Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Buster - 23.08.2017, 22:57:49
-
Kävin ostoaikeissa tutkimassa yhtä ehdokasta. Kone oli harmaa koppanen. Moottori oli melkoisen öljyinen päältä. Kaikki suutin "kuopat" ja koko koneen yläpää mustasta öljytöhnästä märkä. Pyörreläppätangon kohdalla oli myös selkeästi öljyä.
Mistä tuo voisi tuollai vuotaa. Kilometreja kumminkin mittarissa vain 250tkm, jotka pitänevät paikkansa.
-
jätä ostamatta!
-
Kävin ostoaikeissa tutkimassa yhtä ehdokasta. Kone oli harmaa koppanen. Moottori oli melkoisen öljyinen päältä. Kaikki suutin "kuopat" ja koko koneen yläpää mustasta öljytöhnästä märkä. Pyörreläppätangon kohdalla oli myös selkeästi öljyä.
Mistä tuo voisi tuollai vuotaa. Kilometreja kumminkin mittarissa vain 250tkm, jotka pitänevät paikkansa.
Nokka-akselin asentotunnistimen tiivisterengas on saattanut vuotaa vaan. Nakun öljy osaa kyllä sotkea pahasti paikkoja.
-
Voi olla öljyntäyttökorkin tiiviste hajonnut.
-
Suihkuputket pois, suuttimet pois,venttiilikoppa pois ja siitä sit imusarja veks. Osat kunnon pesuun ja imusarja kunnon liimalla kiinni, vakkei tänä päivänä taida huonoja liimoja ollakkan.Venttiilikopan alle löytyy oikea tiiviste, ainaskin siniseltä. Tarkkana vaan sitten niiden torx ruuvien kanssa. Ne kannat täytyy siivota huolella ennen aukaisua. Suutimiin ja painerunkoon löytyy hattuja esim. diesel korjaamosta. Sitä mukaa kun torx ruuvi (6mm) pyörähtää tyhjää, saa siihen uuden 7mm kierteen väännettyä sopivilla vehkeillä. Imusarja paikoilleen ennen uuden jengan tekoa. Huolella kun tekee pääsee toiset 250tkm ilman vuotoja.