Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Lohtaja - 14.09.2017, 20:23:00
-
Elikkäs kävi sellainen tapaus omalle kohdalle että autoni volvo v70 2.4d 08 automaatti .Ei menny savutustestistä läpi. Arvo 2.4 testin mukaan. Autoon vaihdettu kansi helmikuussa ja auto on katsastettu sen 30.3 jälkeen moitteitta. Nyt ajattelin sitten viedä jo hyvissä ajoin katsastukseen. Vaihdoin ilmansuodattimen sen jälkeen ja olen ajanut pakkovaihteilla useita kymmeniä kilometrejä. Aamulla uuteen testiin. Autolla on ajettu 440tkm ja dpf on vaihdettu 70tkm sitten ja olikohan huoltokirjan mukaan 2014. Auto vetää hyvin ja ei mitään vikoja päällä. Mitä tehdä jos ei mee läpi..
-
Elikkäs kävi sellainen tapaus omalle kohdalle että autoni volvo v70 2.4d 08 automaatti .Ei menny savutustestistä läpi. Arvo 2.4 testin mukaan. Autoon vaihdettu kansi helmikuussa ja auto on katsastettu sen 30.3 jälkeen moitteitta. Nyt ajattelin sitten viedä jo hyvissä ajoin katsastukseen. Vaihdoin ilmansuodattimen sen jälkeen ja olen ajanut pakkovaihteilla useita kymmeniä kilometrejä. Aamulla uuteen testiin. Autolla on ajettu 440tkm ja dpf on vaihdettu 70tkm sitten ja olikohan huoltokirjan mukaan 2014. Auto vetää hyvin ja ei mitään vikoja päällä. Mitä tehdä jos ei mee läpi..
Jos siinä on hiukkasloukku niin miten se voi savuttaa?
-
Saa liikaa ruokaa suhteessa ilmamäärään. Luultavammin yksi tai useampi suutin vuotaa. Ei se hiukkasluokku kaikkea nokea pysty imemään, jos savuttaa paljon. Loukku tosin tukkeutuu nyt nopeammin.
-
Kannattaako suuttimia huollattaa , vaihtaa peruskunnostettu vai purkaamolta ostaa käytetty. Tietenkin ensin pitää olla selvillä montako kusee jos niissä on vikaa.
-
Onko mitään vikakoodeja, mistä voisi päätellä syitä korkeaan savutus arvoon.
Myös imuputket ja cooleri ehjiä ja kunnolla kiinni.
Suuttimia alkaisin vaihtaa kun tulee vikakoodeja.
Omaani on vaihdettu peruskunnostettu(1kpl), tyhjäkäynti näyttäisi nyt olevan tasaisempi.
Myös sammutus läppä vaihdettiin suuttimen vaihdon yhteydessä, siinä aukaisu mekanismi hajosi. <- en tiedä voisiko tuo olla yksi syyllinen korkeisiin arvoihin, mahdollisesti läppä ei aukea kokonaan auki?
Onko ajot olleet kevyttä kaupunkiajoa...? Moottoritie ajo saattaa olla hyödyksi.
Omasta ainakin tuli putsattua pako puoli, Saksassa tuli pidettyä matka vauhtia 150-170 kerran mittariin 215.
Päästöjen suhteen näissä sähköisesti ohjatuissa dieselissä ei voi tehdä mitään , tosin ei ole ollut tarvettakaan.
-
Ahtoputkissa vuoto? Pohjamuovi pois, ryömit auton alle ja kaveri pumppaa kaasua. Kuulee jos jostain vuotaa.