Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kkuula - 20.08.2017, 10:46:41
-
Mitäs on raaitlla veikkauksena kun tuollaisessa vm 2000 TDI-konella olevassa noin 420 000 ajetussa volvossa herjaa ajoittain öljynpainetta?
Herjaa tulee sillointällöin ja ensimmäistä kertaa ilmaantui noin 5000km sitten ja nyt on ilmestynyt hieman useamin. Yleensä herjaa aina tasakaasulla ajaessa erittäin harvoin tyhjäkäynnillä. öljyä on riittävästi eikä sitä kuluta eikä öljy lisäänny itsekseen ja edellisestä vaihdosta noin 6000km
Putsasin öljympaineanturin johdon liittimen jo ja tänään menee anturi vaihtoon ja jos ei korjaannu niin pikimmiten öljynpaineiden mittaukseen.
Ei kellään olisi lainata tai ehdottaa mistä löytyisi sopiva mittari paineiden mittaamiseen? Anturin kierre?
-
Eipä tullut kuntoon anturin vaihdolla, mitäs seuraavaksi kannattaisi kokeilla? Öljynpaineherjaa ilmenee sekä lämpimällä että kylmällä koneella, enempi lämpimällä koneella.
Öljypohjan meinasin avata ja tarkistaa kaiken mitä sitäkautta saa esille.
Voisiko imusihti olla tukossa tai öljypumppu kaput?
-
Onko mitään muita vikakoodeja tallentuneena?
-
Joskus tdi koneista aukee kampiakselin laakeripukkien pultit. Voisiko se riittää öljynpaineiden katoamiseen?
-
...kokemusta pukin irtoamisesta on. :'(
-
Hmm.. Kait se on paineltava hetimiten öljypohja avaamaan ja tutkimaan löydöksiä. Itku jos on isompi vika kyseessä kun auto olisi muutoin hyvässä kunnossa ja en pidä kilometrejäkään 400tkm vielä pahana ko tekniikalle.
Edit: Vikakoodeja ei jää vaikka moottorin vikavalo palaa välillä oranssina ja herjaa "tarkistettava seuraavassa huollossa"