Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Migsu - 28.07.2017, 22:44:21

Otsikko: Volvo v40 2.0T vm.1999 käynnistys ongelma
Kirjoitti: Migsu - 28.07.2017, 22:44:21
Eli auto lähtee hyvin kylmänä käyntii mutta lämpimällä koneella ku starttaa nii vaivalloisesti lähtee just ja just käyntii tai sitten sammuu... ja tyhjäkäynnillä heittelee välillä kieroksia mutta ei kuitenkaa sammu esim risteyksissä.. öljyä oli tulppakammioissa epäilen että venttilikopantiiviste ois vaihtokuntonen ja tulppakammioiden o renkaat... ?? Muita ideoita kiitos
Otsikko: Vs: Volvo v40 2.0T vm.1999 käynnistys ongelma
Kirjoitti: kupari s40 - 29.07.2017, 19:29:08
Omas oli edellinen tapellu lämmetessä huononneen käynnin takia ja lopulta sammuili tai ei kunnolla lähteny käyntiinkään niin vika oli lopulta viallisessa ruiskuanturissa. Koska lämmötki vaappu alempana oli vaihtanut kokonaan kotelon termareineen.

Vei kuulemma soppaa kunnolla niin jos sulla kulutus kuitenkin lähes normaali ei ehkä tuo täsmää. Ottaa oljymittatikun ja haistelee ja jos voimakkaasti bensa tuoksuu sekä öljy "vetisen" näköistä niin soppaa saa enempi kuin kerkeää polttaa.

Puolavikoja näissä myös ollu.
Otsikko: Vs: Volvo v40 2.0T vm.1999 käynnistys ongelma
Kirjoitti: Migsu - 30.07.2017, 12:40:09
Jep veikkaisin puolavikaa. Tuosta on edelline omistaja vaihtanu kerran puolat mutta en keksi muuta syytä ku kuitenki antaa polttoainetta mutta kipinä on välillä vähä hukassa 3 pytyltä. Onha tuo ollu melekone projekti mutta hyvä siitä tulloo :D pitäs käyä katsastaa jos sais leimaa :)
Otsikko: Vs: Volvo v40 2.0T vm.1999 käynnistys ongelma
Kirjoitti: kupari s40 - 30.07.2017, 19:52:48
Jos tulpanjohdon tai puolan kärjet ui tulppakammiossa  öljyssä niin pikkuhiljaa rikkoo ne . Vectrassa -98 piti ensin venakopantiiviste ja pulttien o- renkaat  uusia ja sitten johdot ni alkoi sytys pelata, tosin meni vielä puolakin heti vähän ajan päästä uusiksi.. Vuoti öljyt kivasti poteroon ja pinnat lopulta puolesta välissä poteroa 2 ja 3 pytyillä.