Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Vepe - 28.08.2017, 09:20:18
-
Kyseessä siis v70 2.5td vm. 2000. Manuaali. Ostin auton ja vika alkoi heti samana päivänä. Moottorinhäiriövalo syttyi palamaan, kierrokset huutaa 2000 mutta kaasua painaessa tasaantuu ajaessa, mutta paikoillaan ollessa tyhjäkäynnillä kierrokset pysyy siinä 2000. Polttaa 8 kohdan sulaketta. Missä vika? Tietysti kun kävin koeajamassa niin toimi niinkuin pitikin eikä palanut moottorinhäiriövalo, mutta samana iltana kauppojen jälkeen alkoi heti viat... >:(
-
Onko autossa ilmastointia? Otappa se pois käytöstä siis jos on, eli älä pidä päällä ja kato vaikuttaako?
-
On ilmastointi. Otin sen pois päältä ja auto toimii ihan ok, sulake ei ainakaan enää pala ja kierrokset pysyy normaalissa. Kävin vikakoodit lukemassa ja antoi kaksi eri vikakoodia kaasupolkimen asentotunnistimesta, sekä egr venttiilistä. Moottorinhäiriövalo syttyi taas palamaan muutaman kilometrin jälkeen.. ???
-
Mulla ainakin moottorin härövalo palaa lähes jatkuvasti,johtunee egr venttiilin kalvon rikkinäisyydestä. Olen tulpannu ko. venttiilin ja eipä se haittaa mua,eikä kats.inssiä.
-
Mut jos ilmastoinnin poisto auttoi niin tuon sulakkeen tapauksessa kompuraa voisi epäillä. Pyöriikö se hihna normaalisti kompura käynnissä?
-
Samat oireet tulee muistiin appiukon vanhasta S80:sta. Ilmastoinnin kompura liittyi jotenkin kummasti kaasupolkimeen tai vetoon.