Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Sami H. - 08.09.2017, 07:50:51
-
Volvo ajettu katsastuksen jälkeen lämpimään talliin, jossa huilannu yli viis vuotta. Käynnistysyrityksessä kävi lyhyen ajan, ehkä 10 sek. Sen jälkern ei lupaakaan.
Pumppu ei surahda. Pumppu testattu, rele vaihdettu, sulakkeet tarkistettu (1 ja 11). Pumpulle ei näyttäis tulevan virtaa.
Vikakoodit sai purettua sytkäpuolelta (napa 6), mutta ruiskun ohjaukseen ei päässy käsiks. Kun diagnostiikassa kytkee piuhan napaan 2, syttyy ledi palamaan jatkuvasti, eikä reagoi napin painallukseen.
Auto siis 940, mallivuoden 1991 tuotos, b200f + LH2.4.
Mitä on tapahtunu seisonnassa? Ja onko se nyt siellä ruiskun ohjausboksissa tonttu käyny ajamassa tuotannon alas vai mitäs seuraavaksi tutkii ja mittaa?
-
Ainii. Bensamittari rupes näyttämään tyhjää tankkia ja valo palamaan. Satunnaisesti näyttää puolta tankkia (oikein). Liekö tällä mitään yhteyttä mihinkään?
Ja onko siellä tankissa toinen pumppu? Liekä vanhat bensat tehny temppuja.
-
Jos kuskin penkin alla yksi pumppu, niin autossa on kaksi pumppua, tankissa aina pumppu.
-
En tiedä vaikuttaako tuohon käynnistymiseen mutta tuskin se ainakaan hyvin käy 5 vuotta vanhoilla bensoilla?
-
Onko kellään ideoita, miks bensapumpulle ei tuu virtaa? Onko niin älykäs, että jos tankin pumppu jumissa tai joku anturi muualla tms. olis viallinen, ei syöttäis pumpulle virtaa?
-
Laita uutta bensaa.. sitten testaat pumput...Vedä niille suora + ja tietysti - pitää olla ok... jos ne toimii niin tulet sieltä releelle päin... ja etsit sen kohdan missä ei enää pumppu pyöri. ..yleisin vika kai on se rele...ja jos nää neuvot ei riitä niin vie osaa osaavaan korjaamoon
-
(http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/940/1993/940-93-1.gif)
Pumppu on kuvassa osa 6/31. Virta sille tulee suoraan releeltä.
Edit: Ja näköjään bensapumpun rele maadottuu ECU:n läpi. Muistelin aluksi että rele maadottuu sulakerasian kautta suoraan koriin kuten K-jetissä..