Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Volvomies1 - 06.08.2017, 13:36:41
-
Moro!Kansi remppaa tehdessä meni kierteet kolmesta venttiilikannen M7 pultista(viallinen momenttiavain) >:(Voiko pultit korvata M8 pulteilla johon asentaa sopivan helicoilin kun olisi paljon halvempi m8 helicoil sarja kuin m7.Moottori kasattiin nyt ajettu 1000km niin rupes vuotaa öljyä >:(
-
Itse tilasin ebaysta völkelin m7 v-coil setin ja lisäksi 2.0 pituisia v-coileja(50kpl), olisko ollut vajaa 50€
http://www.ebay.de/itm/VOLKEL-Gewinde-Reparatur-Satz-V-COIL-M-2-12-Gewindeeinsaetze-Typ-1-5-D-/121056112547
http://www.ebay.de/itm/VOLKEL-Werkzeughalter-mit-Knarre-M5-M12-Laenge-100-mm-Nr-2-10002-/121010379897
http://www.ebay.de/itm/VOLKEL-Gewindeeinsatz-M-2-12-Typ-Standard-2-0-D-frei-durchlaufend-25er-Pack-/121057009305
+6,20€ postit
-
M8 kierteen saa todennäköisesti tehtyä ihan sellaisenaan siihen korkanneen M7 tilalle, eikä tarvii helicoilia. Johtuu tietysti jossainmäärin mitä siihen on tarkoitus kiinnittää, ihan täyttä korkeutta kierteeseen ei tule.
-
Saa tehtyä m8 mut on pikkasen väljän olonen. M7 helicoilin laittamalla ei korkkaa niinku aikasemmin teki.ja voi käyttää ko hommaan kuuluvia pultteja.
-
M8 kierteitä tullut tehtyä useaankin ja toimii. Eli ei mitään helicoilia vaan suoraan M8 kierretapilla vaan. Yhteen tutun autoon piti kierteyttää vain noin 20 reikää, tosin kutoskoneesta. Hieman oli joku aiempi remppaaja käännellyt voimalla kiinni...
-
täällä S70R:ssä 3 kannen aukasun jälkeen oli useampi m7 pulteista korkannut, joten tekaistiin suosiolla kaikkiin suoraan m8 kierre ja laitettiin pinnapultit liimalla, purku on hieman v-mäisempää, mutta kierteen korkkaamiset loppuivat siihen.