Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: NTK - 12.09.2017, 22:24:22
-
Moi,
eka postaus tänne. En hirveesti näistä vanhoista Volvoista ymmärrä, mutta sattuis olemaan sopiva projekti hollilla ja kiinnostus alkaa opettelemaan ja ihmettelemään on suurehko. Auto on vuoden -80 244DL ja kaasarina näytti olevan Zenith Strömberg. Auto seissyt reilut 24 vuotta, joista 20 vuotta sisällä ja 4 katoksessa. Lähti suht helposti käyntiin, mutta kaasari tuuttaa bensaa ilmanputsarin suuntaan. Räjäytysvideoita kattelin hiukan ja näyttäis siltä, että eipä tuon purkaminen mitään rakettitiedettä olis. Korjaussarja vaan pitäisi jostain saada ensi viikoksi, kun lähtee taas ropaamaan autoa.
Eli nyt ihan eka kysymys: mistä ihmeestä noita korjaussarjoja saa tuohon mennessä? Motonetissä ainakin kalvoja näytti olevan, mutta tarttis varmaan vähän muutakin? Kaasutinexperttikin heittää vaan, että tuotetta ei ole: http://www.kaasutinexpertti.fi/shopultra1/cat/product_details.php?p=2300
-
Täältä löytys tiiviste sarja ja vaikka yks strömpäkin
-
Saako tuon länään pelkillä tiivisteillä? Vuotaa siis löpöä ilmanputsarin suuntaan käydessä.
-
Tarkista kaasuttimen koho.
Kun koho ei kellu tarpeeksi ("vettyy") ei tuloventtiili sulkeudu ja kaasutin tulvii. Tyhjäkäynnillä huomaa helposti, kun ei käy tasaisesti ja tuppaa sammumaan kun käy liian rikkaalla.
Ajossa jolloin kulutus on suurempi ei tulvimista huomaa kunnes pysähtyy esim. liikennevaloihin. Sitten tulee kiire ettei auto sammu...
Löytyy ylimääräinen CD175 neulaventtiilin säädin jos sellaista tarvitset.