Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Arzka - 27.08.2017, 21:20:37
-
Voi poistaa
-
Mikä on ilmamassamittarin sekä lambda-anturin kunto ja onko jako kohillaan. Jos nokka on yhden hampaan sivussa, niin on vielä laiskempi kuin normaalisti.
Tuskin on lukkoturbiinia, jollei joku ole laatikkoa vaihtanut jälkikäteen sellaiseen.
-
Kaverilla oli myös erittäin laiska B200F. Sai tosissaan polkea kaasua jos halusi kiihdyttää sataseen. Bensansuodatin oli tukossa. Mitään muita oireita ei ollut.
-
Kaverilla oli myös erittäin laiska B200F. Sai tosissaan polkea kaasua jos halusi kiihdyttää sataseen. Bensansuodatin oli tukossa. Mitään muita oireita ei ollut.
Jaahas. Mistähän mahtanee löytyä tässä sähköruiskullisessa.
Aikaisemmat Volvot olleet K-jettejä/kaasareita ja näissähän ne suodattimet ovat olleet konehuoneessa
-
Auton pohjassa kuskin penkin kohdilla. Pidä kiinni banjopulteista pihdeillä etteivät pyörähdä ympäri ja riko pumpulle menevää letkua.
-
Vaihtolistalle se siis kunhan keritään :D
Miten, osaako joku sanoa onko tuon ikäisessä turbiinin lukkoa ja millä periaattella sen pitäisi toimia?
-
Mikä on ilmamassamittarin sekä lambda-anturin kunto ja onko jako kohillaan. Jos nokka on yhden hampaan sivussa, niin on vielä laiskempi kuin normaalisti.
Tuskin on lukkoturbiinia, jollei joku ole laatikkoa vaihtanut jälkikäteen sellaiseen.
Kyllähän 230F perässä on lukkoaski jos on eurooppamalli, ei ole vielä tullut vastaan 230F-koneellista 7/9 automaattia, jossa ei olisi lukollista askia. Se on sitten toki 70L eikä 71L, mutta enivei.
Itse vikaan niin joko jako pielessä ihan hihnalta, tai sitten nokan pultti löystynyt ja sokka pettänyt ja pyörä liikahtanut ja pultti kiristynyt siihen. Tämmösiä oon törmänny kolmeen vai neljään tapaukseen...
-
Pahoittelut, ensimmäinen vastaus mennyt aivan sivu suun. B200F siis moottorina. Tarkastastankin tuon jakotilanteen huomenissa, löytyisikin valmiiksi uusi hihna ja kiristin
Edit: imm reagoi pistokkeen irroittamalla ainakin niin että meinaa koko mylly sammahtaa ja lambda ja katalysaattori uusittu vuosi sitten
-
Kunhan lambda on vaan kunnollinen, eikä ns. kaupan halvimpia niin silloin siihen voinee luottaa. Halvimmat ei kestä välttämättä edes viikkoa. Selvyyden saa mittaamalla signaalin yleismittarilla.
Kyllähän 230F perässä on lukkoaski jos on eurooppamalli, ei ole vielä tullut vastaan 230F-koneellista 7/9 automaattia, jossa ei olisi lukollista askia. Se on sitten toki 70L eikä 71L, mutta enivei.
Kysehän oli B200F:stä alunperinkin?
-
Kysehän oli B200F:stä alunperinkin?
Joo, oletin etteivät ne olisi täysin erilaisia. Vaan niin, miksi eivät olisi...
-
Jako oli kohdallaan ja nyt on polttoainesuodatinkin vaihdettu.
Eipä muuttunut meno.
Samalla katoin että laatikko on aw70
Maffinkin irrotin ja katoin että näytti puhtaalta
-
Eihän jarrut laahaa? Lämpiääkö joku vanne?
-
Katalysaattori hajonnut ja ahistaa putkessa?
-
Eihän jarrut laahaa? Lämpiääkö joku vanne?
Jarrut juuri herkistelty ja edessä uudet palat
Katalysaattori hajonnut ja ahistaa putkessa?
Pakoputkesta puuttui jo ostaessa viimeinen pönttö ja puuttu edelleen, pitänee tutkia. Aikoinaan etsittiin yhdestä Bmweestä samanlaista vikaa ja siinä olikin lopulta katti paskana. Nosti kylläkin moottorin lämmöt punaiselle ajaessa. Volvossa pysyy lämmöt tasan puolessa välissä, sekä kylmänä oikein haistaa että katalysaattori muuttaa pakokaasun hajua, eli oletettavasti toimii