Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: 8-pätkä - 30.08.2011, 14:40:04
-
En pikaisella hakemisella löytänyt vastaavaa keskustelua, joten täältä tulee:
Otsikonmukainen peli siis tekee satunnaisesti sellaista että pyörii hienosti mutta ei vaan lähde käyntiin. Hetken aikaa kun odottelee ja välillä starttailee niin on tähän asti lähtenyt. Tekee kuumana ja kylmänä, eli ei väliä onko auto seissyt päivän vai minuutti sitten ajosta sammutettu. Bensa ei haise startatessa joten tästä päättelisin että ongelma liittyy bensan saantiin.
Tänään viimeksi teki ja lähti viimein mutta raskaan tuntuisesti ja kolmella pytyllä, hetki kierroksia 1300-1400 ja neljäskin oli mukana. Ajossa toimii täysin normaalisti, kuten myös useimmiten käynnistäessä mutta sitten kun vika iskee päälle niin ei ollenkaan kiva...
Mistä siis etsimään syyllistä?
-
Itselläni esiintyy LH2.4:n kanssa ajoittain pitkää vieteriä startissa, tarvitsee n. kolme-neljä kierrosta ennen kuin räjähtää tulille. Yksi syy löytyi vuotavasta suuttimesta, toinen syy samaan ongelmaan voisi hyvin olla vuotava takaisku painepumpussa.
-
Oliskohan legendaarinen järjestelmärele, eli myös bensapumppujen releeksi haukuttu kapistus relelootassa. Joskus sitä ei vaan kiinnosta johtaa sähköä...
-
Tänään teki taas ja 10 minuuttia meni kun siinä aikani starttailin. Startin pituus ei tunnu vaikuttavan, eli olisiko tuo nyt sitten kuitenkin sähkövika. Täytyy tarkistaa tuo järjestelmärele, täällä muistaakseni oli jossain kuvat mikä rele on mikäkin?
-
oliko ledirasiaa vikakoodien lukuun, mitä se sanoo? Voi olla kampiakselin asennontunnistin menossa.
-
Ai niin, unohtuikin mainita se että vikakoodit katsoin ensimmäisenä ja 1-1-1 sieltä tuli eli kaikki pitäisi olla siltä osin ok.
-
Ei tästäkään apua ole, mutta oma 945 em. koneella teki samaa satunnaisesti.
Ihan varoittamatta, mutta yleensä ajon jälkeen hivenen jäähtyneenä, ei käynnistynytkään normaalisti.
Pitkällä startilla (10-15 sekkaa) lähti tulille yksi muki kerrallaan.
Koskaan ei tullut vikaa selvitettyä, mutta muistaakseni sama ei ilmaantunut sytkäpäätteen uusimisen jälkeen.
Sinänsä edullinen kokeilla tuon vaihtamista, kunhan ei osta Hugo-merkkistä osaa.
Ne ovat ujoja sekä pimeää pelkääviä reppanoita >:(
Unipoint toimi kuten pitää.
-
740 startti parani pumppujen ja suodattimien + kyseisen releen vaihdolla veivaamisesta virta-avaimen lyhyeen kääntöön.. eli käytännössä alle sekunnin kääntö avaimesta oikeaan ja käy.