Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: A85 - 12.09.2017, 17:52:23
-
Eli kun tuuppaa menemään kaasu pohjassaa yli 3000rpm, niin heittää limp moden päälle ja vikakoodeihin jää tuo P010F (http://"https://www.obd-codes.com/p010f") MAF Sensor A/B Correlation. Lähtee pois uudelleen käynnistämällä ja saa toistettua aina kun kierrättää kaasu pohjassa yli 3krpm. Muulla kierrosalueella voi polkea ihan miten lystää, eikä tule mitään. Muuten pelittää kuten pitää. Imuilman lämpötila-anturin putsasin ja mittasin, oli kunnossa ja ei vaikutusta. MAF on myös putsattu. Lukematkin on niissä rajoissa missä pitääkin enkä omasta mielestäni huomannut poikkeamia.
Ideoita mistä etsiä vikaa? :idiot2:
-
Eli kun tuuppaa menemään kaasu pohjassaa yli 3000rpm, niin heittää limp moden päälle ja vikakoodeihin jää tuo P010F (http://"https://www.obd-codes.com/p010f") MAF Sensor A/B Correlation. Lähtee pois uudelleen käynnistämällä ja saa toistettua aina kun kierrättää kaasu pohjassa yli 3krpm. Muulla kierrosalueella voi polkea ihan miten lystää, eikä tule mitään. Muuten pelittää kuten pitää. Imuilman lämpötila-anturin putsasin ja mittasin, oli kunnossa ja ei vaikutusta. MAF on myös putsattu. Lukematkin on niissä rajoissa missä pitääkin enkä omasta mielestäni huomannut poikkeamia.
Ideoita mistä etsiä vikaa? :idiot2:
Ilmaa menee liikaa eli mittaus menee anturin lukualueen ulkopuolelle. Pari vaihtoehtoa:
-Ahdot piikkaa eli siivet jumittaa
-Ahtovuoto
-EGR raottelee tai on jäänyt osaksi auki
-
Ilmaa menee liikaa eli mittaus menee anturin lukualueen ulkopuolelle. Pari vaihtoehtoa:
-Ahdot piikkaa eli siivet jumittaa
-Ahtovuoto
-EGR raottelee tai on jäänyt osaksi auki
Ahdot on ihan normaalit, mutta 2krpm jälkeen talla pohjassa, tuntuu vähän siltä tehot tulisi piikkinä. Se siipiä ja kaasuläppää ohjaavan alipaineventtiilin puhdistus on ollu suunnitelmissa, mutta jääny vielä tekemättä. Välillä meinaan sammuu sillai "rähämhtäen".
Tuota EGR:n aukijäämistä ei varmaan voi testata mitenkään? Pysyykö EGR kiinni jos sen piuhan ottaa irti?
-
Mikäs tähän ongelmaan oli ratkaisu? Itsellä saman kaltainen vika.
-
Alkuperäiseen kysymykseen vielä.
Voihan se itse MAF olla vialla, kuluvaa tavaraa.