Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kiding - 29.08.2011, 19:56:19
-
Morjens,
Mikä olis nopein (helpoin) tapa selvittää kumpi moottorinohjaus mun autossa (V70 TDI -99) on?
Kun pitäis toi testeri hommata, ja olen antanut itseni ymmärtää, että 15.8 on sitten vaikeampi juttu siltä kannalta...
-
Jos autosi on varmasti -99 mallia niin silloin siinä on MSA 15.8. Tunnistaa tietysti varmiten kun katsoo sitä ilmanpuhdistimessa kiinni olevaa härpäkettä.
MSA 15.7 järjestelmässä on ilmamäärämittari ja se on alumiinikuorinen komponentti, jossa musta muovinen kansiosa. 15.8 on puolestaan tavanomaisen näköinen ilmamassamittari. Kokonaan muovia ja läpimusta.
-
Voitto!
Eli mulla taitaa olla tuo vanhempi. JES!
Selviän siis pelkällä kaapelilla ja vol-fcr:llä?
-
Oliskos sun autos sitten -98?
Vai oliko 15.7 vielä alkupäässä -99?
Mulla on helppo omassani, rehellinen -00 malli. ::)
-
Tais olla viä alkupää tolla vanhemmalla, ainakin vak.nop.säädin asennettiin mulla testerillä, eikä vadiksella niinku uudemmissa...
-
Oman käyttöönottopäivä 5.1.-99, ainakin tässä on msa 15.8 .
Periaatteessa myös helppo testata mikäli service- valo palaa saa sen näissä uudemmissa helposti itse kuitattua pois.
-
Itsellä on -99 TDi ja siinä on MSA 15.7.. Ei se mikään jippii ole.. Tuo ilmamassa anturi alkaa kuseen jossain kohdalla ja sitten on lystiä
Vekottimen tunnista tosiaan tuosta n. A5 kokoisesta nelikulmaisesta alumiinirunkoisesta ilmamassamittarista heti ilmansuodattimen jälkeen
-
Niin, tarkoitin siis että hyvä homma siltä kannalta, jos haluaa vikakoodinlukijan... paljonkos toi IMM mahtaa kustantaa?
-
... paljonkos toi IMM mahtaa kustantaa?
135€.
-
Tiskiltä vissiin vähintään 450€.. Volkkarilta vähän halvemmalla
Volvon numero osalle oli ja on 0281002074 ja Audin 4A0133471
Tolla Volvon numerolla kun hakee alkaa löytymään purkaamoilta yms saiteilta.. ja jos uuden haluaa saat Volkkarilta halvimmalla..
Tarvikeosana ei ole myynnissä, kun on a)kallis tehdä ja b) vain vanhoissa autoissa.. uusissa on tämä kuumalanka, joka on halvempi, mutta myös ongelmallisempi
kustannuseränä suunnilleen sama
Toi 135€ on just siihen MSA 15.8 malliin..
Tämä MSA 15.7 on sellainen sekasikiö.. Osaltaan 850 ja osaltaa V70.. en tiedä onko huonompi tai parempi..
MSA 15.7 vaatii VOL-FCR:n ja toi uudempi tukee ODB2 standardia, muttei kuitenkaan tue.. ELi tarvitsee jonkun Volvo henkisen koodinlukijan.. Joskun oli hyvä ja halpa BSR:ltä, mutta sen valmistus lopetettiin..
-
Jos MSA 15.7 ilmaMÄÄRÄmittaria joku on vailla, minulta löytyy purkuosa. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=839.msg14339#msg14339
-
Käsittääkseni kuitenkin tuo ilmamäärämittari (msa 15.7) kestää kymmenisen vuotta toisin kuin nämä uudemmissa käytetyt ilmamassamittarit, joten vaikka uusiminen kirpaseekin pitkällä juoksulla kannattaa.
-
Aivan ilmamäärämittari ja kuten aikaisemmin kommentoinkin... Vaikka se on kallis on se parempi/kestävämpi kuin ilmamassamittari.. Ihan up your's ostaako käytetyn vai uuden.. riippuu tietenkin käytöstä.. Mittari vanhenee kilometrien ei ajan myötä, koska läpän ajama potikka hinkkaa tuota lasertrimmattua alustaa, joka kuluu jne.. aiheuttaa jossain vaiheessa vikaantumisen
-
Mites tossa vanhemmassa ohjauksessa se egr:n tulppaus? Syttyykö vikavalo???
-
Mites tossa vanhemmassa ohjauksessa se egr:n tulppaus? Syttyykö vikavalo???
Ei.
-
Jaahas, lueskelin tuossa aikani kuluksi tuota viritysosiota.
Ymmärsinkö oikein, että tuon IMM saa jotenkin poistettua/ohitettua???
-
Jaahas, lueskelin tuossa aikani kuluksi tuota viritysosiota.
Ymmärsinkö oikein, että tuon IMM saa jotenkin poistettua/ohitettua???
Mahdatko tarkoittaa EGR:n poistoa?
-
Jaahas, lueskelin tuossa aikani kuluksi tuota viritysosiota.
Ymmärsinkö oikein, että tuon IMM saa jotenkin poistettua/ohitettua???
Ai jai, ei pitäisi lukea viritysosiota :P
-
Mahdatko tarkoittaa EGR:n poistoa?
En, se on jo tukossa. 8)
vaan tätä: (Eerop)
Maffiksi tulee itselle vemssin 4bar mappi anturi. Suoraan vaan maffin tilalle ja kun mennään hukkaportillisella niin vakio mapin voi softasta unohtaa pois kun se ei riitä kuitenkaan
Ajetaan siis pelkästään ns. maffilla joka onkin map anturi niin eipähän mene rikki niin herkästi,näin saadaan tuo kauheasti ahdistava maffi pois välistä
Mitkähän tuon kustannukset mahtaa olla???
-
vaan tätä: (Eerop)
Mitkähän tuon kustannukset mahtaa olla???
Onko sulla tavoitteena tehon lisäys osana muita virityksiä vai vaan tapa ohittaa toi IMM?
-
Lähinnä tapa ohittaa tuo imm, on se vaan aika kallis vaihto-osa, jos sellaista ei tarvita?
-
Lähinnä tapa ohittaa tuo imm, on se vaan aika kallis vaihto-osa, jos sellaista ei tarvita?
Sanoisin että unohda. Toihan vaatii käytännössä softan muuttamista, jos et nyt itse sitä osaa tehdä, vähintään muutama satanen menee tohonkin.
Oireileeko se IMM sulla tällä hetkellä?
-
Oireileeko se IMM sulla tällä hetkellä?
Se on todennäköisin syy tällä hetkellä tuon häiriövalon satunnaiseen syttymiseen...
Vikakoodeja en ole luettanut, sillähän se varmistuis, senkin homman hinta on n.65 €, taitaa laite toimia plutoniumilla... :idiot2: (pitäs hommata itelle siis se vol-fcr)
Vikavalo syttyy usein ilman mitään huomattavaa syytä, tästä epäilys johtaa tuohon imm.
-
Se on todennäköisin syy tällä hetkellä tuon häiriövalon satunnaiseen syttymiseen...
Vikakoodeja en ole luettanut, sillähän se varmistuis, senkin homman hinta on n.65 €, taitaa laite toimia plutoniumilla... :idiot2: (pitäs hommata itelle siis se vol-fcr)
Vikavalo syttyy usein ilman mitään huomattavaa syytä, tästä epäilys johtaa tuohon imm.
Mä maksoin Oulussa koodin luvusta, sulakkeen vaihdosta ja viallisesta osasta johdon irrotuksesta 47€.
Ei se joka paikassa yhtä kallista ole.
-
Se on todennäköisin syy tällä hetkellä tuon häiriövalon satunnaiseen syttymiseen...
Vikakoodeja en ole luettanut, sillähän se varmistuis, senkin homman hinta on n.65 €, taitaa laite toimia plutoniumilla... :idiot2: (pitäs hommata itelle siis se vol-fcr)
Vikavalo syttyy usein ilman mitään huomattavaa syytä, tästä epäilys johtaa tuohon imm.
*vink* osta multa se ~200tkm ajettu IMM ja testaa. ;)
-
Joo, mut eikös se sijaitse jossai iha muualla ku tampereella, toisekseen haluan enste varmistaa että vika on juuri siinä. Joten ensin tilaan sen vol-fcr:n.
Voit toki heittää privana tarjousta tms.