Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jak900 - 10.08.2017, 21:22:50
-
Ei ehtinyt edellistä vikaa korjaamaan niin uutta pukkaa. V70 2001 2.4 vapari automaatti. Työpaikan pihalla kun auto seisoo päivän, startaa auton niin kierrokset reilun tuhat, d-silmään ja liikkeelle, meinaa hyytyä kun koskee kaasuun mutta toimii melkein samantien tosin liikennevaloissa kierrokset heijaa 600-900 kierrosta. imm toimii, kaasuläppä antaa signaalia kaasun asennosta, ei vikakoodeja tai häiriövaloja. Mistäs seuraavaksi tutkitaan ?? Illalla testatessa ei minkäänlaista häiriötä, tätä nyt kahtena peräkkäisenä päivänä.
-
Oletko kaasuläppään kurkannut että kuinka likainen on, se ainakin on näillä alkupään malleissa ollut murheenkryyni. Jos on hirveästi töhnää niin aiheuttaa tuollaisia käyntihäiriöitä.
-
Jep putsailin tuota paikoillaan, eipä siellä juurikaan likaa ollut, hyvä että rättiin jotain jäi.
-
Sen jälkeen kannattanee lähteä seurailemaan niitä haitariletkuja ettei ole imuvuotoa missään. Starttipilottia suihkutella sinnetänne ja katsoa muuttuuko käynti jossain kohtaa.
-
Pitääpä testailla tuota. Kumma kyllä kun kuumalla koneella oireeton.
-
Lämpölaajeneminen vois selittää, pieni riekä "kasvaa" umpeen kun metalli laajenee. Yks vaihtoehto vois olla että sytytyspuolella jotain häikkää. Tulpat/johdot.
-
Niin ja kuumalla koneella voisi olla kumiletkut notkeammat jolloin faskaisi helpommin jostain, oireet kylläkin tulisi lämpimällä koneella..
-
Kaasuläppäkotelo nyt putsattu ja käy tasaisesti mutta käynnistyvyys kärsi. Nyt joutuu hiukan sahaamaan että käynnistyy. Voiko tuossa olla niin että läpän asento muuttui jos lika sitä aikaisemmin ahdisti? Samanlaisia tapauksia netti pullollaan, tarviiko jotain nollata ym vaiko ajoa vaan ?
-
Ajoa vaan.
Voi joskus tyhjäkäyntikin olla sekaisin putsauksen jälkeen.ajo auttaa, sopeutuu.
-
Kaasuläpän kalibrointi:
1. Virta-avain asentoon II
2. n. 20 sekunnin kohdalla pitäisi ruveta kuulumaan surinaa/naksuntaa
3. Odota kunnes ääntä ei enää kuulu, kalibrointi valmis. (Kalibrointi ei kestä minuuttia kauempaa)
-
Eikös tämä ole juurikin kakkoskoppainen..
En ole tuommoisesta kalibroinnista ennen kuullutkaan.mutta jos kerta toimii niin hyvä niin.
-
Joo, olin ihan omissa ajatuksissani kun lueskelin brittifoorumeilta että toimiiko P80-korisissa. ;D Alkuperäinen teksti muokattu.
-
Laitetaan päivittäen. Pari päivää nyt satunnaisia pikku ajoja ja ei ole heijausta esiintynyt, puhdistuksella joku vaikutus kuitenkin taisi olla. Seuraavaksi vois vielä tulpat vaihtaa kun vaihdosta ei ole tietoa. Ilmeisesti tähän vapari 2.4 kannattaa tyrkätä nuo monikärki kynttilät. Pari ongelmaa vielä näkyy olevan, takalasin pesurin signaali puutteellinen ( olisko rele ja missä sijaitsee ? ) ja tankinluukun lukitus ei toimi, herjaa myös tuosta testeri. Oikea etusivu ikkuna aukeaa vain puoleen saakka, tuohon oli vissiin joku resetointi kikka jolla opetetaan ikkuna ajelemaan oikein ?
-
Näihin vitoskoneisiin ehdottomasti vain alkuperäiset tulpat siniseltä.
Tankiluukun lukon irroitus. https://www.youtube.com/watch?v=VJpF0hJ7Z3I
Yleensä puhdistus ja rasvaus auttaa.
-
Taas palasivat samat oireet. Kylmänä ei kestä kaasua. Mitenkä näissä nämä moottorin lämpöanturit, yksi vai useampi ? Moottori lämpenee mittarin mukaan tosi nopeasti normilämpöön.
-
En tiedä noista antureista, mutta kyllä nuo koneet lämpenee nopeasti, kun eivät ole mitään eko hömpötyksiä vielä.
-
Puolien ym muiden johtoliitoksia kävin läpi varmuudenvuoksi ja elektroniikka puhdistusaineella putsailin. Eipä tuo oireile kun lämmin moottori. Mitens muilla kun laittaa kylmänä käyntiin niin missä kierrokset on? Tuossa sen 1200 kierrosta ja jis liikkeelle lähtee heti niin kaasuun koskettaessa yrittää hyytyä. Pihassa myös tuo 2.4turbo mutta kyllä siinä kylmänäkin on normi 700-800 kierrosta tyhjäkäynti heti käynnistyksestä.
-
Kyllä se näissä kylmänä hetken huudattaa, näin pitääkin olla.
-
Omassahan tuo ongelma ilmenee juurikin tuossa huudatus vaiheessa jos yrittää lähteä liikkeelle, ei kestä kaasua ja meinaa tukehtua / kierrokset heijaa, ei joka kerta. Kestääkö teillä lahteä ongelmitta tuossa vaiheessa liikkeelle ?
-
Kyllä tuo oma pirssi ainakin toimii normaalisti myös huudatus vaiheessa, eihän ne korotetut kierrokset kovin kauaa ole käytössä.
-
Meidänkin ässässä on tuo ominaisuus käytössä, kaasua voi polkea ihan huoletta ilman mitään sammumisia tai empimistä. Itse annan aina auton kierrättää sen mitä tarvii ja kun kierrokset laskee sinne 750/rpm niin lähden sitten vasta ajamaan.
Sanoit tuossa aloitusviestissä ettei vikakoodeja, missä luettu ja millä vehkeillä? Halpislukijathan ei välttämättä kaikkea näe.
ps. Ne tulpat kannattaa ihan tosissaan vaihtaa jollei tiedä milloin vaihdettu/mitä siellä on.
-
Lukijana kannettava + delphi150e, elikkäs autocomin kopsu. Lukee kyllä kaikki arvot ja live datalla saa ulos anturi tiedot, näissä nyt ei näyttäisi olevan ongelmia. Tuo delphi kyllä pätevä laite, yksikään auto mitä testaillut niin ei ole jäänyt koodit löytymättä / kuitattua pois. Tulpat on tosiaan vielä kysymysmerkki, niistähän ei todennäköisesti viivakoodia tule jos pätkivät.
-
Kyllä tuolla laitteella saa varmasti koodit näkyviin jos niitä jää.
Ruotsin puolen foorumilta kun lueskelin niin jollain oli ollut täysin samaa ongelmaa kuin sinulla, kun oli yksi tulppa jäänyt hieman löysälle ja aiheutti täysin samat oireet kuin sinun tapauksessa.
-
Vidaa tässä selailen ja kampikammion tuuletuskin näyttäisi ilmenevän monessa kohtaa kaiken näköisille eri käyntihäiriöille. Onko sulla laittaa linkki tuosta tulppa jutusta?
-
Ei valitettavasti ole suoraa linkkiä, mutta laitappa googlen hakuun: "volvo ojämn tomgång kall" niin alkaa löytyä.
-
Kyllä tuo ruotsin kieli vaikeasti luettavaa. Tänään taas toimi auto ongelmitta. Vaikea korjata mitään kun vikaa ei ole päällä ja oireilee satunnaisesti eikä jätä koodeja muistiin... :(
-
Tyhjäkäynti ei enään seilaa. Muutaman kerran kylmänä sen tehnyt että kaasulle ei kestä mennä vaan meinaa hyytyä mutta heti kohta toimii ongelmitta. Tuo ajoittuu ainoastaan siihen kun kylmänä kierrokset korkealla. Mahtaako tuo tuossa kohtaa mennä joko laihalle tai rikkaalle seos, mitään pätkimistä ei ilmene niin kuin sytty puoli tekisi.
-
Tuli tuossa mieleen, viallinen tulppa ei ilmeisesti jätä vikakoodia, ainoastaan puolat ?
-
Ei luultavastikaan jätä.
-
(https://thumb.ibb.co/mXK295/IMG_20170821_182154.jpg) (https://ibb.co/mXK295)
Tulpat nyt tuli vaihdettua. Kaikki tulpat sai käsin melkein kiertää auki ja jokaisessa tulpan kolossa hiukan öljyistä nestettä. Saa nähdä miten vaikuttaako oireisiin mitenkään. Aikamoinen ero uusien ja vanhojen tulppien välillä. Vanhoista tulpista en osaa sanoa miten kuluneet, uudet ngk merkillä ja nelikärkiset, vanhat orkkistulpat kolmella kärjellä.
-
(https://thumb.ibb.co/mXK295/IMG_20170821_182154.jpg) (https://ibb.co/mXK295)
Tulpat nyt tuli vaihdettua. Kaikki tulpat sai käsin melkein kiertää auki ja jokaisessa tulpan kolossa hiukan öljyistä nestettä. Saa nähdä miten vaikuttaako oireisiin mitenkään. Aikamoinen ero uusien ja vanhojen tulppien välillä. Vanhoista tulpista en osaa sanoa miten kuluneet, uudet ngk merkillä ja nelikärkiset, vanhat orkkistulpat kolmella kärjellä.
Hi
tulppien vaihtoväli on 60tkm
Omassa,tosin vanhemmnassa masinassa oli samoja ongelmia,,,viaksi paljastui moottorin ohjauslaitteen päivitys,päivitettiin Volvon merkkiliikkeessä uudempaan ohjelmaan ja nuo samanlaiset ongemat poistuivat+moottori toimii päivityksen jälkeen paljon "jouheammin"
,,,pari vuotta sitten tuo moottorin ohjainlaitteen päivityd maksoi n 100€,,,minun tapauksessa se kyllä kannatti !
-
Hyvä että sait nuo tulpat vaihdettua, voisi melkeimpä veikata että siellä ongelma on piillyt, ruotsinpuolellahan oli samaa ongelmaa, tulpat liian löysällä aiheuttaen käyntihäiriötä kylmänä.
Kannattanee tarkistaa huohotus jos on öljyä lykännyt sinne tulppien luokse, pitäisi olla aikalailla puhdas sieltä yläosastolta nämä moottorit.
Huohotuksen ghettotesti täältä: https://www.youtube.com/watch?v=FIRoc0VxLd4
-
Joo tuota öljyä ei ollut kannen päällä pisaraakaan vaan puolien alla tulpan juuressa. Mietin tuota onko tulpat tosiaan olleet niin löysässä että pääsyt sylinterien paineet tuonne ja pikkuhiljaa öljysumua kerääntynyt. Tulpat muuten oikean värisiä mutta kärjistään kuluneet, tuo keskielektrodi on ilmeisesti näissä volvon tulpissa noin matala kuten kuvissa näkyy, öljyisiä eivät kärjistään ole.
-
Siinä tapauksessa huohotus luultavasti kunnossa, eipä tuo mitään maksa testata jos haluaa. ;D
Hyvältä näyttää tulpat kyllä muuten, kannattaa nuo nyt kiristää oikeaan momenttiin.
-
Kiinni ovat nyt kunnolla. Seurataanpa taas mitenkä oireet jatkuvat tai häipyivät...
-
Siinä tapauksessa huohotus luultavasti kunnossa, eipä tuo mitään maksa testata jos haluaa. ;D
Hyvältä näyttää tulpat kyllä muuten, kannattaa nuo nyt kiristää oikeaan momenttiin
Hei Kraft
Mikä on sytytystulppien suunnilleen oikea kiristystiukkuus kun ei ole momenttiavainta käytössä?
-
Ensinnäkin kannattaa tarkistaa että menevät oikealle kierteelle, pyörittää kierroksen vasemmalle niin hakevat oikean paikkansa. Jos on vaikea muistaa kumpi suunta on kumpi niin: "Lefties losies, righties tighties".
Muuten se on ihan sellanen "rannemomentti", niin että ei enää pyöri kun sormin pyörittää, sen jälkeen pienehkö kiristys. Hankala neuvoa että kuinka kireälle, jää kyllä lihasmuistiin kun on kerran tehnyt. Ei niin tiukkaan kun esim öljyproppu, mutta samaan suuntaan.
-
Ei toimi ei, sama oire ja vain iltapäivällä. Oliko niin että tuossa ilmamassamittarissa on samassa myös lämpötilan tunnistin? Alkaa epäilyttämään että sekin voisi vaikuttaa asiaan.
-
Liittimet kohta käyty kaikki läpi ja antureiden johtoja irroiteltu. Kaikki toimii loogisesti ja irroitettuna tulee vikakoodit päälle. Ajossa testasin vähän reippaamasti ja hyvin vetää ja toimii. Ajoneston antennirenkaan liittimen putsailin kaiken varalta. Kuumana vikaa ei saa päälle niin millään.. Bensapumpun rele mietityttää mutta oireilisi ilmeisesti useammin, missä koko rele sijaitsee??
On ihme vika päällä ! :o
Kaasuläpältä ja ajonestosta pari kuvaa lukijalta, nuo vähä ihmetyttää, osaako joku kuvista sanoa jotain ?
(https://thumb.ibb.co/ewVYHQ/IMG_20170822_182019.jpg) (https://ibb.co/ewVYHQ)
(https://thumb.ibb.co/id7r45/IMG_20170822_180914.jpg) (https://ibb.co/id7r45)
-
Tänään testasin liikkeelle lähtöä niin että annoin kierrosten laskea käynnistyksen jälkeen noin 1000 kieppeille, tähän meni käynnistyksestä ehkä 15-20s. Liikkeelle ja ei ongelmia ??? Pitääkö tuo nyt vaan odottaa että kierrokset laskee ?
Ilmansuodatin vielä vaihtoon josko sillä olis asiaan vaikutusta.
-
Itse odotan aina, säällä kuin säällä, että kierrokset tasaantuu ennenkuin lähden liikkeelle. Useimmiten odotan jopa että lämpömittari tulee asteikolle, tähän ei paria minuuttia kauempaa mene. Joku voi pitää hulluna, mutta tuskin tuosta haittaakaan on. ::)
-
Oletko kokeillut miten käy jos lähdet ennen kierrosten laskua liikkeelle?
Meidän toinen v70 turbolla ainakin toimii heti, mitään odottelematta joten tässä uudessa tulokkaassa tuo häiritsee, oli sitten ominaisuus taikka vika.
-
Muistaako joku mitä teillä näyttää tuo ilmamassamittarin lämpötila tunnistin lämpötiloiksi. Nyt 22asteella paikallaan imuilman lämpötila 53 astetta, eikö tuon pitäisi olla lähempänä ulkoilman lämpötilaa?
-
Oliko näissä kakkoskorisissa vielä MagnetiMarellin tyyppistä kaasuläppää. Kuulostaa tuo käytös ihan samalta kuin meillä oli -00 vuoden ykköskopan V70 Classicissa jonkinaikaa ennenkuin kaasuläppä lopetti yhteistyön kokonaan. Eli kylmästä lähtien meinaa tukehtua kaasuun ja tyhjäkäynnin heijaamista.
Mekin sitä vikakoodinlukijalla lueskeltiin ja näytti testatessa ok arvoja mutta ei vaan toiminut kunnolla.
-
Mun mielestä tässä 2001-mallissa oli ja jos ei ole kaasuläppää puhdistettu kokeilisin sitä ja samoin jos ei ole sinisellä softia päivitetty sekin voi auttaa.
-
Marellihan tässä on, putsattu on ja tuo kaasun heijaaminen loppui siihen.
-
Saako noita volvon pikkureleitä muualta kuin volvolta, siis koto suomesta ?
-
Saako noita volvon pikkureleitä muualta kuin volvolta, siis koto suomesta ?
Muistaakseni motonet myy pikkureleitä..
-
Tämä foorumi ei poikkea paljoakaan muista foorumeista siitä että kun vika on ratkaistu, ei siitä enään kukaan kirjoittele mikä ja miten vika hoidettu / korjattu. No ilmeisesti tämäkin oma oire ratkaistu mutta mitä siitä sitten enempää ::)
Moneen vikaan haetaan apuja mutta ketjut yleensä päättyvät niin että lukijalle jää epäselväksi miten loppujenlopuksi kävi.
-
Tämä foorumi ei poikkea paljoakaan muista foorumeista siitä että kun vika on ratkaistu, ei siitä enään kukaan kirjoittele mikä ja miten vika hoidettu / korjattu. No ilmeisesti tämäkin oma oire ratkaistu mutta mitä siitä sitten enempää ::)
Moneen vikaan haetaan apuja mutta ketjut yleensä päättyvät niin että lukijalle jää epäselväksi miten loppujenlopuksi kävi.
Mihis pääsit sen kylmänä kaasuun tukehtumisen kanssa? Ratkesko tulpilla kokonaan?
-
Tulpat ei auttanut mitenkään, tuntui että jopa paheni oireet.
-
Luin tätä ketjua ja muutama oma huomio: kirjoitetaan paljon sytytystulppien merkityksestä. Itse en koskaan ole huomannut käytännössä minkäänlaista eroa eri tulpilla, mikäli auto on ollut muilta osin kunnolla. On ollut saksalaista ja japanilaista tulppaa, monikärjillä ja ihan vakiona. Olen edelleen sitä mieltä, että mikä tahansa oikean tyyppinen tulppa toimii kunnossa olevassa autossa.
Sitten se varsinainen käyntiongelma. Oman kokemuksen perusteella nuo oireet viittaavat vialliseen kaasuläppäkoteloon. Olen aikoinaan vastaanvanlaisesta autosta etsinyt vikaa mystisille käyntioireille, ja vasta kaasuläppäkotelon korjaus sai auton kuntoon. Tästä on nyt muutama vuosi ja silloin vielä Serpcap teki näitä korjauksia. Nyt en ole varma tekevätkö enää.
Oma suositukseni on että tuo auto viedään sellaisen testilaitteen perään, joka kykenee tekemään kaasuläppäkotelolle kuntotestin ajamalle testiohjelman läpi. Vidasta löytyy tuo ominaisuus, ja sitä löytynee muualtakin kuin vain volvon omasta huollosta. Omassa tapauksessa aikoinaan testiohjelma paljasti viaksi epätasapainon kaasuläppäkotelon potentiometrien välillä ja sitä kautta korjaustarpeen.
-
Komppaan Kuomaa, alkavalta kaasuläppäkotelon vialta kuulostaa tuo kylmänä puutuminen.
-
Hiukan päivitystä. Kylmänä kun kytkee virrat päälle 2 X niin että polttoainepumppu pyörähtää sen pari kertaa ei nykimistä /puutumista ilmene. Pumppu, suodatin vaiko pumpunrele, nuo alkaa jäämään enään jäljelle.
-
Mitenkä tuo bensapaineen mittaus kun ei ole siihen tarkoitettua mittaria, tuli mieleen josko rengaspaine mittaria uskaltaisi tuohon jakotukin päähän laittaa ??
-
No nyt alkaa selviämään tämä kylmänä käynti. Polttoainepaineet laskee heti kun auton sammuttaa, mitattu tuosta suuttimien jakotukin päästä. Elikkä takaiskuventtiili vuotaa polttoaineet takaisin tankkiin. Missä tuo venttiili sijaitsee, pumpun muovisessa päällirungossako vaiko muualla ?
-
Vidalla on nyt käyty autoa läpi. Jotain koodeja oli muistiin jäänyt joita ei toisella lukijalla esiin saanut.
Kassuläppä kotelo on ollut epäilyksen paikka mutta testerin mukaan toimii ja käyrät nousee testin mukaan tasaisesti. Jarrutehostimen letkut lyhennelty koska letkujen päissä näkyi hiushalkeamia mistä ehkä ilmavuotoa. Ajamassa en ole vielä käynyt mutta voiko nuo muistissa olleet koodit aiheuttaa sen että yksiköt koittavat korjata ongelmaa eikä auto toimi niin kuin pitää? Koodien nollaus kait aloittaa toiminnan puhtaalta pöydältä. Hetken aikaa otti että pääsi sisään tuon Vidan ominaisuuksiin ja oppii käyttämään sitä 8 )
-
Osaako joku sanoa onko nuo ilmamassamittarin arvot normaalit eri kierros luvuilla ?
(https://thumb.ibb.co/kKRs3a/IMG_20170912_181746.jpg) (https://ibb.co/kKRs3a)
(https://thumb.ibb.co/jpht9F/IMG_20170912_181735.jpg) (https://ibb.co/jpht9F)
Samalla tuo kaasuläppäkotelon ohjelmisto ?
(https://thumb.ibb.co/kEHX3a/IMG_20170912_181109.jpg) (https://ibb.co/kEHX3a)
upload pic (https://fi.imgbb.com/)
-
Miten käynnin pitää muuttua jos tuon IMM liittimen nyppää irti, nyt ei käynti muutu mihinkään vaikka liittimen irroittaa ??
-
Ei pidä tuossa muuttuakkaan käynti kun töpseli irti. Tyhjäkäynnillä arvo ok, kierroksilla olevasta ei voi oikeen sanoa kun ei tiedä onko still kuva otettu ryntäytys vaiheessa vai kun kaasu höllätty vai tasakaasulla pitäessä... läppäkotelossa liian vanha softa sisällä ja sen takia ei tuota kotelon testiä vidalla voi tehdä...
-
Tasakaasulla nuo toiset arvot.
Mahtaisko tuosta olla apua jos kävis yksiköt päivittämässä ?
-
No tasakaasulla on ok... kyllä kannattaa päivittää kun on niin vanhat softat... halvimmaksi tulee teetättää essential huolto niin saa päivitykset kylkiäisenä, pelkkien softien päivitys melko kallista...
-
Alkaa kädet nousta pikkuhiljaa pystyyn kaikki kohta käyty läpi ja anturi arvot kohdillaan. Seuraavaksi kait merkkiliikkeen meinigillä että vaihdetaan osia ja silti ei vikaa löydy ::)
Mystinen tapaus tämä on...
Kaasuläppä vikojahan näissä on ollut mutta vidan mukaan antureissakin on vain 2% ero mikä on rajojen sisällä.
-
Lamda arvoja tyhjäkäynnillä
(https://thumb.ibb.co/mrkOW5/IMG_20170916_140546.jpg) (https://ibb.co/mrkOW5)
Tuli nyt oikein ajatuksen kanssa kokeiltua missä kohtaa oireilee.
Mootori käyntiin---> käy ok
Vaihde D:lle----> käy ok
Neutral control kytkeytyy vapaalle---> kierrokset alkaa soutamaan !
TCM kuvaa, tuo TCM-IN, rpm speen NC sensor näyttää eri kierroslukua kuin moottorin kierrosluku ??
(https://thumb.ibb.co/cHaOW5/IMG_20170916_141617.jpg) (https://ibb.co/cHaOW5)
picture upload (https://fi.imgbb.com/)
-
Tuossahan ihan samat oireet ja sopivat auton tietoihin.
http://www.brakeandfrontend.com/volvo-tech-tip-a-t-neutral-control-function/
Onko kukaan ostanut noita päivityksiä ja vidalla ajanut sisään ?
https://www.volvopartswebstore.com/products/TCM-upgrade/1133292/30677036.html
https://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/13022008-35531/Products/30646691&Locale=fi_FI
-
Essentialhuoltoa suosittelen päivitysten hankkimiseen. Neutral control on mahdollista ohjelmoida pois ja itsellä se lähti
-
Ohjainyksiköt päivitetty ja neutral control poistui, nyt toimii niin kuin pitääkin, kierrosten seilailu loppui siihen.
-
Hienoa! Mikähän vika tuokin softapuolella, ennen päivitystä anturit käyttää kaasuläpässä kuluneempaa kohtaa tms?
-
Kaasuläpässä ei mitään vikaa, tulipahan nuohottua tuo auto läpikotaisin ja huollettua samalla. Itse tulin siihen lopputulokseen että tuo netral control tämän aiheutti ( tuossa aikaisemmin linkki kyseiseen häiriöön ). Vidan hankinta tuli tienattua kertalaakista jolla pääsi auton sisuksiin kunnolla.
-
Mahtavaa että vika selvisi, ja plussana että sait muutenkin autoa huollettua/katsottua läpi! P>
-
Laitetaan vähän päivitystä miten nuo softien päivitykset muuttivat autoa, toimii loistavasti edelleen.
-tyhjäkäynti kierrokset nousi noin 100kierrosta/ min
-vaihteisto ei enään nykäise koska neutral control poistui mutta vaihteisto "pykältää" hidastettaessa, huomaa kierroslukumittarissa pienenä kierrosten nousulla kun vaihde vaihtuu pienemmälle
-mootorin lämmöt nousee normaaliin mutta hitaammin, keskikulutus mittarin mukaan kulutus tippui useita litroja, olisko tuo nopea lämmön nousu aikaisemmin johtunut suurentuneesta kulutuksesta. Neulan verran jää vajaaksi normilämmöstä ja siihen nousee kun nousee, pienen ajan kuluttua.
-moottori vetää ihan eritavalla kuin ennen tuota päivittämistä, eli jotain muuttui.
Vaihteiston sopeutuksen tuohon vielä voisi ajaa kun ehtii.