Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: popmka - 31.08.2011, 23:10:23

Otsikko: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: popmka - 31.08.2011, 23:10:23
Morjens kaikille tässäpä muutama kysymys kun en aikaisemmin ollut tuota tauko/lisälämmitintä ;)
Elikkä tuli tuossa laitettua S-40-05:nen 2,0D.Näyttäs että siinä olis asennettuna kyseinen lämmitin.Siaitseeko se konehuoneessa vänkärin puolella moottori tilan yläkulmassa pikku pakari
näyttäs tulevan siltä kulmalta auton keskelle altakatsottuna. :o.
Tulisko auton ajotieto koneessa olla näytöllä ,kun rullaa pyörittelee ohjelmointi aikoja ym.????.
Vai onko sellä ohjelmassa ,jokin pakkasraja jolloin kyseinen mööpeli akvitoituu????.
Tuli tuossa mieleen ,että oliskos poistettu ohjelma ,jos esim on hajonnut???.
Vika koodien luvussa nimmittäin tuli esille seuraavaa.
CPM-4101 Lämmittimen lliian monta epäonnistunutta yritystä.
CPM-1308 Lämmittimen puhallin virheellinen toiminta.
CPM-4001 Lisälämmitin aktivoitu liian pitkän ajan.
ET tämmösiä tällä kertaa.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: (Miksu) - 31.08.2011, 23:14:48
Morjens kaikille tässäpä muutama kysymys kun en aikaisemmin ollut tuota tauko/lisälämmitintä ;)
Elikkä tuli tuossa laitettua S-40-05:nen 2,0D.Näyttäs että siinä olis asennettuna kyseinen lämmitin.Siaitseeko se konehuoneessa vänkärin puolella moottori tilan yläkulmassa pikku pakari
näyttäs tulevan siltä kulmalta auton keskelle altakatsottuna. :o.
Tulisko auton ajotieto koneessa olla näytöllä ,kun rullaa pyörittelee ohjelmointi aikoja ym.????.
Vai onko sellä ohjelmassa ,jokin pakkasraja jolloin kyseinen mööpeli akvitoituu????.
Tuli tuossa mieleen ,että oliskos poistettu ohjelma ,jos esim on hajonnut???.
Vika koodien luvussa nimmittäin tuli esille seuraavaa.
CPM-4101 Lämmittimen lliian monta epäonnistunutta yritystä.
CPM-1308 Lämmittimen puhallin virheellinen toiminta.
CPM-4001 Lisälämmitin aktivoitu liian pitkän ajan.
ET tämmösiä tällä kertaa.


Autossasi oleva lämmitin on eberspächer merkkinen (ei ardic)
Lämmitin alkuperäisesti on vain automaattisesti tietyssä lämpötilassa toimiva, moottorin ollessa käynnissä.
Lisävarusteena sitten kello ja suorakäynnistys viiksestä.
Jos sieltä on vikakoodeja, niin vikaa siellä tosiaan varmaan on ja noiden koodien kyseessä olelssa ei tod.näk toimi ollenkaan.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: popmka - 01.09.2011, 11:16:53
Onko tämä lämmitin kytköksissä ilmastointiin,eli jos moottorin lämpö ei riitä lämittämään
kajuuttaa niin tämän voisi ottaa rinnalle lisälämittimeksi???.Voi helevata jos näin on ,niin
nyt kolahti miksi möivät kesällä :knuppel2:
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: (Miksu) - 01.09.2011, 11:22:46
Onko tämä lämmitin kytköksissä ilmastointiin,eli jos moottorin lämpö ei riitä lämittämään
kajuuttaa niin tämän voisi ottaa rinnalle lisälämittimeksi???.Voi helevata jos näin on ,niin
nyt kolahti miksi möivät kesällä :knuppel2:

Tuo lämmitin lämmittää jäähdytysnestettä, eli kun moottorin tuottama lämpö ei lämmitä moottoria (jäähdytysnestettä) riittävästi, niin tuo lämmitin auttaa lämmittämään sitä, tätäkautta sitten tietysti myös vaikuttaa sisälämpöön.

Mutta kyllä noi lämmittimet on vähän väliä romuna, se on ihan hyvinkin voinut toimia koko viime talven ja joskus keväällä hajonnut ja ei sitä kaikki välttämttä edes huomaa, että se on rikki, vaikka moottorilla tarve sille olisi
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: popmka - 02.09.2011, 13:56:54
Onko näihin härveleihin saatavana mistään suunnalta esim:räjäytyskuvia ym.
Ovatko ensinkään teese itsemiehen kopeloitavissa.Uuden hinta pyörii kuiteski
tonneroissessa :'(
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Henkka863 - 02.09.2011, 23:50:09
Onko näihin härveleihin saatavana mistään suunnalta esim:räjäytyskuvia ym.
Ovatko ensinkään teese itsemiehen kopeloitavissa.Uuden hinta pyörii kuiteski
tonneroissessa :'(

voin laittaa huomenna kuvat tänne.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: popmka - 21.11.2011, 07:52:47
No niin saatiinhan nuita pakkasia ja pirskatti kyllä toi lämmmitin taitaa jollain tapaa olla hengissä ;)
Lauantaina kun oli kymmenen pinnassa pakkanen lämmitin käynnistyi tosin vankkojen savumerkkien
saattelemana :2funny:Luulin ensin että syttyikö auto palamaan ,kun vänkärin renkaan paikkeilta
tuprusi savua.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 03.01.2012, 20:51:31
Mulla on nyt ilmennyt sellainen ongelma, ettei eberi käynnisty pakkasilla kylmänä ollenkaan. Kun auton on ajanut lämpimäksi ja sammuttanut niin sen jälkeen eberin saa käynnistettyä suorakäynnistyksellä.

"Kylmällä" kelillä kun laittaa ajastimen, niin ajastin pysyy päällä niin kauan kunnes sen ottaa käsin pois käytöstä. Suorakäynnistyksellä vilkuttaa ON tekstiä 18 kertaa, jonka jälkeen lyö takaisin OFF tilaan. Nakutus ei ala kuulumaan auton takaosasta, joten polttoainepumppu ei ilmeisesti ainakaan käynnisty tuona aikana.

Nollakeleillä tuo vielä toimi, vaikka hieman savuttikin käynnistyessään. Sisuskalut vaihdettu pari kuukautta sitten (hehku ja palokammio ainakin). On tuo pari kertaa tehnyt niinkin, että alkaa jo pöhisemään ja sammuu savun saattelemana muutaman minuutin kuluttua.

Olisi ihan jees, että toimisi pakkasilla, aika turha tuota on käyttää sen jälkeen kun kone on jo ajettu lämpimäksi  ???

Onko kellään ideoita? Siniselle pitäis varata aika ensiviikolle, jos asia ei muuten selviä (ja tuskin selviää ilman vikakoodien lukua).
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 09.01.2012, 09:59:05
Pitkän ajon jälkeen (400km) kokeilin laittaa eberin pöhisemään testin vuoksi kun auto oli seissyt pakkasessa tunnin verran. No eihän se enää silloin lähtenyt, mutta tuli ilmoitus näyttöön, että akun varaustaso alhainen.

Olisiko tuossa akku sököksi menossa, eli jos jännite tippuu jonkun rajan alle kun yrittää käynnistää eberin, niin ei lähdekään sen takia..? Ja mikähän tuo jänniteraja mahtaa olla?

Viikon päästä olisi aika huoltoon, olis hyvä jos olisikin vain akusta johtuvaa.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: VäLKKy - 09.01.2012, 15:33:20
Pitkän ajon jälkeen (400km) kokeilin laittaa eberin pöhisemään testin vuoksi kun auto oli seissyt pakkasessa tunnin verran. No eihän se enää silloin lähtenyt, mutta tuli ilmoitus näyttöön, että akun varaustaso alhainen.

Olisiko tuossa akku sököksi menossa, eli jos jännite tippuu jonkun rajan alle kun yrittää käynnistää eberin, niin ei lähdekään sen takia..? Ja mikähän tuo jänniteraja mahtaa olla?

Tuon perusteella vaikuttaisi siltä ettei lataa kunnolla tai sitten akku on tiensä päässä...
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 09.01.2012, 17:45:38
Nyt on akkukin mittautettu, oli hyvässä kunnossa. Vikakoodit nollattiin tänään, sen jälkeen ainakin eberi käynnistyi kun auton käynnisti. Mutta suorakäynnistys ei ainakaan ensimmäisellä yrittämällä onnistunut. Noh, katsotaan mihin suuntaan tuo menee..

Volvolla veikkasivat, että ohjausyksikkö olisi rikki. Jos ohjausyksikkö olisi rikki, niin voiko olla niin, että lämpimällä kelille toimii, mutta kylmällä ei? Kuulostaa oudolta  ???

EDITTIÄ: Eipä toiminut lämmitin enään kun kävin kokeilemassa. Nyt lukossa. Nollaantuukos eberin vikakoodit jos ottaa akun irti hetkeks?
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 09.01.2012, 20:27:53
Tässä pari vikakoodia jotka löytyi:

CPM-1308 Lämmittimen puhallin virheellinen toiminta
CPM-3702 Ohjausyksikkö Liian pieni syöttöjännite
CEM-DE29 Tiedonsiirtoyhteys CCM-ohjausyksikköön Signaali puuttuu

CEM-8F22 Tuulilasin pyyhinten ohjausyksikkö (WMM) Liian pieni jännite.

Kerran teki pyyhkijät sellaisen tempun, ettei tapahtunut vivusta yhtään mitään. Pesunesteet heitti lasille, mutta niitäkään ei pyyhkinyt.

Onko muilla ollut noita alhaisen jännitteen aiheuttamia vikakoodeja?

Mittaako eberi omista liitoksistaan tuon jännitteen, vai mittaako auto itse akun navoilta jännitettä? Tuo akku kyllä mietityttää vähän, mutta testerin mukaan virtaa pitäis olla normaalisti. Ja vain yhden kerran on tullut ilmoitus, että akun jännite alhainen.

Pitää käydä ostamassa yleismittari ja mittailla jännitteitä, että paljonko jännite laskee, kun yrittää eberiä käynnistää.

Vikakoodien nollauksen jälkeen kun se suostui käynnistymään samalla kun auton starttas niin kone kävi selvästi raskaammin, eli ottaisiko niin paljon virtaa laturilta, että huomaa tyhjäkäynnillä tuon selvästi..

Tuohon eberiinhän on vaihdettu hehku, palotila ja tuulettimen moottori.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: VäLKKy - 10.01.2012, 08:07:30
Vikakoodien nollauksen jälkeen kun se suostui käynnistymään samalla kun auton starttas niin kone kävi selvästi raskaammin, eli ottaisiko niin paljon virtaa laturilta, että huomaa tyhjäkäynnillä tuon selvästi..

Mitä omasta dieselin roksotuksen takaa kuulee niin ei vaikuta käyntiin mitenkään...
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 25.01.2012, 14:36:20
Dodii..

Volvolla tuo auto käväisi jokunen viikko sitten ja vikakoodien luvun vain suorittivat ja totesivat, että ohjainyksikkö olisi rikki. Eivät kuitenkaan osanneet sanoa, että miksi lämmitin toimii koneen lämmittyä. Ja välillä tuo toimii normaalisti myös kylmänä (todella harvoin tosin).

Onko muilla mennyt noita ohjainyksiköitä vaihtoon? Volvolla ei ollut niitä varastossa eikä hetkeen ole tulossakaan (jälkitoimituksessa ovat). Suosittelivat koko lämmittimen vaihtoa. Hinta arvio uudelle lämmittimelle asennettuna n. 2000e. Ei paljoa hymyilytä..  :(
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: popmka - 26.01.2012, 10:13:06
Hei voiko sitä ohjausyksikköä vaihtaa erikseen vaan kuuluuko lämmitin pakettiin.Paljonko yksikkö kustantaa jos saa erikseen
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 28.01.2012, 22:33:54
Kuopion Avainvaunussa sanottiin, ettei tosiaan ole hetkeen saamaksessa ohjausyksikköjä.

Kävin asiaa sitten kyselemässä Seinäjoella Käyttöautolla ja sieltä sanottiin, ettei koko lämmitintä kannata vaihtaa vaan pelkkä se ohjain. Ja osia kuulemma hyllyssä odottamassa (hinta reilu 400e) ja tilattavissa olisi lisääkin jos tarve olisi. Epäilivät, että vika saattaisi johtua myös liekkivahdissa.

Ihmetyttää Kuopion toiminta, kun heti ollaan lykkäämässä vaan uutta lämmitintä, kun juuri syksyllä sinne laitettiin uutta osaa yli 500e edestä. Ja eivät muka saa osia vaikka niitä on ihan hyllyssä odottelemassa toisilla Volvon liikkeillä.

Mitä mieltä muut olette, jos on jo hehku, palopesä ja tuulettimen moottori vaihdettu, niin mikä järki vaihtaa koko lämmitin näiden jälkeen. Mitä muita osia se lämmitin sitten sisältää edellämainittujen lisäksi (+ ohjain ja liekkivahti). Eikö kannattaisi yrittää vaihtaa nyt ensin liekkivahti ja ohjainyksikkö ja toivoa parasta?  ???

Tässä aktiiviset vikakoodit:

CPM-1308 lämmittimen puhallin virheellinen toiminta
DDM-6D3D ohjausyksikkö takaikkunan alustus hävinnyt (ei taida liittyä mitenkään asiaan)
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: s73 - 29.01.2012, 07:21:22
oletko mitannut akkua kylmänä ennen käyttöä, kannattaa testata?akku saattaa olla sökö, kun on muistia hävinnyt . Jos liekkivahti on samaa mallia 091b lämmittimen kanssa puhdista se ja hehkutulppa tjn. Oletko puhdistellut sitä? Ongelmat voi liittyä puhallin ongelmaan. Onkn tässä autossa lämmitin täysin erillään muista boxeista ettei vika olisi muissa boxeissa?
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 30.01.2012, 15:24:59
oletko mitannut akkua kylmänä ennen käyttöä, kannattaa testata?akku saattaa olla sökö, kun on muistia hävinnyt . Jos liekkivahti on samaa mallia 091b lämmittimen kanssa puhdista se ja hehkutulppa tjn. Oletko puhdistellut sitä? Ongelmat voi liittyä puhallin ongelmaan. Onkn tässä autossa lämmitin täysin erillään muista boxeista ettei vika olisi muissa boxeissa?

Mittailin aikaisemmin noita jännitteitä ja kävin mittauttamassa akun myös akkuliikkeessä. Akkuliikkeen sekä omien mittausten perusteella akussa pitäisi potkua piisata.

En ole toistaiseksi puhdistellut sitä liekkivahtia. Keksiviikkoaamuna auto menee huoltoon ja vaihdetaan uusi ohjausyksikkö (ja varmaan samalla kannattaa uusia liekkivahti kun maksaa vain 70e). Onko kellään tietoa, että missä päin tuo kyseinen ohjausyksikkö autossa sijaitsee? Onko se jossain siellä lämmittimen luona vai kokonaan siirretty eri paikkaan? Ja itse olen käsittänyt, että jos se vika on ohjainlaitteessa, niin ei ole muutakuin tuo yksi boksi, mikä sitä ohjaa (eli tuskin vika muissa ohjainlaitteissa). Korjatkoot viisaammat jos olen väärässä.

Eiköhän ala lämmitin pelaamaan, kun on sitten vaihdettu hehku, palopesä, puhaltimen moottori, liekkivahti ja ohjainyksikkö. Onhan siihen rahaakin mennyt taas oikein urakalla.  :buck2:

Pistän infoa keskiviikkona asiasta, että miten kävi.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: villel - 30.01.2012, 17:40:56
V70 korjautin ohjainboksin vaasassa vekatronic
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 30.01.2012, 18:41:31
V70 korjautin ohjainboksin vaasassa vekatronic

Paljonkos kustansi ja mikä siitä oli hajonnut?
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: villel - 30.01.2012, 20:24:32
100 e ,kondensaattori palanu.On kuulemma palon juotosvikoja
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 30.01.2012, 20:35:39
100 e ,kondensaattori palanu.On kuulemma palon juotosvikoja

No perhana, ei kyllä paha hinta! Ois tietty voinut itsekin korjattavaks lähettää.. Mutta huoltoaika varattu ja vähän kiire olis saada tuo kuntoon näillä pakkasilla, että kait se uus sinne tulee laitettua.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: (Miksu) - 30.01.2012, 21:28:52
Eberin ohjainlaite on siinä laitteessa kiinni, ohjainlaite muodostaa sen laitteen toisen päädyn.
Ohjainlaitteen piirilevy on täytetty jollain massalla, lienee hieman työläs saada se piirilevy esille, mutta ei se sopivilla kemikaaleilla varmaankaan mahdotonta kuitenkaan ole.

Ardic on helpompi, sen ohjausyksiköstä tarvii avata vain muutama ruuvi ja piirilevy on kädessä.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 30.01.2012, 22:19:17
Eberin ohjainlaite on siinä laitteessa kiinni, ohjainlaite muodostaa sen laitteen toisen päädyn.
Ohjainlaitteen piirilevy on täytetty jollain massalla, lienee hieman työläs saada se piirilevy esille, mutta ei se sopivilla kemikaaleilla varmaankaan mahdotonta kuitenkaan ole.

Ardic on helpompi, sen ohjausyksiköstä tarvii avata vain muutama ruuvi ja piirilevy on kädessä.

Kiitos tiedosta! Voi sitten paremmalla omatunnolla laitattaa sinne uuden piirilevyn kun korjaus niin hankalaa  ::)
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 31.01.2012, 18:12:41
Taitaa tuo akku olla vaihtokuntoinen sittenkin..

Akun jännite kylmänä oli 11.80v. Eikös pitäisi kuitenkin olla yli 12V?

Yritin lämmitintä käynnistää, niin yritti kyllä, mutta tällä kertraa päätyi siihen, että tuli ilmoitus akun alhaisesta jännitteestä. Tosin, eipä tuo käynnistynyt senkään jälkeen, kun auton käynnistin, vaikka silloinhan virtaa pitäisi piisata.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: VäLKKy - 01.02.2012, 08:32:17
Akun jännite kylmänä oli 11.80v. Eikös pitäisi kuitenkin olla yli 12V?

Esim. tuolta taulukosta näkee lepojännitearvot:

http://koti.mbnet.fi/artoni/Muut/Ajoneuvot/Akku%20Tietoa.html
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 01.02.2012, 11:02:59
Noniin, nyt on ohjainyksikkö ja liekkivahti vaihdettu. Hintaahan kertyi mukavat 730e. Nyt on sitten kaikki sisuskalut vaihdettu uusiin, joten lämmittimellä vuoden takuu. Liekkivahdissa ei ilmeisesti vikaa ollut, mutta vaihdatin senkin varmuuden vuoksi. Toivottavasti nyt pelaisi ongelmitta.

Akkukaupoille pitäisi vielä lähteä, niin ei virtakaan loppuisi kesken vaikka kovia pakkasia vielä pitäisikin.

EDIT: Nyt uusi Bosch S5 85Ah akku autossa ja ensimmäinen lämmin startti otettu pitkästä aikaa. Ei ne rahat hukkaan mennyt  :pomo:
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin ei käynnisty (eber)
Kirjoitti: Xahhy - 07.02.2012, 20:10:04
Kauan se lämmitin toimikin. Nyt jo sanoi sopimuksensa taas kerran irti.

Tällä kertaa puhaltimen moottori lähtee pyörimään ja hetki sen jälkeen kuuluu 3-4 naksasua polttoainetankin luota (polttoainepumppu) ja samalla lämmittimestä kuuluu 3-4 kertaa "pöhähdys". Tämän jälkeen heittää OFF tilaan ja puhaltimen moottori jatkaa pyörimistä vielä hetken ja sitten sekin sammuu.

Eli olisiko tällä kertaa ongelmana jotain syttymiseen liittyvää? Mutta mitä?

Voisi kuvitella että ainetta saa ja syttyy palamaankin kun tuo pöhähdys lämmittimestä kuuluu. Mutta minkä ihmeen takia polttoainepumppu lakkaa pumppaamasta kun ainetta tarvittaisiin lisää?

No huomena huolto kutsuu taasen. Toivotaan, että alle 1000 eurolla selviäisi tälläkin kertaa  ;D
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 09.02.2012, 17:40:01
Vesipumppu on rikki.

AUTTAKAA TIETÄMÄTÖNTÄ: Löytyykö kyseistä pumppua tarvikkeena esim motonetistä yms?

Sinisellä pumpun hinta taisi olla n. 250e + työt päälle (.120e). Onko tuo kuinka hankala vaihtaa, eli onnistuuko ilman erikoistyäkaluja?

Niin ja missä kohtaa tuo pumppu sijaitsee? Ei ole niin hyvin hallussa vielä noin moottorit ja lämmittimet..

EDIT: Ilmeisesti sijaitsee lämmittimen yläosassa, eli vaatii taas koko lämmittimen irroituksen?
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: (Miksu) - 09.02.2012, 19:38:00
Vesipumppu on n. 30cm lämmittimestä suoraan alaspäin, kiinni yhdellä vaiko kahdella ruuvilla rintapellissä
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 09.02.2012, 20:02:04
Vesipumppu on n. 30cm lämmittimestä suoraan alaspäin, kiinni yhdellä vaiko kahdella ruuvilla rintapellissä

Kiitos tästä tiedosta! Ei kuulosta kovin pahalta hommalta vaihtaa, jos vain työskentelytilaa on jonkinverran. Pitää huomenna tutustua asiaan tarkemmin.

Joutuu ilmeisesti auton nostaan ilmaan ja vaihto tapahtuu altapäin..?
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: (Miksu) - 09.02.2012, 22:26:26
Helpompi pääsy tosiaan alakautta,  yläkautta saa kädellä juuri kurkotettua niin paljon, että saa koskettua pumppuun.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 10.02.2012, 16:30:24
Pumppu vaihdettu. Oli 30min homma kun oli asian osaava asentaja. Hinta 300e töineen.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: qazu - 30.08.2012, 23:35:34
Ihmetyttää Kuopion toiminta, kun heti ollaan lykkäämässä vaan uutta lämmitintä, kun juuri syksyllä sinne laitettiin uutta osaa yli 500e edestä. Ja eivät muka saa osia vaikka niitä on ihan hyllyssä odottelemassa toisilla Volvon liikkeillä.

Rupesin tutkimaan tässä asioita liittyen 2.0d eberiin ja tuli tämä kommentti vastaan. Kuopiosta juuri Iisalmeen muuttaneena vahvistan tämän. Kuopion avainvaunulla vastaus oli kevät-talvella, että sitten kun se ei toimi niin vaihdetaan uusi tilalle. Kun yritin kysellä, että onko ne tehneet joitain poiskytkentöjä tai ohjelmointeja, ettei eberi puksuttais lyhyttä matkaa.

Kävin Iisalmen volvolla ihan äskettäin. Siellä oli lisälämmittimen huoltotarjous. Aluksi vaikutti sille että se on vain isoille Volvoille. Heillä oli oletus että tähän lämmittimeen ei ole saatavilla juurikaan varaosia. Puhuivatkohan vain palotilan vaihdosta tms., voin muistaa väärin. Kuitenkin sitten rupesivat tutkimaan varmuudella, että onko varaosia saatavilla ja niitä olikin listoille ilmestynyt.
Otsikko: Vs: S40 lisälämmitin
Kirjoitti: Xahhy - 06.12.2012, 13:37:29
Tervehdys!

Oma lisälämmitin lukitsi itsensä muutaman epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen. Onko Kuopion lähellä ketään, jolla olis laitteet eberin koodien nollaamiseen? Maksan mieluusti korvausta!

Auto siis S40 vm 04- 2.0D ja alkuperäiseeberi.

EDIT: Koodit nollattu ja puhaltimen moottori vaihdettu.