Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: T6er - 02.08.2017, 23:58:43

Otsikko: Etuvalojen mikrohalkeamat
Kirjoitti: T6er - 02.08.2017, 23:58:43
Liikenteessä oon koittanut tähyillä onko muut V70set kirkkailla silmillä vai onko sama vaiva. Omassa siis umpion "lasi" täynnä pieniä halkeamia ja vaikkei tuskin valotehoa juurikaan häiritse niin omaa silmää kyllä häiritsee.... >:(

Onko ihan yleinen vika, huonolaatuinen muovi? Minun vanhassa 2004 Audissa oli aivan täydelliset lasit vieläkin.

Pelkkiä laseja tuskin voi vaihtaa, ainakaan ellei ala oikein liimaamaan ja leikkaamaan.... ja uudet maksaa sit taas maltaita voin veikata. Autossa xenonit.

Mitään hyviä ideoita muuta kun että kärsi tai maksa ja kärsi siitä?  ;D
Otsikko: Vs: Etuvalojen mikrohalkeamat
Kirjoitti: T6er - 07.08.2017, 10:48:30
Meni monologiksi tämä homma.
No jos jollain muulla sama vaiva niin seuraava selvisi:
Uudet Volvolta: n 1000 €/kpl
Purkaamo suomessa: n 600 €/kpl
Purkaamo ruotsissa: n. 300-500 €/kpl
Purkaamo baltia tms: n. 300-500 €/kpl

Laseja ei pysty vaihtamaan ja ilmeisesti nämä ovat sen verran hyvin liimattu kasaan ettei pysty ostamaan uusia halogeniumpioita (n 200 €/kpl) ja vaihtamaan tekniikka xenoneihin. Tähän en tosin luota vielä 100% kun en ole vielä purkanut omia valoja että näkisin miten ne on kasattu.
Otsikko: Vs: Etuvalojen mikrohalkeamat
Kirjoitti: rippe53 - 07.08.2017, 18:27:46
Katteleppa tuolta http://purku.net/index.php/   käytettyjä volvo osia minä tuolta hommasin ajovalo umpion kokonaan maksoi muistaakseni 250e...oli hyvä kuntoinen..
Otsikko: Vs: Etuvalojen mikrohalkeamat
Kirjoitti: Hifilux - 08.08.2017, 08:41:29
Pientä säröilyä on joo minullakin, mutta näkyy vain ihan vierestä katsomalla. En jaksa murehtia, kun se on ihan yleinen vaiva valopesureilla varustetuissa autoissa merkkiin katsomatta. Mitä noita autoja on reilun 15 vuoden aikana ollut joku 25 erilaista, niin on se melko yleistä. Kuuma umpio ja valopesuri on sikäli huono yhdistelmä. 5-sarjan Bemariin aikoinaan vaihdoin pelkät lasit. Umpio piti laittaa 100 asteiseen uuniin puoleksi tunniksi ja sen jälkeen hanskat kädessä varovasti meisselillä kammeta lasi irti. Uskoisin, että Volvoonkin se on tehtävissä, ihmisten tekemiähän näidenkin umpiot on.

Sitä olen itse ihmetellyt, että tuossa V70:ssä kontin luukussa olevissa valoissa on ihan oikeita halkeamia. Autoa ei tietääkseni ole ikinä kolhittu mihinkään, joten lienevät konttia kiinni paiskottaessa edellisellä omistajalla halkeilleet. Tuokaan ei näy kuin ihan vierestä katsoen, joten en jaksa sitä jännittää.