Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Lexlex - 01.08.2017, 12:09:59
-
Onkos kukaan vaihtanut itse ilman nosturia? Tarkoitus olisi nyt aloittaa joten kaikki vinkit olis tervetulleita. Ihan ei vielä ole edes tiedossa mitä kaikkea se vaatii mutta eiköhän homma selkiä pikkuhiljaa ::)
-
Pystyy vaihtamaan ilman nosturiakin, mutta apurunko pitää tiputtaa joko kannatukseen tai kokonaan pois edestä, jotta lootan saa pois..
Siis moottori pitää saada kannatukseen, kun lootan nyppää pois.
Tuossa vielä juttua aiheen tiimoilta:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=2256.0
-
Jos tieto taito sitä että ei tiedäkkään mitä vaatii, niin veisin itse pajalle :)
-
Jos tieto taito sitä että ei tiedäkkään mitä vaatii, niin veisin itse pajalle :)
Pitää hyvin paikkansa ;) ;)
-
Eikai sitä tekemättä koskaan opikaan, paria tonnia en rupea maksamaan vanhan auton rempasta :-[ Syteen tai saveen niin sain purettua jo tänään hyvin pitkälle, apurunkoa koitin laskea kuskin puolelta niin ensimmäisenä ottaa kiinni ratin akseli. Se lienee irroitettava? Löysäsin kyllä ohjausvaihteen 5 pulttia mutta ei näköjään riitä, jostakin se on kiinni moottorissa kun laskee mukana.
Eli riittääkö se että apukuskin puolelta apurungon pultit löysälle ja kuskin puolelta laskee tunkilla tarvittavan määrän vai pitääkö irroittaa kokonaan? Eli saako apurungon päällä liu,utettua laatikon pois?
-
Eikai sitä tekemättä koskaan opikaan, paria tonnia en rupea maksamaan vanhan auton rempasta :-[ Syteen tai saveen niin sain purettua jo tänään hyvin pitkälle, apurunkoa koitin laskea kuskin puolelta niin ensimmäisenä ottaa kiinni ratin akseli. Se lienee irroitettava? Löysäsin kyllä ohjausvaihteen 5 pulttia mutta ei näköjään riitä, jostakin se on kiinni moottorissa kun laskee mukana.
Eli riittääkö se että apukuskin puolelta apurungon pultit löysälle ja kuskin puolelta laskee tunkilla tarvittavan määrän vai pitääkö irroittaa kokonaan? Eli saako apurungon päällä liu,utettua laatikon pois?
Olikohan akselin nivel irroitettava ennen rungon laskemista..
(Ohjauslukko päälle, niin ratti ei pyörähdä ja sekoita spiraalia.)
Apukuskin puolelta pultit löysälle, niin loota mahtuu tulemaan pois.
Tuossa vielä topic, missä juttua ja tarpeellisia osia:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=78574.0
-
Nivel irroitettu, nyt näyttäisi laskevan vapaasti. Erittäin hyvä huomio tuo spiraali, olisin varmasti sen pyöritelly rikki! Homma jatkuu huomenna...