Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: mb5165 - 03.09.2017, 16:45:23
-
Löysin jo muutaman aiheeseen sopivan postauksen ja vikana lienee tuo lämmityksen esivastus joka on oikosulussa. Osaisiko joku neuvoa mistä pääsee käsiksi tähän esivastukseen. Hanskalokeron sain jo revittyä nätisti irti, mutta en osaa paikallistaa osaa jos se tuota kautta näkyy. Kyseessä v60 plugin hybridi vm -13.
-
Esivastus löytyy kaasupolkimen yläpuolelta (ainakin V70:ssä), mutta niin hankalasta paikasta, että useimmilta se jää vaihtamatta. Tuskin pystyy menemään muuten rikki kuin että puhallin jää puhaltamaan täysillä. Eli jos puhaltaa vajaateholla, niin luulisin olevan jostakin muusta kyse.
-
Kiitos vastauksesta. Täysillä puhaltaa koko ajan.
-
Kiitos vastauksesta. Täysillä puhaltaa koko ajan.
Liittimen irroittamalla lakkaa puhaltamasta. Liittimeen menee 3 paksua johtoa (värit taisi olla keltainen/punainen, musta ja musta/violetti) ja yksi ohut johto (sininen/harmaa). Liittimen saa pois purkamatta mitään sen enempää, mutta itse laite ei mielestäni mahdu suosiolla pois kuskin suuntaan. Jos ei tässäkään, niin sitten pitääkin purkaa koko keskikonsoli.
-
Perjantaille varattu biliasta korjausaika. Hinta-arvio hommalle oli 210e, joka ei mielestäni ole kovin paha kun osa näytti maksavan motonetissäkin 150e.
-
Perjantaille varattu biliasta korjausaika. Hinta-arvio hommalle oli 210e, joka ei mielestäni ole kovin paha kun osa näytti maksavan motonetissäkin 150e.
Hinta-arviossa pysyttiin ja vika korjaantui.
-
Täytynee laittaa tänne kommenttia: tämä onnistuu kuskin jalkatilasta, kun ottaa kaasupolkimen ja sen alla olevan tukiraudan pois tieltä. Paljoa siellä ei tilaa ole, mutta onnistuu kyllä pienellä ähertämisellä. Kaasupolkimen alla oleva rauta on pulttien lisäksi pienillä alumiinitapeilla paikoillaan ja ne joutuu kyllä antautumaan rautaa irroittaessa. Lisäksi jarrupolkimen yläpuolella on pieni rauta (kahdella 8mm pultilla kiinni), joka täytyy irrottaa, jotta jarrupolkimen raudan saa pois paikoiltaan. Kaasupolkimen rauta on kahdella 13mm mutterilla kiinni ja kaasupoljin kolmella 10mm mutterilla. Eli ensin kaasupoljin irti (myös liitin), jarrupolkimen yläpuolella oleva pieni rauta irti, kaasupolkimen rauta irti ja sit käsiks vastukseen. Sitä kierretään vastapäivään (hyvin vähän, ehkä 1/10 kierros ja se tulee ulos. Äänieristeitä joutuu vähän painamaan pois tieltä. Sit liitin irti (on tiukassa) ja kasaus uuden vastuksen kanssa päinvastaisessa järjestyksessä. Toivottavasti tästä on apua, jos joku ajautuu samaan tilanteeseen kuin minä (akku tyhjänä väärässä paikassa väärään aikaan).