Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: hazukazu - 29.08.2017, 23:14:28
-
Autoverovapaus (Tuotu maahan autoverolain 23 pykälän mukaisena pakettiautona ja muutettu henkilöautoksi)
Eli kyseessä 11 paikkanen koulutaksikäytössä ollut peugeot boxer vm.2001. Verot on yli 1200e vuosi ja aattelin että saisko ton vaikka muutettua takas pakettiautoksi että saisi nuita veroja pudotettua? Matkailuautoksi rekisteröintikin kävi mielessä mutta mahtaa olla kovat kriteerit nykyään? Penkit on pikalukituksella lattiassa olevissa kiskoissa joten helppo irrottaa.
-
Onnistuu muuttaa pakuksi. Penkit (ja ehkä kiinnikkeet) pois, väliseinä ohjaamon ja tavaratilan välille ja konttorille muutoskatsastukseen. En muista mikä oli väliseinän minimi korkeus, kelpaa esim. vaneri tai verkko. Kunhan on seinä estämässä tavaroiden liukumisen tavaratilasta ohjaamoon.
-
Ei ainakaan mulla vaatineet mitään välisenää ku 940 farkun leimasin pakuksi 4 vuotta sitte. Eikä tuossa nykyisessä perslingossakaan oo välisenää ja seki on henkilöautosta pakuksi leimattu
-
Mulla vaativat Hiasteeseen ja Caravelleen. Oliskohan luokkaa 40 cm korkea riittänyt. Tosin noista nyt on aikaa jo useampi vuosi. Mutta järkeväähän se umpiseinä olisi tehdä. On nimittäin aika kylmä tuommoinen perälle asti avointa tilaa oleva paku talvella. Eikä pyöri sieltä sikaosaston lattialta romut jarrujalan alle.
-
Mulla vaativat Hiasteeseen ja Caravelleen. Oliskohan luokkaa 40 cm korkea riittänyt. Tosin noista nyt on aikaa jo useampi vuosi. Mutta järkeväähän se umpiseinä olisi tehdä. On nimittäin aika kylmä tuommoinen perälle asti avointa tilaa oleva paku talvella. Eikä pyöri sieltä sikaosaston lattialta romut jarrujalan alle.
löytyy webastoa ja kaks nestekierteistä puhallinta takaa että lämpö ei pitäis olla ongelma :D eikö nuita pakujakin oo avoimia ilman väliseinää? mites huoltoautoks rekisteröinti?
-
Huoltoautoa ei kannata tehdä. Verot samaa luokkaa kun pakuna, mutta ei saa muutettua takaisin henkilöautoksi. Ja ne huoltovarusteet pitäs olla sitten aina siellä perällä. Nykyään ei kai saa muutettua ex-taksia pakuksi, jossa olisi tavaratilassa istuimia. Ennen sekin onnistui.
-
Huvittaa kyllä kun luullaan maastoautoissakin että "huoltoauto ja halvat verot". Eipä olekaan kun menee kokonaismassan mukaan niissäkin verotus. Esim. vanha maastoauto (kokonaismassa 2500kg), huoltoautoksi rekisteröitynä verot lähemmäs 500€/vuosi.
-
Penkit pois, vyöt saa jäädä jos haluaa. Kiinnityspisteitä ei tarvii "tuhota", jos on ns. pika kiinnikkeiset penkit.
Jos penkit on alunperin pultattu kiinni, niin ne pitää "tuhota", eli hitsata umpeen tai katkopultit.
Väliseinä, tai jokin tukeva levy min 20cm korkea.