Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ReeVeeRee - 01.09.2011, 13:26:16
-
Noniin. Jatkuvaa korjausta. Emäntä tuossa soitti, että auto meni rikki. Otti kuvan konehuoneesta, ja siitä sitten huomasin, että moniurahihna poikki.
Tässä sitä nyt sitten pelonsekaisin tuntein odottelen autoa kotiin. Mitäs kaikkea sieltä on voinut mennä paskaksi?
Ja onko tuo iso homma laittaa uusi paikalleen? Mitenköhän se hihnan reitti? Vanhasta ei voi katsoa. :)
-
Ei oo välttämättä tullut mitään vauriota.
Kompuran magneettikytkin voi saada kipeetä tuollaisessa tapuksessa.
Ei tuo mikään paha homma vaihtaa ole, kohtuu ahdas kylläkin.
Kandee vaihtaa kiristin ja apupyörä myös.
http://www.matthewsvolvosite.com/serpentine_belt.php
-
Hihnareittejä on kahtakin, mutta tää taitaa olla se parempi ja tarvii pidemmän hihnan.
http://www.fixya.com/support/t2951264-serpentine_belt_diagram_2000_volvo_s70
-
Teillä oli valo-ongelmia ja vastasin 1.1.2011 seuravaa.
"Kun alkuperäsellä laturilla ajettu jo 320tkm niin ja valot vilkku,lämppäri heijaa tyhjäkäynillä niin ei siinä mistään ominaisuudesta enään puhuta.Kannattaa tarkistaa ne maadoitusjutut ja moniurahihan kunto ettei tule mitään ongelmiaa vastaan yllättäen.Museo sulkeuttuu."
-
Teillä oli valo-ongelmia ja vastasin 1.1.2011 seuravaa.
"Kun alkuperäsellä laturilla ajettu jo 320tkm niin ja valot vilkku,lämppäri heijaa tyhjäkäynillä niin ei siinä mistään ominaisuudesta enään puhuta.Kannattaa tarkistaa ne maadoitusjutut ja moniurahihan kunto ettei tule mitään ongelmiaa vastaan yllättäen.Museo sulkeuttuu."
Jälkiviisaus on se paras viisaus? :)
-
Kun näitä ohjeita kirjoittaa ajattelee että ne asiat laitetaan kuntoon.Taisin olla väärässä?
-
Kun näitä ohjeita kirjoittaa ajattelee että ne asiat laitetaan kuntoon.Taisin olla väärässä?
Jep. Hihnassa ei näy muita kulumisen merkkejä, kuin se että on poikki.
-
Jep. Hihnassa ei näy muita kulumisen merkkejä, kuin se että on poikki.
No, menikö jotain muuta rikki?
-
No, menikö jotain muuta rikki?
Tänään sain uuden paikalleen... Ei näyttänyt menevän mikään rikki.
-
Jep. Hihnassa ei näy muita kulumisen merkkejä, kuin se että on poikki.
ja sehän ei sitten tarkoita että hihna olisi mitenkään kulunut? Meni vain poikki ? :)
-
Kannattaa tarkistaa ne maadoitusjutut ja moniurahihan kunto ettei tule mitään ongelmiaa vastaan yllättäen.Museo sulkeuttuu."
Jep. Hihnassa ei näy muita kulumisen merkkejä, kuin se että on poikki.
ja sehän ei sitten tarkoita että hihna olisi mitenkään kulunut? Meni vain poikki ? :)
Mitenköhän muuten hihnan kunnon voi tarkistaa kuin silmämääräisesti? Tehdä jotain lujuuskokeita laboratoriossa? Eli ei aikoinaan näyttänyt olevan mitenkään kulunut.
-
Tämä moniurahihna vaihtuu 4v /tai 120tkm välein eli jakohihna vaihdon yhteydessä ainakin meillä on se käytäntö .Hihnan hinta ei ole kallis joten kannattaa niitä vaihdella näin säännöllisesti.´
-
Tämä moniurahihna vaihtuu 4v /tai 120tkm välein eli jakohihna vaihdon yhteydessä ainakin meillä on se käytäntö .Hihnan hinta ei ole kallis joten kannattaa niitä vaihdella näin säännöllisesti.´
Totta. Asia kunnossa.
-
Mites kun pitäis omaankin vaihtaa/vaihdattaa kys. hihna. Paljonko maksaa suunnilleen vaihto korjaamolla, ei sinisellä? Hihna alkoi luistamaan melkoisen vinkunan säestämänä eilen ja ei viitsi odotella että napsahtaa poikki kun täällä metsän keskellä asutaan...
-
kannattaa vaihtaa apulaitehihnan kiristin samalla. Motonetin hinnat hihna 30e. Ja kiristin 40-109.e
-
Mikähän nyt minimiveloitus on? Vaihtoon menee se muutama minuutti kun on vain sopiva työkalu millä kääntää kiristinrullan löysälle. Siinä on sitten pieni reikä josta voi jollain pienellä naulalla tai vastaavalla lukita sen kiristimen löysälle asennuksen ajaksi.
Kannattaa painaa se reitti mieleen ennen vanhan poistoa, vaikka piirtää sen ellei ole tuota nettikuvaa...
-
Mikähän nyt minimiveloitus on? Vaihtoon menee se muutama minuutti kun on vain sopiva työkalu millä kääntää kiristinrullan löysälle. Siinä on sitten pieni reikä josta voi jollain pienellä naulalla tai vastaavalla lukita sen kiristimen löysälle asennuksen ajaksi.
Kannattaa painaa se reitti mieleen ennen vanhan poistoa, vaikka piirtää sen ellei ole tuota nettikuvaa...
Joo, taidan vaihtaa itse, toi kiristin on vapissut jo jonkun aikaa joten vaihdan sen samalla.