Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: jormaw - 05.08.2017, 20:28:25
-
Morjens. Tässä viikonloppuna olin pidemmässä reissussa ja kyseinen auto alkoi ensin näyttämään "ajomvakautus vaatii huollon" tekstiä, vähän tämän jälkeen myös moottorinvikavalo syttyi. Auto toimii normaalisti. Vikakoodit luen ensi viikolla mutta onko kellään mitään alustavaa tietoa/mutua mistä voisi johtua?
-
Morjens. Tässä viikonloppuna olin pidemmässä reissussa ja kyseinen auto alkoi ensin näyttämään "ajomvakautus vaatii huollon" tekstiä, vähän tämän jälkeen myös moottorinvikavalo syttyi. Auto toimii normaalisti. Vikakoodit luen ensi viikolla mutta onko kellään mitään alustavaa tietoa/mutua mistä voisi johtua?
EGR
-
Itsellä saman ikäinen V50 tehnyt tuota herjaa myös. Nyt vika sitten jäi jatkuvasti päälle. EGR pysyy koodien mukaan kaiken aikaa kiinni. Tai ei siis liiku. Käytin sen äsken irti, putsailin ja kolistelin, ei vaikutusta.
Uuden näyttäisi saavan reilulla satasella, eikä vaihto ole mahdoton. Miten sopeutuksen/tms. tarve? Osaavatko palstalaiset vastata. Volvotdi:llä tuntuu olevan paremminkin tietoa, uuteen, vai vanhaan vielä tulppa ja koodia koneeseen?
2009 1,6d
-
Löysitkö mistä sen venttiilin päälle satasella? Laita linkki! Mulla hajos samalla tavalla ettei se laippa liikkunut. Oli se moottori sökönä!
Niin ja vaihto/irrotus on tosi helppo juttu
-
Niin ja vaihto/irrotus on tosi helppo juttu
Kirjottaisikos joku tuon vaihtoon ohjeen. mm Meneekö sen panta takaisin paikoilleen vai pitääkö lemmari uusia.
-
Näytti se sama Valeo olevan Autodocilla 150,- plus tiiviste ja klemmari päälle. Halvin oli nyt 112€, lieneekö noilla suurta eroa.
Itse laitoin uudelleen kasaan samalla klemmarilla, uutta kun ei ollut. :-) Venttiiliä vaihtaessa otan kyllä klemmarin varuille.
Sen sopeuttamisen tarpeen ja koko venttiilin vaihdon järkevyydestä jos saisi vielä parempaa tietoa.
-
Eilen laitoin uuden venttiilin paikalleen. Vanhalla klemmarilla kun ei uutta tullut tilattua,mutta hyvin pysyy silläkin! Auto piti käyttää piuhan päässä jossa tehtiin egr-sopeutus,tämän jälkeen vikavalot poistuivat sekä auto toimii erittäin hyvin vrt. Välillä pätkivään egr. Sopeutus onnistuu esim. Autocomilla. Alle tunnin homma!
-
Tilasin itselleni uuden samankaltaisen valeon kuin mikä siellä oli. Uusi klemmari oli liian kireä laittaa pihdeillä, käytin sitten vanhaa. Vikakoodien nollaus ja käynnistys. Toistaiseksi puuttuu herjat ja vedot tasaantui.
Ja ei ole siis sopeutettu, seurataan tarvitseeko.