Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jen - 12.09.2017, 17:51:13
-
niinkö että letkut irti konehuoneesta ja kennosta letkulla vettä läpi?
-
niinkö että letkut irti konehuoneesta ja kennosta letkulla vettä läpi?
No eipä siin oikee muuta keinoo ole :) ellet sitten halua purkaa kennoa irti kokonaan :buck2:
-
Joskus ennen vanhaan oli jotain autotarvikeliikkeestä saatavaa puhdistusaineta joka kaadettiin jäähdytysjärjestelmään... ajettiin lämpimäksi ja huuhdelttiin vedellä... en tiedä saako enää enkä toimivuudestatakaan. Ja jos letkulla huuhtelee niin sellaisenkin olen joskus kuullut että huuhtelu pitäisi tehdä veden normaalia kiertosuuntaa vastaan.
-
Joskus ennen vanhaan oli jotain autotarvikeliikkeestä saatavaa puhdistusaineta joka kaadettiin jäähdytysjärjestelmään... ajettiin lämpimäksi ja huuhdelttiin vedellä... en tiedä saako enää enkä toimivuudestatakaan. Ja jos letkulla huuhtelee niin sellaisenkin olen joskus kuullut että huuhtelu pitäisi tehdä veden normaalia kiertosuuntaa vastaan.
Molemminpäin muutamaan kertaan niin irtoaa paska. Ihan toimiva kikka tuo puutarhaletku.
-
No eipä siin oikee muuta keinoo ole :) ellet sitten halua purkaa kennoa irti kokonaan :buck2:
mul yx kamu joka tehnyt pariinkertaan samaan autoon,tekee varmaan mullekkin mut kerta riittää! :2funny:
-
Molemminpäin muutamaan kertaan niin irtoaa paska. Ihan toimiva kikka tuo puutarhaletku.
ajattelin ihan kokeilla et tuleeko sieltä mitään,sen verran kumminkin alhaalla et voi sinne skeidaa jäädä.
-
Harvemmin kennoissa on mitään ongelmia jos ei ole sekoiteltu eri nesteitä tai paikkausaineita.
Frendi osti mummunsa Avensiksen missä on vieläkin orkkis jäähynesteet vuodelta -98. Näyttää jo ihan keltaselta ja haiseekin jo tärpätille... Kuulemma turha vaihtaa vielä. :D :D
-
Harvemmin kennoissa on mitään ongelmia jos ei ole sekoiteltu eri nesteitä tai paikkausaineita.
Frendi osti mummunsa Avensiksen missä on vieläkin orkkis jäähynesteet vuodelta -98. Näyttää jo ihan keltaselta ja haiseekin jo tärpätille... Kuulemma turha vaihtaa vielä. :D :D
:D mut niin helppo ottaa letkut irti ja laittaa hanasta vettä sisään,voihan sinne laittaa jotain liuotintakin ja antaa hetken olla ja letkulla vettä perään!
-
tänään huuhtelin ja ei sieltä mitään skeidaa tosiaankaan tullut,samalla pikkusen purin ja katselin et miksi puhallus huono,puhalsi ihan pitkin vittuja koetaulun alle,nyt tiivistetty ja kaikki ilma tulee suulakkesta eikä puhalla ohi välistä!nyt ykkösnopeuskin tuntuu et ilma tulee sinne mihkä haluan
tosta välistä työnsi puolet pihalla
(http://i4.aijaa.com/m/00847/14452538.jpg) (http://aijaa.com/Lrm1Ga)
nyt tiivistetty
toinenpuoli oli sama juttu
(http://i8.aijaa.com/m/00984/14452542.jpg) (http://aijaa.com/cHrmEg)i samajuttu
-
tänään huuhtelin ja ei sieltä mitään skeidaa tosiaankaan tullut,samalla pikkusen purin ja katselin et miksi puhallus huono,puhalsi ihan pitkin vittuja koetaulun alle,nyt tiivistetty ja kaikki ilma tulee suulakkesta eikä puhalla ohi välistä!nyt ykkösnopeuskin tuntuu et ilma tulee sinne mihkä haluan
Mulla on tosiaan vähän samaa vikaa, ettei puhallusteho päätä huimaa. Kokeilin työntää kättä tonne muovien alle, niin aika tuntuva puhallus siellä käy. Pitääpä kokeilla itsekkin tota tiivistystä :)
-
Mulla on tosiaan vähän samaa vikaa, ettei puhallusteho päätä huimaa. Kokeilin työntää kättä tonne muovien alle, niin aika tuntuva puhallus siellä käy. Pitääpä kokeilla itsekkin tota tiivistystä :)
O0 O0
-
Mulla on tosiaan vähän samaa vikaa, ettei puhallusteho päätä huimaa. Kokeilin työntää kättä tonne muovien alle, niin aika tuntuva puhallus siellä käy. Pitääpä kokeilla itsekkin tota tiivistystä :)
Aukeeko läpät niinku kuuluu.. jos puhaltimen voima vääntää läpät raolleen käy huiku jossaimuualla ku hytissä.
-
Täällä täysin manuaalinen lämmityslaite vaijereilla ja samaa vaivaa.
Puhallusteho kyllä riittää. Tukkaa ei saa putkelle, mutta lasit pysyvät auki ja autossa on tasaisen kuuma. Talvella kätevä, kun heittää hanskat hanskalokeroon, ovat puolen tunnin päästä tulikuumat... :D
Olen ajatellut tutkia vuotoja, sitten joskus, isomman remontin (kennon vaihdon) yhteydessä.
-
joo se auttaa oleelisesti kun puhaltaa putkiapitkin sinne mihin haluaa eikä vuoda matkan varrelta,oli läpät miten tahansa ,sitten kun muut vuodot on korjattu niin voi tutkia lisää mikäli tarvetta on.mulla teki semmostakin aamuisin että mittaristo veti huuruun,tottakai kun puhalsi välistä lämmintä ilmaa mittariston taakse,samoin huomasin että nyt puhaltaa myös ovipahvien rei-istä sivuikkunoihin mitä ei ennen juurikaan huomannut,tänään oli kostea huuruinen aamu ja huomattava hyöty oli kun kaikki ilma tulee mihin pitää eikä osa jää matkanvarrelle. ;)
-
Muutama vuosi sitten puhdistelin lämppärin kennoa silleen että kennolle menevät letkut irti ja korvasin pitemmillä letkuilla ja kaatelin letkuihin kuumaa vettä ja astianpesu pulveria perään.. sitten vain rupesin porapumpulla kierrättämään ja voin sanoa että paskaa irtosi.. tein useamman kerran ja sitten todella huolellisesti huuhtelin, taas porapumpun avulla..