Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: azzyyr - 30.08.2011, 07:36:52
-
Eilenä huomasin et toi kumi on alkanu porsimaan ja pitäis varmaan vaihtaa. Onko tuohon olemassa jotain "parempaa" mallia vai onko alkuperäinen tai ihan tarvikeosa (onko tarvikkeena) paras vaihtoehto?
Saako kumin vaihdettua kotikonstein ilman hydr.puristinta/ulosvetäjää?
-
Eilenä huomasin et toi kumi on alkanu porsimaan ja pitäis varmaan vaihtaa. Onko tuohon olemassa jotain "parempaa" mallia vai onko alkuperäinen tai ihan tarvikeosa (onko tarvikkeena) paras vaihtoehto?
Saako kumin vaihdettua kotikonstein ilman hydr.puristinta/ulosvetäjää?
Siihen ei saa sitä kumia vaihdettua, tulee se alumiinitukirauta mukana, joka on moottorin päällä pulteilla kiinni.
Tarvikkeenakin taisi saada sitä.
-
Maksokohan jotai 60-70e tarvikkeena.
-
Ahaa, se kumi ei ollutkaan vaihdettavaa mallia. No pitää hakea sit koko paketti, ainakin itse vaihtotyö on helpompi.. :)
60-70 egee, on tuollekin hinta osattu laittaa... :o
-
Eikös tämä (http://www.powerflex.co.uk/product-details/Upper+Engine+Mount+Large+Bush/1421.html) powerflex käy?
35,30€ uspartsilla (http://www.usparts.fi/sendFile.php?fileId=7061)
-
Itse vaihdoin just ton vanhan uudenmalliseen.
Irrotuksen jälkeen selvis että vanha oli täysin revennyt.
Uusi + mallinen ei ainakan koe tuota kohtaloa.
Vanhaa mallia ei vissiin edes myydä, ja hyvä niin.
Itse ostin osan käytettynä täältä foorumilta ja maksoi 20€
-
Eikös tämä (http://www.powerflex.co.uk/product-details/Upper+Engine+Mount+Large+Bush/1421.html) powerflex käy?
35,30€ uspartsilla (http://www.usparts.fi/sendFile.php?fileId=7061)
Tämähän vaikuttaa pätevälle. Onko vielä jollain tiedossa nettikauppaa mistä tämän saa tilattua luottokortilla, ettei tarvii maksaa turhia postiennakkomaksuja kuten tuolla uspartsilla?
Amazon.comissa näytti olevan sama osa alta kolmenkympin, mut postikulut nosti hinnan yli 40 egeen.. :(
-
Tämähän vaikuttaa pätevälle. Onko vielä jollain tiedossa nettikauppaa mistä tämän saa tilattua luottokortilla, ettei tarvii maksaa turhia postiennakkomaksuja kuten tuolla uspartsilla?
Amazon.comissa näytti olevan sama osa alta kolmenkympin, mut postikulut nosti hinnan yli 40 egeen.. :(
Moi
Minä kokeilin kyseistä puslaa omaani 2.4d -03 v70 volvoon ja kyllä muuten resenoi moottorin tärinät itse pirssiin.Minä en ainakaan suosittele.Mutta jos haluat hommata niin minä tilasin tuolta www.modificars.fi
-
kaikista paras tulee kun täytät sen vanhan puslan sikaflexillä! kyllä kestää ja rahat säästyy näet ei nuo puslat taho kestää!!
-
Komppaan edellistä, pienin tarkennuksin. Omassakin V70 D5 '02 oli tuo yläpusla revennyt, "valoin" sen Sikalla uusiksi. Laitoin ensiksi 3-4 polttoaineletkun pätkää väliin ja valoin loput tyhjätilat massalla. Kiinilaitettuna välitti jonkinverran koneen värinöitä kabiiniin. Tuki uudelleen irti ja porakoneella vedin siihen massaan reikiä niin ettei olisi niin yhtä puuta. Uudelleen kiinni ja nyt oli värinät poissa. Tämä kaksi vuotta sitten, kahdesti on leimallakin hyvin kelvannut tuo viritys.
-
Nyt on kysytty osaa useammasta nettikaupasta ja jokaisessa on toimituskulut 8 euron luokkaa vaikka maksaa osan etukäteen. Siis hinnaksi tulee sama reilu 40 egee, kuin tilaisin osan brittein saarilta. Hitto mitä rahastusta tuollaisen pienen kappaleen postitus voi suomen rajojen sisällä olla. Taidan kokeilla tuota yllä ehdotettua kotikorjausta ensin, ihan vain periaatteesta. Ja jos sitten päädyn tilaamaan uuden osan niin tilaan sen ihan vaan periaatteesta ulkomailta, kun sen saa sieltä kotiin postitettuna samaan hintaan kuin suomesta! Tuleepahan jotain vastinetta niille toimituskuluillekin, perkele! :tickedoff:
-
kaikista paras tulee kun täytät sen vanhan puslan sikaflexillä! kyllä kestää ja rahat säästyy näet ei nuo puslat taho kestää!!
Sikakitin tilalla voi käyttää nopeasti kuivuvaa tuulilasiliimaa. Vastaavaa massaa on olemassa myös alle minuutin kuivumisajalla kaksoisputkilossa sekoituspäällä.
-
Motonetistä tuomone vakio pusla 18e ilman runkoa.. Helppo vaihtaa eikä tarvi ulosvetäjiä!
Loppu ne värinät ja vaihteetkin vaihtuu tasasemmin
-
Motonetistä tuomone vakio pusla 18e ilman runkoa.. Helppo vaihtaa eikä tarvi ulosvetäjiä!
Loppu ne värinät ja vaihteetkin vaihtuu tasasemmin
Onko tuollaisia puslia saatavissa eri kokoisia ja mikä on oikea koko.
Asennus vaatinee jollain keinoin vanhan puslan poiston, varmaan puukolla ja vingulla tms.
Volvo osastolta motonetista löytyy tuota 2.5TDI (volkkarin kone) moottorin tukikumia hintaan 18,50€ tarkoititko mahdollisesti sitä?
-
Sikakitin tilalla voi käyttää nopeasti kuivuvaa tuulilasiliimaa. Vastaavaa massaa on olemassa myös alle minuutin kuivumisajalla kaksoisputkilossa sekoituspäällä.
Näin ne kusettaa seuraavaa ostajaa :2funny: orginaali osat on.........ja ostaja on tyytyväinen,,,,,,
-
Onko tuollaisia puslia saatavissa eri kokoisia ja mikä on oikea koko.
Asennus vaatinee jollain keinoin vanhan puslan poiston, varmaan puukolla ja vingulla tms.
Volvo osastolta motonetista löytyy tuota 2.5TDI (volkkarin kone) moottorin tukikumia hintaan 18,50€ tarkoititko mahdollisesti sitä?
En löytänyt motonetin sivulta kys. Osaa jonka sain käteen muutako rungon kanssa, motonetissa sano että ei ole kun diiseliin tuota runkoa hyllyssä ja sitten sano että mut mullahan löytyy pelkkä pusla nii otin tietysti sen.
Mun auto siis 2.4t bensa
pusla vaihto onnistuu helpoiten kun otat rungon irti ja tasapää meisselillä lyöt kumin ja metallin välistä jolloin muovinen ulko kuori antaa periksi.
Uusi menee taas vanhaa kumia käyttäen ihan naputelemalla paikalleen, sopeva hylsäkin on hyvä.
-
Nostetaan aihetta ylös,kun ajankohtainen itelle.Saako tuon kumipuslan vaihdettua rungon ollessa paikoillaan,ja pitääkö tunkilla hiukka keventää,vai notkahkoohan ollenkaan alaspäin?
-
tuo tuki ei kyllä ole kokonaisena siniselläkään ylen kallis
-
Mutta kun työttömänä vaihtaa etutolpat kaikkinen kumeineen ja laakereineen+ton kumin ja koiranluut eteen ja taakse,niin mielelläni sen muutaman kympin säästän.
-
Mutta kun työttömänä vaihtaa etutolpat kaikkinen kumeineen ja laakereineen+ton kumin ja koiranluut eteen ja taakse,niin mielelläni sen muutaman kympin säästän.
Ymmärrän. Kieltämättä itselläkin meni kokolailla rahaa kun kaikki moottorin tuet vaihdoin. eikä mitään iloa :-\
-
Eikös se ole vaan niillä päälipuolelta näkyvillä pulteilla kiinni? Poikkituki irti autosta ja neljä pulttia auki ja osa on kädessä?
Tuo kumi ei kannattale konetta mitenkään, vaan vaimentaa heilahduksia.
-
Eikös se ole vaan niillä päälipuolelta näkyvillä pulteilla kiinni? Poikkituki irti autosta ja neljä pulttia auki ja osa on kädessä?
Tuo kumi ei kannattale konetta mitenkään, vaan vaimentaa heilahduksia.
Juurikin näin. Jakohihnan kotelomuovi ja tulppien suojamuovi irti ja sitten pääsee kiinni siihen neljänteenkin pulttiin kiinni. Ovat nuo neljä pulttia sitten eri mittaisia, joten tarkkana sen takaisinlaiton kanssa että menee samoihin reikiin takaisin.
Ite vaihdoin omaani juuri tuon koko klunssin. Noin vartin homma. Että jos meinaat vaihtaa pelkän kumipuslan niin kannattaa silti ottaa koko roska irti autosta homman helpottamiseksi.
-
Onko tuollaisia puslia saatavissa eri kokoisia ja mikä on oikea koko.
Asennus vaatinee jollain keinoin vanhan puslan poiston, varmaan puukolla ja vingulla tms.
Volvo osastolta motonetista löytyy tuota 2.5TDI (volkkarin kone) moottorin tukikumia hintaan 18,50€ tarkoititko mahdollisesti sitä?
eikö tuo lähe helepostikkin kun repii sisä srämmäleet mäjelle ja sahaa rautasahalla sisäholkin 1. kohtaa poikki...