Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Dife - 01.09.2011, 09:28:09

Otsikko: b200e turbotus
Kirjoitti: Dife - 01.09.2011, 09:28:09
Jos joku viisaampi/kokeneempi vois kertoo vähän että mitä mahtaa kestää vakio osat mitä pitää vaihtaa että saa toimimaan.. onko mahdollista saada seokset kuntoon.. bensa puoli mahtaako riittää mihinkään.. :buck2: b230ft garrettin ajattelin tuolta tallin nurkasta istuttaa ja jollain pienillä paineilla talvi ajeluun.. nii et mahtaaks olla järkee edes alottaa :idiot2:
Otsikko: Vs: b200e turbotus
Kirjoitti: olli - 01.09.2011, 12:45:49
Tuo riippuu vähän mistä kone on peräisin.

200-sarjan koneissa on ruiskuna k-jet ja 300-sarjan koneissa ruiskuna LE-jet.

Ongelmana koneissa on korkeat puristukset ja paskat kanget.

Uudemmista b2xx-sarjan koneista saa vahvemmat kanget ja samalla voi vaihtaa männät tai ottaa siivua originaaleista.
Otsikko: Vs: b200e turbotus
Kirjoitti: Sheriff - 09.09.2011, 12:38:44
käykö tuo k-jet vai pitääkö vaihtaa johonki muuhun, jos pistää turbon tohon b200e ?
haittaako korkeat puristukset jos ajelis vaikka 0.5 barilla ?  Tai oikeastaan voisko joku kertoo mikä nois korkeissa puristuksissa on ongelmana turbon kanssa, kun en tiedä   :-[ ?
Otsikko: Vs: b200e turbotus
Kirjoitti: Taavi.H - 09.09.2011, 12:48:13
Tai oikeastaan voisko joku kertoo mikä nois korkeissa puristuksissa on ongelmana turbon kanssa, kun en tiedä   :-[ ?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Nakutus

Näin minä sen olen ymmärtänyt. Viksummat selittäkööt tarkemmin.
Otsikko: Vs: b200e turbotus
Kirjoitti: Veksi - 09.09.2011, 15:28:02
käykö tuo k-jet vai pitääkö vaihtaa johonki muuhun, jos pistää turbon tohon b200e ?
haittaako korkeat puristukset jos ajelis vaikka 0.5 barilla ?  Tai oikeastaan voisko joku kertoo mikä nois korkeissa puristuksissa on ongelmana turbon kanssa, kun en tiedä   :-[ ?

Vaparin K-jetiin joudut hommaamaan ahtopainetta ymmärtävän ohjauspaineensäätimen
Se on "mötikkä" johon menee parit letkut ja sähköjohdot. Sijaitsee muistaakseni lohkon kupeessa mekaanisen pensapumpun tilalla. Osa voi olla vaikeasti saatavilla tai jopa kallis

Vakio määräjaka voi nipin napin riittää 200hv asti. Siitä eteenpäin 6- tai 8-koneen määräjakajalla
Lisäksi sytyksen alipaine kello pitää vaihtaa ahdoilla sytkää myöhästävään

Korkea puristus ei ongelma. Kääntää ruuvista lisää soppaa ja virranjakajasta vähemmän ennakkoa. Jos ei tepsi niin ruuvaa ahtoa pienemmäksi.