Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Tonttu95 - 21.08.2017, 17:49:11
-
Noniih kehtaiskos joku vääntää ihan rautalangasta ohjeet idiootille millä perkeleellä tuon saa ilmattua? Unohtu kaikessa kiiressä täyttää uus löpösuodatin..
-
...ota suodatin irti, ja täytä. :buck2:
-
Juu kyl se nyt on täytetty mut nyt o vähä epäselvää et mistä putkesta saapi ilmat imettyy poikkee et sais auton käymään
-
Ite olen ilmannut öljynimupumpulla siitä lähdöstä joka menee koneelle päin. Tämän jälkeen pari kertaa virrat päällä hetki ja sitten starttaus. Ei mitään ongelmia eikä kertaakaan ole sammunut käynnistyksen jälkeen.
-
Vika löyty uudesta motonetin suodattimesta. Vanhalla suodattimella ei mitään ongelmaa käynnistymisen kans :idiot2:
-
Minkä merkkinen oli se suodatin? Itse käyttänyt Knechtiä/Mahlea ja Mann-filteriä. Kiinassa tehtyjä ovat kaikki polttoainesuodattimet olleet ja laatukamaa. Toki joskus voi sattua maanantaikappale laatumerkilläkin. :)
-
Ufi filters tai joku vastaava se oli merkiltään. Tarttee hakee uus ja kokeilla et sattuko vaa tosiaan joku maanantai malli ::)
-
Ufi filters tai joku vastaava se oli merkiltään. Tarttee hakee uus ja kokeilla et sattuko vaa tosiaan joku maanantai malli ::)
Minun mielestäni alkuperäinen suodatin on Ufi.... mitä muiden originaaleissa lukee?
-
Noniih kehtaiskos joku vääntää ihan rautalangasta ohjeet idiootille millä perkeleellä tuon saa ilmattua? Unohtu kaikessa kiiressä täyttää uus löpösuodatin..
Itse vaihdoin taas tänään.... 21000 km kesti ennen kuin meni tukkoon.
Ilmasin suoraan suodattimen lähtevästä liiittimestä (moottoriin päin menevä) laittamalla pallopumppu tuohon liittimeen ja imemällä suodatin täyteen. Letkun toinen pää vaikka johonkin pulloon. Virtoja käytin päällä ja sitten käyntiin.
Paljonko olette nykyisin suodattimilla ajaneet ennen kuin ovat olleet tukossa.
-
Olen päässyt aina normaalin vaihtovälin eli 60 tkm. En ole edes vesiä laskenut pois välillä.
Kop kop... kerrankos sitä pumppaa tankkiin vedet huoltoaseman säiliön pohjalta ja sitten riittää ongelmia.
-
Vaihtelin itsekin Motonetin Ufi suodattimen viikonloppuna. Edellinen suodatin oli ajettu ~50tkm ja se alkoi mennä kovalla vedätyksellä ilmeisesti tukkoon kun auto sammui. Suodattimen vaihdoin tämän selkeän ohjeen mukaan: https://youtu.be/4_9c31DcDlE
Suodattimen vaihdon jälkeen on kuitenkin ollut sammuilua aamukäynnistyksissä. Tänään jäi käymään kolmannella startilla. Pääseeköhän jostain mahdollisesti ilmaa järjestelmään? Mustan kansiosan alla on O-rengas, sieltä voisi ehkä vähän päästäkin ilmaa jos se rengas on huonosti paikallaan.