Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Kulmamies - 06.08.2017, 15:25:02
-
Photobucketin temppuilun myötä sain viimein aikaiseksi avata Kuvat.fi palveluun tilin. Latasin sinne kaikki projektikuvat vuosien varrelta, mutta koska en jaksa alkaa kaikkia kuvalinkkejä korjailemaan projektipäiväkirjoihin ja aika moni niistä on lukossakin, niin laitan ne nyt kaikki keskitetysti tähän yhteen viestiin. Sivusto saattaa sisältää ennennäkemätöntä kuvamateriaalia ;)
Jos jonkun auton nykyinen omistaja tuntee piston sydämmessään, niin ilmoitusta vaan, niin poistan kuvat kansiosta. Itsellä on siis enää jäljellä tuo 162 M3.
Volvo Amazon 2d -66 turbo
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20Amazon%202d%20Turbo/Auto%20m%C3%B6kin%20pihassa.jpg?img=full)
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20Amazon%202d%20Turbo/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20Amazon%202d%20Turbo/)
Volvo Amazon 2d Combi -69 D24TIC
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20Amazon%202d%20Combi%20D24TIC/Vahattu%2010.09.2006%20001.jpg?img=full)
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20Amazon%202d%20Combi%20D24TIC/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20Amazon%202d%20Combi%20D24TIC/)
Volvo 145 Express -71 D5252T
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20145%20Express%20D5252T/9.%20Valmiina/Myyntikuvat%20001.jpg?img=full)
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20145%20Express%20D5252T/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20145%20Express%20D5252T/)
Volvo P1800R -63
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20P1800R/13.%20Valmis/DSC08530.JPG?img=full)
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20P1800R/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20P1800R/)
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=687.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=687.0)
Volvo 940 -97 D5252T
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940%20D5252T/JP%20MK18%20003.jpg?img=full)
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940%20D5252T/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20940%20D5252T/)
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10788.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=10788.0)
Volvo 960 -93 D5244T
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20960%20D5244T/Oem%20tuning%20006.jpg?img=full)
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20960%20D5244T/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20960%20D5244T/)
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22564.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=22564.0)
Volvo 162 M3
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20162%20M3/5.%20Valmiina/DSC09281.JPG?img=full)
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20162%20M3/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20162%20M3/)
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=67310.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=67310.0)
Ruttutukkuprojekteja
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Kolariautot/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Kolariautot/)
Käyttis
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120026.JPG?img=medium)
-
Tuohon alku kirjoitukseen vois kommentoida niin että jos joku nykyinen omistaja tuntee piston sydämmessään siitä että laitat itse rakentamiesi autojen projekti kuvat esille niin anna vaan tuntea pistoa jos tuntuu ja pidä kuvat esillä, sillä kunnia sille kenelle kunnia kuuluu. Aivan käsittämättömän hienoja laitteita ja viimesen päälle hyvällä maulla ja ammittitaidolla tehtyjä luomuksia. Iso käsi P>
-
Tuohon alku kirjoitukseen vois kommentoida niin että jos joku nykyinen omistaja tuntee piston sydämmessään siitä että laitat itse rakentamiesi autojen projekti kuvat esille niin anna vaan tuntea pistoa jos tuntuu ja pidä kuvat esillä, sillä kunnia sille kenelle kunnia kuuluu. Aivan käsittämättömän hienoja laitteita ja viimesen päälle hyvällä maulla ja ammittitaidolla tehtyjä luomuksia. Iso käsi P>
-H-
Onhan tuo kyllä ihan tosi. Itte olen kaikki kuvat ottanu, ni kai niitä saa levittääkin :D
-
-H-
Onhan tuo kyllä ihan tosi. Itte olen kaikki kuvat ottanu, ni kai niitä saa levittääkin :D
Juuri näin! Ja itse ne muokannut ja tehnyt. :)
Harmillista kuulla kylillä joidenkin rakentamista autoista kun nykyiset omistajat kerskuu itse rakentaneena. En tiedä onko sun projekteista moisia kuulunut mutta tiedän muutamien tuttujen tehdyistä henkseleiden paukuttelua. :o ;D
-
aivan jäätävän hienoa työtä P> P> P>
-
Kuvat esille tottakai, monta kertaa niitä olen selaillut lävitse kun on niin hienoa työnjälkeä 8) hyviä vinkkejä ymv. saanut omiin toteutuksiin :) Itseä ainakin kiinostaa aina projekti kuvat kun tehdään priimaa :)
Joko on uutta projektia mielessä? :)
-
Joko on uutta projektia mielessä? :)
Eipä oo. Ideat on aika vähissä, kun ei mitään ihan tavallista viittis tehdä :(
-
Eipä oo. Ideat on aika vähissä, kun ei mitään ihan tavallista viittis tehdä :(
240 *taavih->
:D
-
240 *taavih->
:D
Ehdottomasti. S*
Rakennettujen autojen määrä on hatunnoston arvoista. -H- Mutta, laatu vetääkin jo sanattomaksi. Odotan innolla, mitä tuleman pitää.
-
Eipä oo. Ideat on aika vähissä, kun ei mitään ihan tavallista viittis tehdä :(
Jos tää on se paikka missä saa ehdottaa, niin siinä tapauksessa Volvo 66 aihioksi! S*
Hienoa että kasasit kaikista tähänastisista linkit tähän yhteen topiciin. :)
-
240 *taavih->
:D
Uskalsit sitten tämän kortin laittaa, ei ole Kulmamiestä enää viestin jälkeen näkynyt :o
-
Uskalsit sitten tämän kortin laittaa, ei ole Kulmamiestä enää viestin jälkeen näkynyt :o
Jospa kävi tuumasta toimeen? :D
-
kyllä tämä semmonen heppu on et ei voi kun hattua nostaa! -H-
-
-H- kaikille.
Ei mulla tosiaan ole visioita uutteen projektiin, mutta sen voin luvata, kun inspiraation hetki koittaa, niin ei se kyllä 200-sarja ole :))
Kaiken kaikkiaan tuo 162 on lopputuloksena niin onnistunut, että tuolla samalla konseptilla voisi kyllä ajatella tekevänsä jotain muutakin. Se mikä on aihio ja mikä on lopullinen tuotos, niin sitä ei ole vieä tullut pohdittua sen enempää.
-
Jotain project binkyn tyylistä aman koriin :P tai sit joku uudempi sportti pellitettynä amaksi tuon 162 tyyliin :)
-
Venyttää 164:n ympärille M3:n korin? ;D
Ei vaan, kehno vitsi...
Oma perversio olis että alat esim. PV:stä leipomaan jotain tådella härskiä ???
-
P1900? Semmosta ei jokapojalla oliskaan...
-
Miten ois joko PV x44, p1800, 142, 262c 164 keulalla swapilla tai 780 B8444s:llä S*
-
Kyllä pukkaa ideoita :D Vielä ei ole kuitenkaan tullut sellaista ahaa elämystä, enkä tiedä koska sitä sitten ihan tosissaan jotain alkaisi tekemäänkään :(
R32 Skyline Amazonin kuorilla olisi aika pop. Mitatkin olisi suht passelit...
-
R32 Skyline Amazonin kuorilla olisi aika pop. Mitatkin olisi suht passelit...
No nyt kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta. :tykkää:
-
Kyllä pukkaa ideoita :D Vielä ei ole kuitenkaan tullut sellaista ahaa elämystä, enkä tiedä koska sitä sitten ihan tosissaan jotain alkaisi tekemäänkään :(
R32 Skyline Amazonin kuorilla olisi aika pop. Mitatkin olisi suht passelit...
Sähän sen itse sanoit, samalla tehdä LHD malli. :)
Farkku amazonin?
Entäs joku jdm ja 142/144?
-
R32 Skyline Amazonin kuorilla olisi aika pop. Mitatkin olisi suht passelit...
Jos mitenkään voin auttaa motivoitumaan tuosta ideasta niin teen parhaani auttaakseni. olisi kyllä raju peli ja kelpais varmana radalle kuin kadullekkin.
-
Työn puolesta pääsin tuota D5 960 ajamaan jokuaika sitten. Mielessäni ajattelin: tämähän on kuin Kulmiksen tekemä kun kone oli kuin olisi jo tehtaalla ollut siinä. Niinhän se olikin ja kuva vahvistaa, sama auto (ei vikoja)
-
Ei mitään amazonia, vaan 480ES sen R32:n koriksi! :D
-
GT-R vielä ja woimaa sopivasti, katoaa sinne jonnekkin takavalojen välähdyksellä :D
-
GT-R vielä ja woimaa sopivasti, katoaa sinne jonnekkin takavalojen välähdyksellä :D
jos alakerran laakerit tai turbot kestää. :2funny: :2funny: kaverilla on r32 gtr skyline ja varmaan nyt 6v ollut telakalla, kun kolmas moottori pitäisi rakentaa. Oli nyt toisella kerralla mennyt sylinteriputkikin halki. Alakerran laakerit on mennyt 2 kertaa sököksi ja turbo/t 3 kertaa :D
-
jos alakerran laakerit tai turbot kestää. :2funny: :2funny: kaverilla on r32 gtr skyline ja varmaan nyt 6v ollut telakalla, kun kolmas moottori pitäisi rakentaa. Oli nyt toisella kerralla mennyt sylinteriputkikin halki. Alakerran laakerit on mennyt 2 kertaa sököksi ja turbo/t 3 kertaa :D
Maailmalla noista otetaan kivuttomasti 4-numeroisia lukuja korkeilla kierroksilla, mutta se siitä tässä topikissa. :D
-
Anteeksi jo etukäteen :-[
Mutta kyllä se Datsunin pata ja Tojotan "jumal-moottorikin" kokee aika rahalla muutosta ennenkuin niistä passaa ottaa lähellekkään nelinumeroisia lukuja! Niihin vaan sattuu saamaan vielä enemmän kaikkea valmiina (kalliilla).
.
-
Paljonko on tullut kilometrejä 162 M3:een?
-
Paljonko on tullut kilometrejä 162 M3:een?
En osaa tarkkaan sanoa, mutta kaiketi joku 1500. Mun mittapuulla yllättävän paljon.
-
R32 Skyline Amazonin kuorilla olisi aika pop. Mitatkin olisi suht passelit...
O0
-
Seuraavana 300-sarjasta jotain? D5204Tx keulalle?
-
Aina on tullut seurattua ja hymyiltyä, työn jälki on viimeisen päälle.
Mutta kysäisen kuitenkin, kun ei ole auennut, miksi Kulmamiehelle se 200-srj. on niin vastenmielinen? Onko vain niin tylsä "jokapaikassa nähty", ettei oikein kiinnosta alkaa siitä tekemään...? :D
-
Mutta kysäisen kuitenkin, kun ei ole auennut, miksi Kulmamiehelle se 200-srj. on niin vastenmielinen? Onko vain niin tylsä "jokapaikassa nähty", ettei oikein kiinnosta alkaa siitä tekemään...? :D
Takarivistä arvelen, että kusivalot, levipellit ja tonttiin -tyylinen ratkaisu ei oikein korosta Kulmiksen tavaramerkkiä ;D
-
Takarivistä arvelen, että kusivalot, levipellit ja tonttiin -tyylinen ratkaisu ei oikein korosta Kulmiksen tavaramerkkiä ;D
Nojoo, ei. Tosin, kulmis ainakin näkemäni perusteella vääntää mistä vaan melkein mitä vaan.
Olipahan rojekti mikä hyvänsä, sitä odotetaan. Mukava seurata tekemistä.
-
Aina on tullut seurattua ja hymyiltyä, työn jälki on viimeisen päälle.
Mutta kysäisen kuitenkin, kun ei ole auennut, miksi Kulmamiehelle se 200-srj. on niin vastenmielinen? Onko vain niin tylsä "jokapaikassa nähty", ettei oikein kiinnosta alkaa siitä tekemään...? :D
Uskallanko vastata, vai saanko kaikkien 200-sarjan ystävien vihat ylleni? :D
Jos aloitetaan positiivisemmilla seikoilla, niin vanha nappisilmä 242 uudemmilla muovipuskureilla saattaisi olla suht siedettävä, kun sitä katsoo etuviistosta, mutta siinäpä ne sitten onkin.
Takapää, on se sitten uudempi, tai vanhempi niin on aika kauhee.
Uudemmat television kokoiset etuvalot aivan mahottomat.
Kojetaulu ja sisusta muutenkin ei iske. Monen ylistämä "Turbon ratti" saa aikaan oksennusrefleksin ;D
Vielä viimeisenä, niin se on yksinkertaisesti liian trendikäs. Niitä on 13 tusinassa ja ovat toinen toistaan rumempia ;)
Toivottavasti kukaan ei tule ensi yönä heittelemään mätiä kananmunia ikkunoihin...
-
Takarivistä arvelen, että kusivalot, levipellit ja tonttiin -tyylinen ratkaisu ei oikein korosta Kulmiksen tavaramerkkiä ;D
Kusivalot on kyl kamalat, mutta levipellit on ihan ok, jos on kunnon kokoiset kumit päällä.
-
Uskallanko vastata, vai saanko kaikkien 200-sarjan ystävien vihat ylleni? :D
Jos aloitetaan positiivisemmilla seikoilla, niin vanha nappisilmä uudemmilla muovipuskureilla saattaisi olla suht siedettävä, kun sitä katsoo etuviistosta, mutta siinäpä ne sitten onkin.
Takapää, on se sitten uudempi, tai vanhempi niin on aika kauhee.
Uudemmat television kokoiset etuvalot aivan mahottomat.
Kojetaulu ja sisusta muutenkin ei iske. Monen ylistämä "Turbon ratti" saa aikaan oksennusrefleksin ;D
Vielä viimeisenä, niin se on yksinkertaisesti liian trendikäs. Niitä on 13 tusinassa ja ovat toinen toistaan rumempia ;)
Toivottavasti kukaan ei tule ensi yönä heittelemään mätiä kananmunia ikkunoihin...
Eli hyvin sama kuin allekirjoittaneella. ;D
Farmari menee, muut ei.
Mutta mitenkäs menikään, "niin ruma että on jo kaunis"? Semmonen, josta anti-choppaa katon, rellun 1.4 moottori ja kaikkee muuta mahdollisimman karikatyyrimäistä.
Vitsivitsi. Tee kuten haluat, kiitos noista kuvalinkeistä.
-
Joskus kauan sitten yks MB rakentelia teki tuolla Savon suunnalla muistaakseni 280 sec Mersusta avolavan ja kolmella akselilla ja perässä oli vielä koukussa kiinni kärry mikä oli tehty 180 perästä. Kiva olis nähdä vastaava tehtynä vaikka xc70, kait siinä vähäks aikaa olis iltapuhdetta?
-
Tuosta haastetta Kulmikselle. Britti ikoni+B5234?
https://huutokaupat.com/fi/v/504992
-
Tuosta haastetta Kulmikselle. Britti ikoni+B5234?
https://huutokaupat.com/fi/v/504992
Oliko tämä kosto siitä, että julkisesti paljastin tunteeni 200-sarjaa kohtaan? :D :D
-
Oliko tämä kosto siitä, että julkisesti paljastin tunteeni 200-sarjaa kohtaan? :D :D
:D Se joka tuosta sardiinipurkista saa esiin hienoja pyöreitä muotoja ja urheilullista ajettavuutta on kyllä tosi seppä :o
-
Koska inspiraatiota ja sopivaa projekti kohdetta ei ole, niin pakko pitää jotenkin mieli virkeänä :)
Edellinen käyttiksenä toiminut XC60 2011 oli elämäni ensimmäinen ehjänä ja liikkeestä ostamani auto. Yhteistä taivalta sen kanssa tuli vajaat kolme vuotta ja nyt oli aika ottaa taas uusi askel. Mielenhäiriö alkaa olla kyseenalaisella tasolla, sillä tällä kertaa liikkeestä tarttui matkaan ihan uusi auto :idiot2: :idiot2: Joskun aikoinani sanoin itselleni, että uuden auton ostaminen on tyhmintä, mitä ihminen voi tehdä :D No, torstaina sellaisen kanssa kuitenkin kurvasin kotiin...
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/V60%20CC-2.jpg?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/V60%20CC-6.jpg?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/V60%20CC-1.jpg?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/V60%20CC-10.jpg?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/V60%20CC-9.jpg?img=img2048)
Volvo V60CC Summum Business D3 aut.
Lisävarusteita mm:
-Driver support-paketti
-Navi
-Volvo on call
-Sportpenkit
-Tummat takalasit
-Lämmitettävä ratti
-19" vanteet
-ym. mitä en papereita lukematta muista :D
Tilasin autoon jo vähän tuuninkiakin, eli kiiltävän mustan R-designin maskin ja alumiiniset poljinpinnat.
-
Ohoho. Upean näköinen. :)
Tuo punainen näemmä sopii kivasti näihin xc ja cc malleihin 8)
-
Ohoho. Upean näköinen. :)
Tuo punainen näemmä sopii kivasti näihin xc ja cc malleihin 8)
-H-
Ei värillä väliä, kunhan se on punainen ;)
-
Jätän vain tämän tähän.... ::)
Mä en kestäisi sitä fiilistä, jos olisi joku ihan uusi auto ja kaupan pihalla äitiään kädestä kiinni pitävä pikkupoika huutaisi kovaan ääneen "Kato äiti, tuo auto on ihan saman muotoinen, kun ne lääkkeet (suppo) mitä sä työnnät mun peppuun, kun mä olen pipi"
:D
Mutta jorman sanoin, "EI HUUOOONO!"
-
-H-
Ei värillä väliä, kunhan se on punainen ;)
Itselleni niin paha tuo väri ettei pysty vaikka tykkäänkin. Nimim. 3 omistanu ja 3 menny autojen taivaaseen :-\
-
On kyllä hyvännäköinen auto. ;)
Miten nämä punaiset värit nykyisin käyttäytyy, joutuuko puleeraamaan useammin?
-
Jätän vain tämän tähän.... ::)
Ai niin, sekin vielä :)
On kyllä hyvännäköinen auto. ;)
Miten nämä punaiset värit nykyisin käyttäytyy, joutuuko puleeraamaan useammin?
Ei kai niissä sen jälkeen enää mitään erityisempää hoitotarvetta ole ollut, kun väreihin on laitettu lakka päälle.
-
Siistin näköinen V60CC:pinppinen
Montahan tikkua olis silmiin jo tungettu jos vanhaa sananlaskua vanhojen muistelemisesta olis tökätty? :D
-
Kaunis kapistus S*
-
Kyllä kelpais mullekkin tuommonen auto (jos ei loppus tila kesken) mutta ehkä parin vuoden päästä riittääkin tommonen "pikkuauto" (oikeestihhan tuo ei nyt niin kauheen pieni kyllä ole...)
-
No mutta eikös tuohon nyt pitäis laittaa vaikka pv:n pintapellit päälle ::)
-
No mutta eikös tuohon nyt pitäis laittaa vaikka pv:n pintapellit päälle ::)
Mitähän omamekaanikko tuumaisi seuraavassa huollossa? ;D
-
Tästä taitaa tulla nyt vähän tällainen hömpänpömppä päiväkirja, mutta onpahan jotain tarinoitavaa :D
Laitoin kiiltävän R-Designin maskin.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/20170906_175107.jpg?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/20170906_175054.jpg?img=img2048)
R-Design poljinpinnat.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/20170905_190856.jpg?img=img2048)
Sitten hommasin Nasiolin pinnoitetta maalipinnalle ja laseille. Lasit sain jo käsiteltyä, mutta maalipinnan käsittelyyn pitää varata kuivumisineen useampi päivä aikaa.
-
Punainen sopii tähän koriin kyllä hienosti! Taitaa myös olla tämän foorumin ainoa CC. Saako kysyä tuliko tuo maski ihan Suomesta vai löytyikö jostain maailmalta edullisemmin? Ja tietysti mitä luokkaa tuollaiselle on ovh? Omasta autosta haluaisin kaikki "ei siniset" osat kiiltävän mustiksi kuten niissä Polestarin muokkaamissa 60-sarjalaisissa.
-
Punainen sopii tähän koriin kyllä hienosti! Taitaa myös olla tämän foorumin ainoa CC. Saako kysyä tuliko tuo maski ihan Suomesta vai löytyikö jostain maailmalta edullisemmin? Ja tietysti mitä luokkaa tuollaiselle on ovh? Omasta autosta haluaisin kaikki "ei siniset" osat kiiltävän mustiksi kuten niissä Polestarin muokkaamissa 60-sarjalaisissa.
Maski tuli ihan Siniseltä. Ovh. oli muistaakseni jotain 260e.
Autokauppaan kuului 1600e lisävarustetarjous ja sen piikkiin noita kilkkeitä olen hommannut. Vielä on potissa aika paljon käytettävissä, mutta en ole päättänyt mihin ne rahat käytän. Pitäisikö hommata esim. vetokoukku, tai peruutuskamera. Talvirenkaat mä tarviin, mutta saisin ne muualta niin edullisesti, että niitä ei välttämättä kannata tuohon kauppaan sotkea. Vetokoukunkin voisi jättää hankimatta, kun talouden toisessa autossa on kuitenkin koukku. Hankalaa... Volvon lisävarustesivu on tullut jo aika tutuksi.
Tuuninkijutuista vielä, niin laitoin peruutusvaloihin ledipolttimot ja taakse kromikuoriset vilkkupolttimot. Rekkarivaloihin ja ehkä sisävaloihin voisi laittaa myös ledit.
-
Ilme muuttui maskin myötä reilusti S*
-
Ilme muuttui maskin myötä reilusti S*
Juu. Se orkkis on jotenkin halvan ja jälkiasenteisen näköinen.
-
Maski tuli ihan Siniseltä. Ovh. oli muistaakseni jotain 260e.
Autokauppaan kuului 1600e lisävarustetarjous ja sen piikkiin noita kilkkeitä olen hommannut. Vielä on potissa aika paljon käytettävissä, mutta en ole päättänyt mihin ne rahat käytän. Pitäisikö hommata esim. vetokoukku, tai peruutuskamera. Talvirenkaat mä tarviin, mutta saisin ne muualta niin edullisesti, että niitä ei välttämättä kannata tuohon kauppaan sotkea. Vetokoukunkin voisi jättää hankimatta, kun talouden toisessa autossa on kuitenkin koukku. Hankalaa... Volvon lisävarustesivu on tullut jo aika tutuksi.
Tuuninkijutuista vielä, niin laitoin peruutusvaloihin ledipolttimot ja taakse kromikuoriset vilkkupolttimot. Rekkarivaloihin ja ehkä sisävaloihin voisi laittaa myös ledit.
No eihän tuo kummoinen hinta ole, itselle tuli mieleen lähinnä joku viissatanen... Rekkarivaloista ajattelin myös että uusissa on varmaan ledit mutta ilmeisesti ei? Nyt pimeiden tullessa olen huomannut että noi kiinan ledit valaisee käytännössä koko persosaston ja se ei ole jees.
-
Juu. Se orkkis on jotenkin halvan ja jälkiasenteisen näköinen.
Kieltämättä! :)
-
Maski tuli ihan Siniseltä. Ovh. oli muistaakseni jotain 260e.
Autokauppaan kuului 1600e lisävarustetarjous ja sen piikkiin noita kilkkeitä olen hommannut. Vielä on potissa aika paljon käytettävissä, mutta en ole päättänyt mihin ne rahat käytän. Pitäisikö hommata esim. vetokoukku, tai peruutuskamera. Talvirenkaat mä tarviin, mutta saisin ne muualta niin edullisesti, että niitä ei välttämättä kannata tuohon kauppaan sotkea. Vetokoukunkin voisi jättää hankimatta, kun talouden toisessa autossa on kuitenkin koukku. Hankalaa... Volvon lisävarustesivu on tullut jo aika tutuksi.
Tuuninkijutuista vielä, niin laitoin peruutusvaloihin ledipolttimot ja taakse kromikuoriset vilkkupolttimot. Rekkarivaloihin ja ehkä sisävaloihin voisi laittaa myös ledit.
Kangasmatot nyt ainakin, kuvien perusteella oli kumiset lärpyttimet.
-
Kangasmatot nyt ainakin, kuvien perusteella oli kumiset lärpyttimet.
Kangasmatot tulee jo tehtaalta. Kumimatot hommasin erikseen, kun kangasmatot ei sovellu käyttöautoon. Kaikki kenkien mukana tuleva hiekka menee maton reunojen välistä lattiamatolle asti. Ei hyvä :(
-
Kangasmatot tulee jo tehtaalta. Kumimatot hommasin erikseen, kun kangasmatot ei sovellu käyttöautoon. Kaikki kenkien mukana tuleva hiekka menee maton reunojen välistä lattiamatolle asti. Ei hyvä :(
Itsellä ei ole kuin kankaiset ja ainoastaan kuskin matto on vähän törstin näköinen (paskainen). Käynyt mielessä kumiset talveksi mutta olen pärjännyt kankaisilla :)
-
Maski tuli ihan Siniseltä. Ovh. oli muistaakseni jotain 260e.
Melkein muistin oikein :D 327e on oikea hinta.
-
Vähäsen on Volvon kartanoautot muuttuneen 51 vuodessa :D
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/20170908_190627.jpg?img=img2048)
-
ei kai niissä mitään eroa ole toisessa on vaan mustat kilvet :))
-
Hieno kuva.
Hmm, kuva pistää miettimään. Onko "farmarivolvon" ja "peruspulliaisen halpisauton" välinen kuilu pienentynyt vuosien mittaan...? Kuinka iso hintaero oli Amafarkulla ja Anglialla? Tai tämänpäivän XC60:llä ja perusmallin Focuksella, Fiestalla, Corollalla tms. paskeella...?
Mutta tosiaan, hieno kuva. :)
-
Hieno kuva.
Hmm, kuva pistää miettimään. Onko "farmarivolvon" ja "peruspulliaisen halpisauton" välinen kuilu pienentynyt vuosien mittaan...? Kuinka iso hintaero oli Amafarkulla ja Anglialla? Tai tämänpäivän XC60:llä ja perusmallin Focuksella, Fiestalla, Corollalla tms. paskeella...?
Mutta tosiaan, hieno kuva. :)
Mielenkiintoinen näkökulma :) Tuskin se paljoa on muuttunut, kun ymmärtääkseni Amazon on maksanut about 3 kertaa sen verran, mitä joku perusrottelo. Nykyään XC60 maksaa 60te ylöspäin ja joku Qashqai 25te.
-
Päivä alkoi Amazon ajelulla, kun käytiin Turussa Amazon-treffeillä. Oli loistava tunnelma ja autoja paikalla nelisenkymmentä. Farkkuja oli vain neljä, niin emännällä riitti juttuseuraa, kun kaikki kävivät taivastelemassa hänen autoaan :)
Iltapuhteiksi käsittelin CC:n sillä Nasiolin tökötillä. Ensivaikutelma oli karmea. Alkuun kävi just niin kuin varoiteltiin, että jos aine kuivuu pintaan, niin se ei lähde pois kuin kiillotuskoneella >:( Hetken rohkeutta kerättyäni uskalsin yirttää uudelleen ja homma alkoi lopulta luistamaan ihan hienosti. Nyt on koko auto ulkopuolelta valmis ja huomenna ajattelin laittaa sitä töhnää vielä kynnyksiin ja ovenväleihin. Aika hienosti se tuo lisää kiiltoa, vaikka uusi maali kiiltää muutenkin. Toivottavasti myös kestää sen, mitä luvataan ???
-
Eli onko kyseessä tämä?: https://www.coveritoy.com/tuote/nasiol-zr53-9h-kestopinnoite-autoon/
-
Eli onko kyseessä tämä?: https://www.coveritoy.com/tuote/nasiol-zr53-9h-kestopinnoite-autoon/
Joo.
-
Tästä taitaa tulla nyt vähän tällainen hömpänpömppä päiväkirja, mutta onpahan jotain tarinoitavaa :D
Laitoin kiiltävän R-Designin maskin.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/20170906_175107.jpg?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/20170906_175054.jpg?img=img2048)
Vasta törmäsin Internetissä siihen että R-design ja Polestar malleihin vaihdetaan CC mallien maskeja
(https://c2.staticflickr.com/6/5580/31239693561_3881d2a8f1_z.jpg)
-
Vasta törmäsin Internetissä siihen että R-design ja Polestar malleihin vaihdetaan CC mallien maskeja
(https://c2.staticflickr.com/6/5580/31239693561_3881d2a8f1_z.jpg)
Pakkohan niillekin joku hyötykäyttö on keksiä :D Ei vaan, ihan hyvin se tuohon sopii, kun puskurin alaritiläkin on samalla kuosilla. Mulla on CC:ssä alaritilä vaakarivoitettu, niin tuo R-Designin maski sopii mielestäni paljon paremmin.
On muuten tyhmä yksityiskohta CC:n maskissa, kun niissä on aina tuo adaptiivisen vakkarin umpinainen kohta, vaikka ei ko. varustetta olisikaan :idiot2:
-
Hieno auto kyllä tämä CC.
Tässä D3 V60CC:ssähän on jänniä eroja muuhun mallistoon verrattuna eli automaatti näyttäisi olevan 8-pykäläinen, kun se muuten lienee D3 etuvedoissa 6-pykäläinen. Mutta onkos tässä yksi vai kaksi ahdinta?
-
Hieno auto kyllä tämä CC.
Tässä D3 V60CC:ssähän on jänniä eroja muuhun mallistoon verrattuna eli automaatti näyttäisi olevan 8-pykäläinen, kun se muuten lienee D3 etuvedoissa 6-pykäläinen. Mutta onkos tässä yksi vai kaksi ahdinta?
-H-
Eikö se automaatti ole aina näiden uusien nelipyttyisten VEA moottoreiden kanssa 8-pykäläinen? Nelivetoisissa CC malleissa on 5-pyttyinen kone ja 6-vaihteinen laatikko. Näin mä ainakin olen käsittänyt :(
Tavallisessa 60:ssä on D3 yhdellä turbolla ja näissä CC malleissa kahdella.
-
-H-
Eikö se automaatti ole aina näiden uusien nelipyttyisten VEA moottoreiden kanssa 8-pykäläinen? Nelivetoisissa CC malleissa on 5-pyttyinen kone ja 6-vaihteinen laatikko. Näin mä ainakin olen käsittänyt :(
Tavallisessa 60:ssä on D3 yhdellä turbolla ja näissä CC malleissa kahdella.
Ei vaan kaiketi yleensä näin, jos VEA+diesel+etuveto+automaatti:
D2/D3: 6-pykälää ja yksi ahdin
D4: 8-pykälää ja kaksi ahdinta
Mutta tämä CC D3 näyttäisi sitten mekaanisesti ihan samalta kuin D4.
-
Ei vaan kaiketi yleensä näin, jos VEA+diesel+etuveto+automaatti:
D2/D3: 6-pykälää ja yksi ahdin
D4: 8-pykälää ja kaksi ahdinta
Mutta tämä CC D3 näyttäisi sitten mekaanisesti ihan samalta kuin D4.
Kaikenmoista :) Kiitos tarkennuksesta.
-
Vaihtaisin allaolevan artikkelin otsikoksi "Onko tässä Kulmamiehen seuraava projekti - Jaguaarin sähköinen voimalinja takavetoiseen Volvoon?"
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201709202200404839_oa.shtml
-
Vaihtaisin allaolevan artikkelin otsikoksi "Onko tässä Kulmamiehen seuraava projekti - Jaguaarin sähköinen voimalinja takavetoiseen Volvoon?"
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201709202200404839_oa.shtml
Ei tarvis olla Jaggesta voimalinjan. Sähköauton teko ei ole rakettitiedettä. Suurin homma on ohjauseletroniikka ja löytää hyvä "mittaristo" näyttö. Jos ei peruskäyttöliittymää halua. Jos vielä toteuttaisi että suoraan moottorit taka-akselistolle.
-
Ei tarvis olla Jaggesta voimalinjan. Sähköauton teko ei ole rakettitiedettä. Suurin homma on ohjauseletroniikka ja löytää hyvä "mittaristo" näyttö. Jos ei peruskäyttöliittymää halua. Jos vielä toteuttaisi että suoraan moottorit taka-akselistolle.
Totta... Tuohan olis liian plug and prey -systeemi Kulmamiehelle... Varmaan tulee jotain parempaa. Oikeasti.
-
Varmaan tulee jotain parempaa. Oikeasti.
Toivottavasti :D Joskus varmaan taas tulee joku ahaaelämys, mutta toistaiseksi mennään pesukinnas linjalla :idiot2:
Pesin tänään auton ensimmäistä kertaa pinnoituksen jälkeen ja ei voi kun ihmetellä, että miten helppoa auton pesu voi olla. Tai no itse pesuprosessia ei ollut hyvin vahattuun autoon verrattaessa juuri mitään erikoista, mutta kuivaaminen oli jotain aivan käsittämätöntä. Ihan sama miten märäksi kuivausliina kastui, niin pinnasta tuli aina vaan kuivaa kertapyyhkäisyllä, eikä minkäänlaisia jälkiä jäänyt ELK
-
mutta kuivaaminen oli jotain aivan käsittämätöntä. Ihan sama miten märäksi kuivausliina kastui, niin pinnasta tuli aina vaan kuivaa kertapyyhkäisyllä, eikä minkäänlaisia jälkiä jäänyt ELK
Aijaa. 8)
Pääsen itsekin tätä ominaisuutta tunnustelee parin viikon sisään, ei oo ollut itellä pinnoitettua pintaa koskaan. Viikonlopun jälkeen on. 8)
-
Pesin tänään auton ensimmäistä kertaa pinnoituksen jälkeen ja ei voi kun ihmetellä, että miten helppoa auton pesu voi olla. Tai no itse pesuprosessia ei ollut hyvin vahattuun autoon verrattaessa juuri mitään erikoista, mutta kuivaaminen oli jotain aivan käsittämätöntä. Ihan sama miten märäksi kuivausliina kastui, niin pinnasta tuli aina vaan kuivaa kertapyyhkäisyllä, eikä minkäänlaisia jälkiä jäänyt ELK
Veden hylkivyys on kyllä jotain hienoa. S* Kuivaamisessa paras olisi paineilma tai jokin iso puhallin.
-
Veden hylkivyys on kyllä jotain hienoa. S* Kuivaamisessa paras olisi paineilma tai jokin iso puhallin.
Tai vesiletku :idiot2: https://www.youtube.com/watch?v=FIMXhWx92a0 (https://www.youtube.com/watch?v=FIMXhWx92a0)
-
Tai vesiletku :idiot2: https://www.youtube.com/watch?v=FIMXhWx92a0 (https://www.youtube.com/watch?v=FIMXhWx92a0)
Täytyy tunnustaa että tätä harrastan itekki.. ::)
-
Tai vesiletku :idiot2: https://www.youtube.com/watch?v=FIMXhWx92a0 (https://www.youtube.com/watch?v=FIMXhWx92a0)
Totta tuokin. Ajoviimakin kuivaa hyvin.
-
Auto tarttis taas pestä... :2funny:
Hommasin Focalin aktiivisubin ja tein tänään kytkentöjä, jotta saa varmistuksen sen toimivuudesta orkkisjärjestelmän kanssa. Kaikki pelaa hienosti ja äänenlaatu parani kummasti. Tuossa on siis kolmekanavainen vahvistin, eli myös etukaiuttiminen signaali kiertää subin vahvistimen kautta. Viikonlopun aikana olisi ajatus asenta se lopullisesti paikalleen. Motonetista tuli myös bulkkipaketillinen äänieristettä ja sitäkin olisi tarkoitus levitellä nyt alkuun ainakin takakontiin ja myöhemmin sitten oviin.
-
Lauantaipäivän ratoksi asentelin subbarin valmiiksi. Lopputuloksesta tuli niin teknisesti, kuin äänellisestikin odotuksia parempi. Vielä, kun äänieristää etuovet ja mahdollisesti vaihtaa kaiuttimet, niin alkaa olla tällaiselle tavalliselle musiikinkuuntelijalle aivan erinomainen systeemi :)
Kuvat ovat jostain syystä toinen toistaan epätarkempia, mutta kai niistä jotain tolkkua saa.
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin+asennus/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin+asennus/)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin%20asennus/P9300623.JPG?img=img4k)
-
Lauantaipäivän ratoksi asentelin subbarin valmiiksi. Lopputuloksesta tuli niin teknisesti, kuin äänellisestikin odotuksia parempi. Vielä, kun äänieristää etuovet ja mahdollisesti vaihtaa kaiuttimet, niin alkaa olla tällaiselle tavalliselle musiikinkuuntelijalle aivan erinomainen systeemi :)
Kuvat ovat jostain syystä toinen toistaan epätarkempia, mutta kai niistä jotain tolkkua saa.
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin+asennus/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin+asennus/)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin%20asennus/P9300623.JPG?img=img4k)
Tarvii päästä kuuntelee. Koska tollane basso ois itelleki sopiva!
-
Tarvii päästä kuuntelee. Koska tollane basso ois itelleki sopiva!
Joo toi on kyl hyvä. Pitää järjestää audienssi :D
Hitusen yllärinä tuli se ominaisuus, että siitä saa lähdöt myös etukajareille, mutta se on aivan huippua. Etupään ääni parani tosi paljon alkuperäiseen verrattuna.
https://www.focal.com/en/car-audio/car-audio-kits-solutions/integration/plugplay/amplifiers/bass-enclosures/ibus-21 (https://www.focal.com/en/car-audio/car-audio-kits-solutions/integration/plugplay/amplifiers/bass-enclosures/ibus-21)
-
Joo toi on kyl hyvä. Pitää järjestää audienssi :D
Hitusen yllärinä tuli se ominaisuus, että siitä saa lähdöt myös etukajareille, mutta se on aivan huippua. Etupään ääni parani tosi paljon alkuperäiseen verrattuna.
https://www.focal.com/en/car-audio/car-audio-kits-solutions/integration/plugplay/amplifiers/bass-enclosures/ibus-21 (https://www.focal.com/en/car-audio/car-audio-kits-solutions/integration/plugplay/amplifiers/bass-enclosures/ibus-21)
Okei, itse oon ollu pitkään Focal fanaatikko auto hifissä. :)
Oliko sulla mikä oem auton hifisetti?
Itelläni on tuo High performance 4x40w 8kaiutinta. Soi iha jees, mut bassot on mitä on, kaiuttimet lienee lähtee vaihtoon kyllä. Aatellu vähä tasokkaampaa 8)
-
High Performance on mullakin. Aika aneeminen oli alkuunsa, mutta valikosta löytyvällä taajuuskorjaimella tuli jo ihan siedettäväksi.
-
High Performance on mullakin. Aika aneeminen oli alkuunsa, mutta valikosta löytyvällä taajuuskorjaimella tuli jo ihan siedettäväksi.
Kyllä, silti vaan basson sai säädellä miinuksen puolelle ettei ihan ylivoimainen oo. ???
-
Laitetaanpa vielä muutama tarkennus :)
Oikea etukaiutin.
1 VT/BK = violetti mustalla raidalla
2 YE/BK = keltainen mustalla raidalla
Vasen etukaiutin.
1 GN/BK = vihreä mustalla raidalla
2 GY/BK = harmaa mustalla raidalla
Alkuperäisessä kytkentäkaaviossa ei ollut mainintaa kumpi on + ja -. Oli vain nastat numeroitu 1 ja 2. Lapussa siis virheellisesti merkattu +/-.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin+asennus/P9300598.JPG/_img1280.jpg)
Virransyötön otin vetokoukun ohjausyksikölle tarkoitetusta liittimestä ja sulakerasiaan laitoin 40A sulakkeen sille varatulle paikalle.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin+asennus/P9300619.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Subbarin+asennus/P9300620.JPG/_img1280.jpg)
-
Tänään ei pitänyt tehdä muuta, kuin siivota tallista eiliset jätökset pois, mutta nyt olisi kuitenkin etuovet äänieristetty :D
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010597.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010598.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010599.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010600.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010601.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010602.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010603.JPG/_img1280.jpg)
Vaikutus yhdessä takakontin eristyksen kanssa on merkittävä. En käynyt eilen koeajolla, joten en tiedä kumpi vaikutti enemmän, mutta huisin tyytväinen olen. Puoli pakettia on vielä eristettäkin jäljellä, joten kai sillekin joku käyttökohde pitää vielä keksiä ;)
Mites muuten arvon hifimiehet, kun nuo orkkiskajarit näytti olevan 2 ohmin. Mitähän tuo uusi vahvistin tykkää, kun eikö yleensä autokaiuttimet ole 4 ohmia?
Lainaus valmistajan sivuilta,
"Impedance: 4 Ohms (Warning: not stable under 2 Ohms
so not to be installed in parallel with a second kit]"
-
Nättiä touhuumista, onkohan V70sessä samanmoinen homma tuo ikkunanostin hässäkkä. :)
-
Tänään ei pitänyt tehdä muuta, kuin siivota tallista eiliset jätökset pois, mutta nyt olisi kuitenkin etuovet äänieristetty :D
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010597.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010598.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010599.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010600.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010601.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010602.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Etuovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA010603.JPG/_img1280.jpg)
Vaikutus yhdessä takakontin eristyksen kanssa on merkittävä. En käynyt eilen koeajolla, joten en tiedä kumpi vaikutti enemmän, mutta huisin tyytväinen olen. Puoli pakettia on vielä eristettäkin jäljellä, joten kai sillekin joku käyttökohde pitää vielä keksiä ;)
Mites muuten arvon hifimiehet, kun nuo orkkikajarit näytti olevan 2 ohmin. Mitähän tuo uusi vahvistin tykkää, kun eikö yleensä autokaiuttimet ole 4 ohmia?
Miten sait tuon muovin, jossa on kaikki nuo komponentit kiinni, niin irti? Lähteekö se ihan raakasti vaan nykäisemällä vai onko siihen joku jippo? Irroitin kaikki ne kuusioruuvit sieltä laidoilta ja tuntui jostain lasinnostajan moottorin kohdalta kanittavan. En uskaltanut itse sitä väkisin lähteä nykimään irti. :idiot2:
Kannattaa vaimentaa lisäksi ainakin nuo etujalkatilat, itsellä se vaimensi etupäätä aika paljon ja on helppo ja nopea vaimennettava. 8)
-
Linkissä ohjeet V70 oven purkuun. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17586.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17586.0)
Miten sait tuon muovin, jossa on kaikki nuo komponentit kiinni, niin irti? Lähteekö se ihan raakasti vaan nykäisemällä vai onko siihen joku jippo? Irroitin kaikki ne kuusioruuvit sieltä laidoilta ja tuntui jostain lasinnostajan moottorin kohdalta kanittavan. En uskaltanut itse sitä väkisin lähteä nykimään irti. :idiot2:
Kannattaa vaimentaa lisäksi ainakin nuo etujalkatilat, itsellä se vaimensi etupäätä aika paljon ja on helppo ja nopea vaimennettava. 8)
Ei auta voima, vaan järki :)
Homma toimii aika pitkälti samalla tavalla kuin 70:ssä, mutta muutama pikku ero on 60:ssä.
Kohta 3, eli ikkunan irroitus tapahtuu rei'istä näkyvä klipsejä painamalla.
Kohdan 5 ja 6 väliin lisäys, että ulkokahva täytyy pitää ulos vedettynä ruuvin avaamisen ajan, jolloin se myös lukittuu ulkoasentoon.
-
Kiitos :pomo:
-
Ei auta voima, vaan järki :) Linkissä ohjeet V70 oven purkuun. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17586.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=17586.0) Homma toimii aika pitkälti samalla tavalla, paitsi muutama pikku ero on 60:ssä.
Kiitokset myös täältä, onneksi ei ole siunattu kummallakaan, ei voimalla eikä järjellä :buck2:
-
Olkaatte niin hyvät :) Tuohon paneeliin jää kiinni siis käytännössä kaikki oven osat. Lukko, kahvan mekanismit, ikkunannostin ja sähköjohdot. Tosi näppärä ja yksinkertainen systeemi.
-
Mites muuten arvon hifimiehet, kun nuo orkkiskajarit näytti olevan 2 ohmin. Mitähän tuo uusi vahvistin tykkää, kun eikö yleensä autokaiuttimet ole 4 ohmia?
Lainaus valmistajan sivuilta,
"Impedance: 4 Ohms (Warning: not stable under 2 Ohms
so not to be installed in parallel with a second kit]"
Taitaa diskantien kanssa olla yhteensä 4ohmia. Mutta kyllähän tuo vahvistin ajaa 2 ohmiin stereona, mutta ei alle sen. Ja yleensä siltaamalla monoksi ei myöskään alle 4ohmia.
Mutta, en oo seurannu niin mikä vahvistin ja mitä kaiuttimia sillä ajetaan?
-
Mites muuten arvon hifimiehet, kun nuo orkkiskajarit näytti olevan 2 ohmin. Mitähän tuo uusi vahvistin tykkää, kun eikö yleensä autokaiuttimet ole 4 ohmia?
Lainaus valmistajan sivuilta,
"Impedance: 4 Ohms (Warning: not stable under 2 Ohms
so not to be installed in parallel with a second kit]"
En autosähköjen ja autohifien päälle ymmärrä yhtään mitään, mutta kotihifien päälle jotain. Tuo kaiuttimen impedanssi on nimellisimpedanssi, ja se vaihtelee taajuuksien mukaan. En ole koskaan kuullut, että kukaan olisi koskaan käräyttänyt vahvistinta liian vaikeiden kaiutinkuormien mukaan. En jaksa uskoa, että tuon Focalin vahvistin ei jaksaisi soittaa noita etukaiuttimia. Alkuperäinen volvon vahvistin tosiaan tuo 4x40w. Focal varmaan isotehoisempi. Jos nuo kaiuttimet olisivat 4 ohmin kaiuttimet, volvon vahvistin tarjoaisi varmaan 4x60-70w. Siis maksimitehoa. Kuunnellessa käytetään muutamaa wattia. 3db:n lisäykseen tarvitaan tuplateho, eli puolta heikommalla vahvistimella jäädään äänenpaineesta 3db.
-
Taitaa diskantien kanssa olla yhteensä 4ohmia. Mutta kyllähän tuo vahvistin ajaa 2 ohmiin stereona, mutta ei alle sen. Ja yleensä siltaamalla monoksi ei myöskään alle 4ohmia.
Mutta, en oo seurannu niin mikä vahvistin ja mitä kaiuttimia sillä ajetaan?
Diskantit taitaa olla rinnan, eli epäilyttää, että ohmimäärä on pienempi :(
Kyseessä siis Focalin aktiivisubbari, jossa vahvistin myös etukaiuttimille. Ämyrit ovat auton alkuperäiset.
En autosähköjen ja autohifien päälle ymmärrä yhtään mitään, mutta kotihifien päälle jotain. Tuo kaiuttimen impedanssi on nimellisimpedanssi, ja se vaihtelee taajuuksien mukaan. En ole koskaan kuullut, että kukaan olisi koskaan käräyttänyt vahvistinta liian vaikeiden kaiutinkuormien mukaan. En jaksa uskoa, että tuon Focalin vahvistin ei jaksaisi soittaa noita etukaiuttimia. Alkuperäinen volvon vahvistin tosiaan tuo 4x40w. Focal varmaan isotehoisempi. Jos nuo kaiuttimet olisivat 4 ohmin kaiuttimet, volvon vahvistin tarjoaisi varmaan 4x60-70w. Siis maksimitehoa. Kuunnellessa käytetään muutamaa wattia. 3db:n lisäykseen tarvitaan tuplateho, eli puolta heikommalla vahvistimella jäädään äänenpaineesta 3db.
Okei. Lohduttaa ainakin sen aikaa, että ei tarvii tänään alkaa vaihtamaan kaiuttimia :D Kaapissa olisi ylimääräisenä Hertzin 6,5" erillissarja, jonka varmaan jossain vaiheessa asennan.
-
Iltapuhteina tein takaoviin samanlaisen äänieristekäsittelyn, mitä etuovissakin. Laitoin myös takapyöräkoteloihin bitumimattoa sen mitä sinne näppärästi sai, kun otti selkänojan sivukappaleet irti. 4,5 neliön paketti eristettä on nautiskeltu, joten pitää hommata lisää, niin saa vielä etulattiat ja -pyöräkotelot laitettua.
-
Mukavuuden hakuisuutta :)
Tarttis itekkin, näpräsin eq:ta ja sain soimaan kivemmin tuon. Eristystä tarvii, häviää soundi ulos autosta.
-
Mukavuuden hakuisuutta :)
Sitäpä se :) Tosin niin kauan, kun renkaan kyljessä lukee Pirelli, niin rengasmelusta eroon pääsemisen yrittäminen tuntuu tuulimyllyjä vastaan taistelemiselta :D
-
Sitäpä se :) Tosin niin kauan, kun renkaan kyljessä lukee Pirelli, niin rengasmelusta eroon pääsemisen yrittäminen tuntuu tuulimyllyjä vastaan taistelemiselta :D
Reps ;D
-
Sitäpä se :) Tosin niin kauan, kun renkaan kyljessä lukee Pirelli, niin rengasmelusta eroon pääsemisen yrittäminen tuntuu tuulimyllyjä vastaan taistelemiselta :D
Mullakin oli aikoinaan kahdet Pirellit, ekat ja vikat :D Tästä saa hyvät vinkit äänieristykselle mitä 60-sarja kaipaa, otan itsekin työn alle kunhan aikaa ja asennuspaikka löytyy.
-
Iltapuhde vol.2. Otin etujalkatiloista matot pois ja laitoin kaksi kerrosta nurkkiin jäänyttä vähän ohuempaa bitumimattoa lattiaan.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050596.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050599.JPG/_img1280.jpg)
Kynnyslista ja a-pilarin lista kannttaa irroittaa yhtäaikaa, jotta kynnyslistan ensimmäinen klipsi ei mene rikki. Sama koskee myös uusia S80 ja V70 malleja.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050600.JPG/_img1280.jpg)
Osat lähtee toisistaan irti, kun niitä kääntää 90 astetta.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050601.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050602.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050603.JPG/_img1280.jpg)
-
Tätä on vaimennettu jo nyt niin isolla kädellä, että olisi ollut kiva tietää ihan desibelimittarilla, paljonko oikein ovat vaimennukset auttaneet ::)
-
Tätä on vaimennettu jo nyt niin isolla kädellä, että olisi ollut kiva tietää ihan desibelimittarilla, paljonko oikein ovat vaimennukset auttaneet ::)
Onhan muutos ollut aikamoinen, mutta kyllä ne rengasäänet edelleen sieltä päällimmäisenä kuuluu. Odotan innolla, että saa talvirenkaat alle :D
Ovien eristyksessä oli se hienoa, että vaikka ovi alunperinkin tuntuu jämäkältä ja hiljaiselta, niin nyt siinä on todellinen laatuvaikutelma, kun se tuntuu painavammalta ja sulkemisääni on tosi muhkea 8)
-
Premium tasoa, yleellisyyttä. 8)
Tarvii päästä kuuntelee tää. S*
-
Premium tasoa, yleellisyyttä. 8)
Tarvii päästä kuuntelee tää. S*
Ihan turhaa, ei siellä kuulu mitään ;D
-
Iltapuhde vol.2. Otin etujalkatiloista matot pois ja laitoin kaksi kerrosta nurkkiin jäänyttä vähän ohuempaa bitumimattoa lattiaan.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050596.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050599.JPG/_img1280.jpg)
Kynnyslista ja a-pilarin lista kannttaa irroittaa yhtäaikaa, jotta kynnyslistan ensimmäinen klipsi ei mene rikki. Sama koskee myös uusia S80 ja V70 malleja.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050600.JPG/_img1280.jpg)
Osat lähtee toisistaan irti, kun niitä kääntää 90 astetta.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050601.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050602.JPG/_img1280.jpg)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Ovien+%C3%A4%C3%A4nieristys/PA050603.JPG/_img1280.jpg)
Itse tein S60 saman mutta en laittanut saumojen päälle mattoa ettei kerää sinne kostetutta. Takapäätä vaimmennin myös kontin puolelta niin selvä ero vaikka sedan kyseessä.
-
Sä voisit Kulmis väsätä vaikka lava-Mazonin seuraavaksi. Niinkun tämmösen, mutta hienomman!:
(https://i.imgur.com/yUuVx9Eh.jpg)
(https://i.imgur.com/sHkZJxkh.jpg)
-
Hmm... farkku-Pyhimyksestä pickup?
-
Sä voisit Kulmis väsätä vaikka lava-Mazonin seuraavaksi. Niinkun tämmösen, mutta hienomman!:
(https://i.imgur.com/yUuVx9Eh.jpg)
(https://i.imgur.com/sHkZJxkh.jpg)
Tuollainen olisi kyllä tyylikäs.
-
Hmm... farkku-Pyhimyksestä pickup?
Yhtä lailla tuosta kuuskymppisestä :D
-
Terveisiä A-Tehosta 8)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Sieppaa.PNG/_img1280.jpg)
-
Terveisiä A-Tehosta 8)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/Sieppaa.PNG/_img1280.jpg)
Kohtuullinen tehonlisäys :o
-
Mua ihmetyttää tuo D3 vs D4 lastutettu ero.
Kuitenkin ovat ihan erilaisia, toisessa yksi ahdin toisessa kaksi. Sama lopputeho/vääntö.
Lähtökohta eroa on paljon. Ei mahdu omaan kuuppaan tää. :o
-
Kohtuullinen tehonlisäys :o
Stage 2 olisi ollut myös tarjolla, mutta tyydyin tähän miedompaan, kun pelkään Aisinin palasten lentelevän sillä äkäisemmällä versiolla :D
Mua ihmetyttää tuo D3 vs D4 lastutettu ero.
Kuitenkin ovat ihan erilaisia, toisessa yksi ahdin toisessa kaksi. Sama lopputeho/vääntö.
Lähtökohta eroa on paljon. Ei mahdu omaan kuuppaan tää. :o
Siis tässä CC mallissa on D3:ssa kaksi turboa. Ihan sama kone mitä D4, mutta vain eri softa.
-
Siis tässä CC mallissa on D3:ssa kaksi turboa. Ihan sama kone mitä D4, mutta vain eri softa.
Okei, enpä tiennytkään. Ei ois saanu mennä huutelee :nuhtelu
Eli se on teknisesti vastaava kun tuo mun D4
Millainen tehopakkaus siitä on D4?
+200hp ???
Vaiko tuo 181/400 kuin omassani.
-
Okei, enpä tiennytkään. Ei ois saanu mennä huutelee :nuhtelu
Eli se on teknisesti vastaava kun tuo mun D4
Millainen tehopakkaus siitä on D4?
+200hp ???
Vaiko tuo 181/400 kuin omassani.
En mäkään kauaa ole tiennyt :D
D4 pitäis olla ilmeisesti tuo sama.
-
En mäkään kauaa ole tiennyt :D
D4 pitäis olla ilmeisesti tuo sama.
Okei. :) Mut käsittääkseni kuitenkin S80/V70 tuo D3 on yhdellä pakokaasujarrulla. Siksipä tuota ihmettelin. ::)
-
Asiasta kukkaruukkuun. Kaveri kun on Optimoiautosi leivissä ja muokkailee yms. niitä lastuja.
Juttelin tän nykyisen lastuttamisesta niin lupaukset oli ±5hp/nm mitä Rica tarjoaa. Ja käyrät aika lähelle 1:1 myös.
Silloin kun tuo mun entinen lastutettiin niin oli juttua kun yleisesti Optimoiautosi haukutaan jne. mutta sanoi mulle siinä että yhteistä juurta on Rican kanssa. Suunittelian osalta. 8)
-
Ei erityisesti tallissa tapahtunutta, mutta hienoisella johdattelulla onnistuin vaihtamaan talouden toisen auton vähän uudempaan ja korkeampaan.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20XC70%202015/20190330_132738.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo%20XC70%202015/20190330_132801.jpg?img=medium)
Lisää kuvia.
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo+XC70+2015/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Volvo+XC70+2015/)
Laiton alle omasta V60:sta Bor vanteet ja siihen laitoin 18" pyörät. Tähän nämä sopivat kokonsa ja värinsä puolesta 100x paremmin.
-
Kyllä vanteet istuu tuohon väriin ja koriin täydellisesti. Näyttäs joku aikanaan valinneen kaikki listalta.
-
Kyllä vanteet istuu tuohon väriin ja koriin täydellisesti. Näyttäs joku aikanaan valinneen kaikki listalta.
Joo aikalailla paljon on varustetta. Peruutuskamera ja ilmastoidut penkit taitaa olla ainoat mitä vielä olisi saanut.
-
Hieno XC 8)
Aikalailla kaikkea kivaa noihin saanut. :)
-
Hieno XC 8)
Aikalailla kaikkea kivaa noihin saanut. :)
Paljon tuossa on extraa, mutta ehdottomina varusteina oli adaptiivinen vakkari ja lämmitettävä ratti 8)
Kuuskymppiseen tuli tällaiset ihan peruspyörät.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/20190419_104510.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/V60CC/20190419_104516.jpg?img=medium)
-
Käyttisrintamalla tapahtuu ja mielenhäiriö muuttaa muotoaan :o
V60CC vaihtuu 2018 malliseen XC40:seen. Erikoiseksi tämän tekee se, että kyseinen yksilö on T5 moottorilla. En ole arkiajojani ajanut bensalla miesmuistiin ;D
Auto on ollut hitusen huonolla pidolla ja nyt kulunut viikonloppu onkin mennyt varsin tiiviisti puhdistushommissa. Koirankarvaa ja kaikenlaista mahdollista eri ikäisten ihmisten aiheuttamaa sotkua oli vähintäänkin riittävästi. Nyt se sentään alkaa näyttää siltä, miltä mun auton kuuluukin.
Varusteita on likimain kaikki mahdollinen ja hintaakin on ollut uutena liki tuplat perusmalliin verrattuna. Mitään erityistä tulevaisuuden suunnitelmaa en ole vielä kehitellyt, mutta ehkä jotain äänierityksen tapaista ainakin voisi ajatella tekevänsä.
Tuossa muutama kuva ulkopuolen pesun jälkeen.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120025.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120026.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120027.JPG?img=medium)
Tässä pari ennen/jälkeen kuvaa sisustasta.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1110008.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120018.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1110005.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120022.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1110003.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120015.JPG?img=medium)
Kaikki kuvat
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/)
-
Käyttisrintamalla tapahtuu ja mielenhäiriö muuttaa muotoaan :o
V60CC vaihtuu 2018 malliseen XC40:seen. Erikoiseksi tämän tekee se, että kyseinen yksilö on T5 moottorilla. En ole arkiajojani ajanut bensalla miesmuistiin ;D
Kyseinen yksilö on ollut hitusen huonolla pidolla ja nyt kulunut viikonloppu onkin mennyt varsin tiiviisti puhdistushommissa. Koirankarvaa ja kaikenlaista mahdollista eri ikäisten ihmisten aiheuttamaa sotkua oli vähintäänkin riittävästi. Nyt se sentään alkaa näyttää siltä, miltä mun auton kuuluukin.
Varusteita on likimain kaikki mahdollinen ja hintaakin on ollut uutena liki tuplat perusmalliin verrattuna. Mitään erityistä tulevaisuuden suunnitelmaa en ole vielä kehitellyt, mutta ehkä jotain äänierityksen tapaista ainakin voisi ajatella tekevänsä.
Tuossa muutama kuva ulkopuolen pesun jälkeen.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120025.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120026.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120027.JPG?img=medium)
Tässä pari ennen/jälkeen kuvaa sisustasta.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1110008.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120018.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1110005.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120022.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1110003.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120015.JPG?img=medium)
Kaikki kuvat
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/)
Miten on voitu saada reippaassa vuodessa auton sisusta likaantumaan 20 vuotta!? :o
-
Käyttisrintamalla tapahtuu ja mielenhäiriö muuttaa muotoaan :o
V60CC vaihtuu 2018 malliseen XC40:seen. Erikoiseksi tämän tekee se, että kyseinen yksilö on T5 moottorilla. En ole arkiajojani ajanut bensalla miesmuistiin ;D
Kyseinen yksilö on ollut hitusen huonolla pidolla ja nyt kulunut viikonloppu onkin mennyt varsin tiiviisti puhdistushommissa. Koirankarvaa ja kaikenlaista mahdollista eri ikäisten ihmisten aiheuttamaa sotkua oli vähintäänkin riittävästi. Nyt se sentään alkaa näyttää siltä, miltä mun auton kuuluukin.
Varusteita on likimain kaikki mahdollinen ja hintaakin on ollut uutena liki tuplat perusmalliin verrattuna. Mitään erityistä tulevaisuuden suunnitelmaa en ole vielä kehitellyt, mutta ehkä jotain äänierityksen tapaista ainakin voisi ajatella tekevänsä.
Tuossa muutama kuva ulkopuolen pesun jälkeen.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120025.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120026.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120027.JPG?img=medium)
Tässä pari ennen/jälkeen kuvaa sisustasta.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1110008.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120018.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1110005.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120022.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1110003.JPG?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P1120015.JPG?img=medium)
Kaikki kuvat
https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/ (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/)
Älä vaansano ettet hennonnut jättää ostamatta kun oli niin heikosti pidetty? ???
Onnea uudesta hankinnasta, ulkonäöllisesti mun silmään ei kaikista miellyttävin mutta varmasti mielenkiintonen auto, tollasella tekniikalla ainakin.
-
Miten on voitu saada reippaassa vuodessa auton sisusta likaantumaan 20 vuotta!? :o
On kyllä ollut aika kunnioitettava saavutus :D
Älä vaansano ettet hennonnut jättää ostamatta kun oli niin heikosti pidetty? ???
Onnea uudesta hankinnasta, ulkonäöllisesti mun silmään ei kaikista miellyttävin mutta varmasti mielenkiintonen auto, tollasella tekniikalla ainakin.
-H-
Sanotaanko, että ei ollut suunnitelmissa ostaa näin likaista autoa, eikä tuolla moottorilla, mutta tuli niin sopivasti vastaan, kun tällaista etsiskelin, niin ei voinut vastustaa kiusausta :P
-
Nätti käyttis.
Toi on ihan parasta kun saa itse putsata, tulee käytyä kaikki paikat läpi ja näkee että työ kannatti. Pätee niin sisustahommiin kuin ulkopuolenkin kiillotteluun 8)
-
Tämä on mielestäni ollut pitkästä aikaa mielenkiintoisin tuote Volvolta, ollut näemmä vain käytössä - ei muuta :o
-
Hieno väri ja voimalinja. Ja nyt sisustakin... P>
-
Miten on voitu saada reippaassa vuodessa auton sisusta likaantumaan 20 vuotta!? :o
Ei oo mahottomuus kun vaan käyttää eikä ees mieti sen kulkineen puhtautta, omasta löytää enintään talvella kiviä gummimatoilta (kangasmatot kesälle.). Mutta tyylikäs kulkine ja tuo putsaus teki todella paljon.
-
Nätti käyttis.
Toi on ihan parasta kun saa itse putsata, tulee käytyä kaikki paikat läpi ja näkee että työ kannatti. Pätee niin sisustahommiin kuin ulkopuolenkin kiillotteluun 8)
Kyllä tuo putsaaminen oli ihan kivaa, mutta jossain vaiheessa meinasi turnauskestävyys loppua, kun nypin yksitellen sitkeimpiä koirankarvoja pois lattiamatosta :D
Tämä on mielestäni ollut pitkästä aikaa mielenkiintoisin tuote Volvolta, ollut näemmä vain käytössä - ei muuta :o
Omaan silmään nämä näytti aluksi tosi kummalliselta, mutta nyt siihen on jo tottunut ja nyt on oikeastaan Volvon mallistosta ainut mikä kiinnotsti. V60 olisi hieno, mutta liian matala ja b-pilari liian lähellä olkapäätä.
Hieno väri ja voimalinja. Ja nyt sisustakin... P>
-H-
-
Nelivetokärpänen päässyt puremaan teikäläistäkin taas vaihteeksi.
-
Nelivetokärpänen päässyt puremaan teikäläistäkin taas vaihteeksi.
No juu :-[ Viimeksi ajattelin, että ihan turhaa energian tuhlausta pyörittää takapyöriäkin, mutta onhan se vaan aika kiva :)
-
Kyllä tuo putsaaminen oli ihan kivaa, mutta jossain vaiheessa meinasi turnauskestävyys loppua, kun nypin yksitellen sitkeimpiä koirankarvoja pois lattiamatosta :D
;D niin tuttua, mutta ei niitä vaan voi jättää siihen
-
Onnea menopelille ja kuskille!
Kennelinäkö tuo on ollut aiemmin? ::)
-
Onnea menopelille ja kuskille!
Kennelinäkö tuo on ollut aiemmin? ::)
Tänks!
En tiedä kuinka monta koiraa tuolla on matkustellut, mutta karvan määrän perusteella toivoisin, että enemmän kuin yksi. Muuten se yksi koira voi olla aika hassun näköinen ilam turkkia :D
Tänään asensin eteen roiskeläpät ja vaihdoin pyyhkimen sulat. Vauhtiin päästyäni laitoin myös emännän XC70:iin takaroiskeläpät.
-
Itse tykkäsin tuosta Vea T5 paljonkin, meni maantieajolla todella kevyesti ja ripeä liikkeissään. :)
Huh helkutti missä kunnossa :o
Hyvä jos putsaamalla sait kuntoon, olis voinu olla pilallakin. :idiot2:
-
Itse tykkäsin tuosta Vea T5 paljonkin, meni maantieajolla todella kevyesti ja ripeä liikkeissään. :)
Huh helkutti missä kunnossa :o
Hyvä jos putsaamalla sait kuntoon, olis voinu olla pilallakin. :idiot2:
Juu aika mukavasti siinä on puhtia (247hv/350nm) Polestarilla saisi lisää 3hv/50nm ja varmaan aika paljon käyttöaluetta ???
Sitä ihmettelin itsekin, että kauheasti mitään peruuttamatonta ei ollut tapahtunut. Kuskin penkin takana oli ollut sen koiran pesä ja sieltä matto vähän nuhjaantui, kun joutui niin ankarasti putsaamaan. Suurimmat jäljet on rouhittu lastenistuimilla takaoviverhoiluihin, mutta ei onneksi mitään pahempia.
-
Juu aika mukavasti siinä on puhtia (247hv/350nm) Polestarilla saisi lisää 3hv/50nm ja varmaan aika paljon käyttöaluetta ???
Sitä ihmettelin itsekin, että kauheasti mitään peruuttamatonta ei ollut tapahtunut. Kuskin penkin takana oli ollut sen koiran pesä ja sieltä matto vähän nuhjaantui, kun joutui niin ankarasti putsaamaan. Suurimmat jäljet on rouhittu lastenistuimilla takaoviverhoiluihin, mutta ei onneksi mitään pahempia.
Onneksi melko pienillä vaurioilla tuo sisusta.
Mulla ohjelmoitiin OA toimesta ja n. 280/440 lupaavat. Sen verran pieni tuo kone että se ns. Pehmeys siitä hävisi ja herkästi oli meno päällä. Kulkua tuli kyllä paljon lisää, kulutus ei juuri noussut. :)
-
Polestarilla saisi lisää 3hv/50nm
Siis häh, vaan 3 hv lisää? ???
-
Siis häh, vaan 3 hv lisää? ???
Joo. Nauroin tota joskus kun erehdyin katsomaan. :idiot2:
-
Mitenkähän isolle alueelle tuo 3hv tulee?
Eli siis onko huipputeho käytössä reilusti isommalla alueella. Tällöin on kulkuun reilu vaikutus.
-
Eli siis onko huipputeho käytössä reilusti isommalla alueella. Tällöin on kulkuun reilu vaikutus.
Tällaisia Polestarit just ovatkin. Numeroiden mukaan ihan nössöjä, mutta käytännössä ihan erilaisia, mitä vakio.
On vaan aika kallis :(
-
Tällaisia Polestarit just ovatkin. Numeroiden mukaan ihan nössöjä, mutta käytännössä ihan erilaisia, mitä vakio.
On vaan aika kallis :(
Tämä. Eikö siellä tule uutta softaa myös muualle kuin moottoriin? Joissakin tulee jopa se Polestas moodi siihen ajotila valintaan.
-
Tämä. Eikö siellä tule uutta softaa myös muualle kuin moottoriin? Joissakin tulee jopa se Polestas moodi siihen ajotila valintaan.
V60 T8 Polestar-ohjelmoituna tulee ajotilavalikkoon Polestar. Se muuttaa auton luonnetta aika paljon.
-
Mitenkähän isolle alueelle tuo 3hv tulee?
Eli siis onko huipputeho käytössä reilusti isommalla alueella. Tällöin on kulkuun reilu vaikutus.
Tuosta jotain osviittaa:
https://engineered.polestar.com/fi/product/optimisation/xc40-t5-drive-e-awd-automatic-2018
-
Tuosta jotain osviittaa:
https://engineered.polestar.com/fi/product/optimisation/xc40-t5-drive-e-awd-automatic-2018
Tuostahan pääsee aika hyvin jyvälle mikä on homman nimi O0
Tänään oli pientä projektia, kun otin penkin kiskojen takapäiden alta 13mm paksut korokepalat pois. Nyt mahtuu pääkin mukaan :D
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/20200119_144402.jpg?img=medium)
Samalla, kun penkki oli irti, niin oli hyvä vielä vähän viimeistellä siivousta, kun kiskojen alle oli jäänyt karvaa :(
-
Se karva sitten vaan pöllyää paljon :-\
Muistan omam XC70sen takaluukun ja takapenkin alusen/välit kun oli täys karvaa ja jotain eritettä ties rehua märkä ruokaa tms. Tumman ruskea auto ja siihen +30°c helle päälle nii voila kun osas olla aromit autossa >:(
-
Penkin muokkaaminen oli tosi hyvä juttu ja nyt ajoasento on aika asiallinen. Muutamassa koeajamassani autossa ei ollut kattoikkunaa, niin ei tämä ongelma tullut ennen mieleen.
Auto alkaa muutenkin tuntua pikku hiljaa omalta, kun kaikkiin ominaisuuksiin pääsee sisälle. Tankata tätä tosin täytyy aika usein, kun kulutus pari litraa enemmän, mitä dieselissä ja tankki niin turkasen pieni :(
Tänään oli taas pesupäivä 8)
-
Penkin muokkaaminen oli tosi hyvä juttu ja nyt ajoasento on aika asiallinen. Muutamassa koeajamassani autossa ei ollut kattoikkunaa, niin ei tämä ongelma tullut ennen mieleen.
Auto alkaa muutenkin tuntua pikku hiljaa omalta, kun kaikkiin ominaisuuksiin pääsee sisälle. Tankata tätä tosin täytyy aika usein, kun kulutus pari litraa enemmän, mitä dieselissä ja tankki niin turkasen pieni :(
Tänään oli taas pesupäivä 8)
Onnea täältäkin uudelle vekottimelle. Itselläkin oli alkuun penkin säätöjen kanssa ropleemaa, kun pienikin säätö tuntui vaikuttavan isolta, ja vasta ajossa sen huomasi että on päin persettä.
Taitavat olla aika eriluonteisia koneita nuo kaksilitraiset bensa ja dieseli?
-
Joo kyllä tämä bensakone aika paljon enemmän kiertää, jos meinaa, että oikein kunnolla pitää kiihdyttää. Tottumatta kuulostaa aika hassulle :)
Vaihteisto tässä toimii 100x hienommin, mitä kuuskympissä. Ajaminen on todella jouhevaa ja pehmeää.
-
Pääsiäisen saldona noin 20 tuntia pesua, savetusta ja myllytystä :o Lopuksi kuorrutin pinnan Nasiol zr53 keraamisella tökötillä. Lopputulos hivelee silmää ja värikin muuttui tummemmaksi, mutta kuvissa ei kyllä oikein pääse oikeuksiinsa 8)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P4130004.JPG?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P4130014.JPG?img=medium)
TÄSTÄ (https://ekkulaurikainen.kuvat.fi/kuvat/Volvo+XC40/) klikkaamalla näkee paremalla kameralla otettuja kuvia.
-
Upean näköinen S*
-
Vaikka en XC40:n muotoilusta viimisenpäälle tykkää, niin tämä yksilö on kyllä nätti. 8) Upean sininen.
-
-H-
Tänään kävin töissä pyöräyttämässä kesärenkaat vanteille ja laitoin ne alle. Renkaat on Good Yearit ja vanteet 18" Mak Stockholm. Alkuperäisillä 20" kesäpyörillä ajoin pari viikkoa sitten yhden päivän, jonka jälkeen laitoin talvikitkat takaisin. Ajomelu oli jotain ihan poskettoman kamalaa. Renkaat olivat toki Pirellit ja ihan loppu, mutta silti tuntuu uskomattomalta, että ääntä riitti niin paljon. Uudet vanteet menee ihan täydestä, että olisivat orkkikset, kun ovat niin saman näköiset. Et näissä on vähän pienempi, niin tulee just nätisti kaaren reunaan asti, vaikka ei sillä tällaisessa "maasturissa" niin suurta merkitystä nyt ole.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/20200419_132505.jpg?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/20200419_132527.jpg?img=img2048)
-
Hyvältä näyttää. Ovatko nuo 18” Efficient Gripit merkittävästi hiljaisemmat? 20” kokoiset varmaan saisi olla hiljaisimmat mitä markkinoilta löytyy että melu pysyy siedettävissä rajoissa. Minulla nyt 20” Latitude Sportit ja aiemmat oli loppuunajetut Pirellit. Melua vähemmän mutta ei voi hiljaisiksi moittia..
-
Jos vertaa niihin vanhoihin kesärenkaisiin, niin ero on tosi merkittävä. Nokian kitkojen kanssa nämä menee aika tasoihin. Sillä erolla tosin, että urapaikkauksen kohdalla nämä ovat hiljaisemmat, kun kitkat alkoivat ulista :D
Tässä autossa taitaa olla aika voimakkaasti läsnä se rengastopikissa mainittu koriin johtuva resonanssi. Ääni ei siis varsinaisesti tule renkaista, vaan korista :idiot2:
Äänieristeet on jo ostettuna, kunhan vaan saisi aikaiseksi alkaa laittamaan sitä.
-
Bitumia pitänee laittaa 50kg ennenkuin alkaa vaikuttamaan?
-
Bitumia pitänee laittaa 50kg ennenkuin alkaa vaikuttamaan?
No eipä nykysin mitään bitumeja käytetä, ni selvii aika paljon vähemmillä kiloilla kun eron jo huomaa.
-
Mulla on tällaisia.
(https://asset.motonet.fi/img/4/472805/500/472805.jpg)
(https://asset.motonet.fi/img/6/6501373/500/6501373.jpg)
-
Toisen auton äänentoistoa parantelin vuoraamalla ovet STP matolla. Ei ollut tuota kultaista (muistaakseni) mutta bitumin kaltaista se kyllä oli. Hemmetin raskasta.
-
Tänään aloittelin äänieristysprojektia ja sain tavaratilan eristettyä. Koputtelin tyhjää takakoppaa joka paikasta ja jos ääni vähänkään tuntui "ontolta", niin lätkäisin palan STP:tä. Lisäksi vielä karvamattoa joka väliin.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P4260011.JPG?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P4260013.JPG?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P4260014.JPG?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P4260016.JPG?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P4260017.JPG?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P4260018.JPG?img=img2048)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P4260019.JPG?img=img2048)
Seuraavaksi meinasin eristää tuulilasin alapuolella olevan kaukalon ja sen muovikannen sisäpuolen.
edit. Ja eristinkin, mutta en innsotuksissani huomannut ottaa muita kuvia :D
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/P4260020.JPG?img=img2048)
-
Kesä kolkuttelee ovella ja museoamazon on saanut vuorostaan hieman huomiota osakseen. Kaiken muun näpräämisen ohella hommasin kaasareihin legendaarisen Timo Kormun suosimat RR merkityt neulat ja samalla tilasin Colortune testitulpat ja synkkamittarin. Mä olen kun puulla päähän lyöty miten hyvä moottorista tuli. Enää ei tyhjäkäynnillä ole liian rikkaalla ja silti riittää ylpäässä kulkua oikein huolella. Tässä siis 2,2 litrainen B18 ruiskun nokalla ja B20 kannella ja tulpa SU:lla.
Colortune toimii ihan älyttömän hyvin. Seos rikkaalla ja liekki keltainen. Klikkaa kuvaa.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20220325_190001.mp4/_medium.jpg) (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20220325_190001.mp4)
Seos optimaalinen, kun liekki on sininen. Klikkaa kuvaa.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20220325_190129.mp4/_medium.jpg) (https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20220325_190129.mp4)
-
Täytyy melkein itsellekkin hommata tuommonen tulppa niin saa nuo vanhukset säädeltyä kohilleen.
Laita pliis pari kuvaa lisää Amazonista :nälkä:
-
Täytyy melkein itsellekkin hommata tuommonen tulppa niin saa nuo vanhukset säädeltyä kohilleen.
Laita pliis pari kuvaa lisää Amazonista :nälkä:
Suosittelen kyllä. Su:ssa varsinkin tuntuu seoksen säätö olevan tosi herkkä. Olen korvakuulolta säädellyt niitä aina yhden mutterinkulman verran kerrallaan, mutta se on jo aika paljon. Jo muutaman millin säätö vaikutti tosi paljon.
Ja sitten niitä kuvia.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/OI000002.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/OI000003.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20170611_200231.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20170611_200225.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20200530_130211.jpg?img=medium)
Nyt keväällä pudotin etuaskelin alas ja tiivistin öljypohjan sauman, kun se tihkutti öljyä aika pahasti. Samalla pesin akselistosta 15 vuoden kurat pois.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20220320_133435.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20220320_133457.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20220320_150656.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/20220321_174818.jpg?img=medium)
-
Kaunista.
Pitää kanssa hommata tuollainen Colortune-testitulppa.
-
Kaunista.
Lievästi sanottuna. S*
Farkku Ama on kyllä kaunis auto. Tykkään paljon enemmän kuin sedanista.
-
Kaunista.
Lievästi sanottuna. S*
Farkku Ama on kyllä kaunis auto. Tykkään paljon enemmän kuin sedanista.
Kiitosta vaan. Tämä on siis paremman puoliskon kesäauto, joka entisöitiin yhdessä -06-07. Mulle on langennut tämä huoltopalvelu, mutta ajamisen pääasiassa hoitaa joku muu S*
-
Koeajojen perusteella piti hieman seosta rikastaa, kun kevyellä kaasulla ajettaessa tuntui pientä nykimistä. Nyt moottori tuntuisi toimivan erinomaisesti, eikä kulutuskaan ole mitään ihan kauheaa verrattuna entiseen. Toki nyt on aika kylmää, niin voi joutua vielä hienosäätämään, kun tulee kesäkelit.
Sääsin myös venttiilit ja vaihdoin venttiilikopan uudelleen sinkittyyn.
-
XC40 kanssa tuli Tammikuussa kolme vuotta yhteistä taivalta ja ekat murheetkin on jo koettu. Talvella kuskin penkki herkesi lämpeämästä ja siihen piti vaihtaa istuinosaan uusi vastus. Tämän viikon maanantaina moottori alkoi elää ihan omaa elämäänsä ja vapallee kytkettäessä kierrokset nousivat hallitsemattomasti liki 3000r. Vika löytyi huohotinpöntössä olevasta kumikalvosta, joka oli vanhuuttaan revennyt rikki. Uusi huohotinpönttö tilalle ja lambdakorjauksen mukautuvuuksien nollaus, niin taas mennään :)
-
Mikähän moka noissa penkin lämppäreissä on käynyt, kun niitä on mennyt näistä uusista korimalleista pienillä kilometreillä?
-
Joo en tiedä. Tässäkin oli johtojen päästä mitattuna vastus muistaakseni 2,4 ohmia ja uudessa 2,0 ohmia, eli ei se edes ollut ihan rikki :(
-
Pussihousuautoonkin piti tehdä vähän remppaa, kun bensamittari lopetti toimintansa. Tilasin VP-Autopartsilta uuden anturin ja taas toimii.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/Sekalaista/OI000002.jpg?img=medium)
-
Käyttöauto on on ollut nimensä mukaisessa käytössä, eikä sille ole kummempia tarvinnut tehdä, enkä liioin ole viitsinytkään.
Nyt on mittarissa noin 131tkm ja oli huollon aika. Ihan perus vuosihuolto, kun edellisellä kerralla oli isompi 120tkm huolto. Lisäksi vielä vaihteistoöljyt, kun nekin oli vielä alkuperäiset. Näissä ei oikein huuhtelu onnistu yhtä näppärästi, kuin vanhemmissa, mutta kahteen kertaan päästettiin propusta öljy pois ja uutta välissä tilalle.
Näiden päälle vielä pesu ja puunaus. Ihmeen hyvin 3-4 vuotta vanha Nasiol vielä pitää pintansa. Aina välillä tulee laitettua jotain Wetcoattiakin, mutta viime talvi ja tämä kesä on mennyt niin laiskoilla pesuilla, että oikein hävettää. Siitä huolimatta kyljissä ei ole piki-, eikä ruostepilkkuja oikeastaan lainkaan.
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/20240712_173238.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/20240712_184834.jpg?img=medium)
(https://kulmamies.kuvat.fi/kuvat/XC40/20240712_184653.jpg?img=medium)
-
Tallissa ei ole juurikaan talven aikana tapahtunut mitään jännää. Kaappeja ja laatikoita olen inventoinut ja siivonnut, mutta siinä tärkeimmät. Yhden moottoripyörän tankin tein "asiakastyönä" ja sepä se vasta olikin mielenkiintoinen projekti. Harmillista vaan, kun kiellettiin laittamasta nettiin mitään kuvia, niin ei pääse fleksaamaan projektikuvilla :D
Omasta elämästä sen verran, että viime perjantaina tuli 18 vuotta täyteen Volvo-liikkeen peltiseppänä ja ensi viikon perjantaina se pesti tulee päätökseen. On aika laittaa asiat tärkeysjärjestykseen ja antaa jonkun muun kantaa huoli ihmisten autoiluun liittyvistä murheista. Uudessa työpaikassa työ on periaatteessa ihan samaa, mutta päätöksenteon ja vastuunkannon hoitaa joku muu, kuin tavallinen rivityöntekijä.
-
Mielenkiintoinen loikka työelämässä, onnea uusiin tuuliin. Itse juutuin 35 vuodeksi yhteen paikkaan, ei ollut rohkeutta lähteä. Nykyisin ei enää näe edes painajaisia töistä :D
-
Onnea uusiin tuuliin!
Itekki reilu puolitoista vuotta sitten vaihdoin vähän vajaan 14v jälkeen työpaikkaa ja maaliruisku meni naulaan toistaiseksi ja siirryttiin asennushommiin, toki tuli käytyä yksi maslauskeikka tekemässä firman toisella toimipisteellä tuossa syksyllä :P
-
Onnea uuteen Duuniin. Joskus on hyvä vaihtaa työpaikkaa niin pysyy mieli virkeänä. Välillä sitä miettii itsekkin mutta rupeaa olemaan niin iällä että ei uskalla lähtee kokeilee. Mielessä pyörinyt että mitähän sille taivaspaikalle kuuluu..... ::)
-
Hienoa jos pystyit vaihtamaan mieluisampaan työpaikkaan! O0
Eihän se jumittuminenkaan hyvää tee. ;D
Menikkö kilpailevalle merkille? :o Eeeikaii...
Ite jumitin päivälleen 33v samassa läävässä. Viimeset 5v meni kuin sumussa kun homma meni niin rutiinilla että olis kohta menny varmaan vaaralliseks.
Ja juu ne painajaiset ... Enää ei onneks ole kuin ehkä muutaman kerran vuodessa kun herää pulssi 150 ja täys paniikki päällä.
-
Kiitos onnentoivotuksista :) Itsellä ainakin vankka usko parempaan huomiseen. Uusi firma on pienehkössä kasvussa oleva yrittäjävetoinen maalaamo/vauriokorjaamo.
Mitä tallin taphtumiin tulee, niin se Taivaspaikka ei ole edes saanut sitä ylivaihdetta sisäänsä. Menee varmaan toinenkin kesä vielä ilman. Ulkopeilit kiinnitin tukevammin, mutta siinä kaikki.