Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: hammer_man - 01.09.2011, 20:34:11

Otsikko: b23e lisäpollet??
Kirjoitti: hammer_man - 01.09.2011, 20:34:11
Tuollainen tuli haettua talliin. Onpahan siinä ainakin muutama lisäpolle tuohon nykyiseen b200e verrattuna. Kysymys kuuluukin kannattaako tuolle "uudelle" moottorille mitään alkaa tekemään vai tuikata sellaisenaan keulille. Tarkoituksena saada edes hiukan lisäpotkua lankkuun, joskus tulevaisuudessa rauhassa sitten rakentaa puhallinkonetta keulaan.

Nurkista löytyy pyörimästä lh2.4 + imusarja, alkup turbon pakosarja sekä t03 garretti. Ei vaan taida noi puristukset olla kauhean suotuisat turbon bolt-on asennusta varten.

Joku nokka varmaan toisi ainakin luonnetta koneeseen lisää, sähköflektillä ja oravaerottimella sitten ne viimeisen hepat koneesta pihalle  :D
Otsikko: Vs: b23e lisäpollet??
Kirjoitti: juhnu-79 - 02.09.2011, 19:49:58
mulla oli itellä 740:sessä tommonen kone.. pistin h-nokan siihen ja s-flektin ja seuraava omistaja laitto peltipakosarjan siihen ja mä tein siihen putkiston ni kyl se ihan mukavasti pelas.. n.25 hummaa tuli penkki lappuun alkuperäisestä parannusta :) jos turboks meinaat ni ei ihan kylkeen kannata turboo suoraan heittää..
Otsikko: Vs: b23e lisäpollet??
Kirjoitti: Hannu_264 - 02.09.2011, 20:12:07
Mielestäni sen voi kyllä turbottaa, ahtoja ei vain voi olla 0,3-0,5 bar enempää eli vaikutus +20-40 % vaparin suorituskykyyn. Jos käytät korkeaoktaanista tai RE85 yms niin niillä voi ajaa kovimmillakin paineilla edellyttää toki että kaikki on kohdallaan...
Otsikko: Vs: b23e lisäpollet??
Kirjoitti: juhnu-79 - 02.09.2011, 20:39:38
no juu mut, äkkiä se karkaa käsisti.. ahtopaineet meinaan :P
Otsikko: Vs: b23e lisäpollet??
Kirjoitti: hammer_man - 02.09.2011, 23:25:47
Kävin tänään illalla purkamassa ylimääräiset kilkkeet pois koneesta. Seuraavaksi täytyisi käydä ostamassa moottorinosturi jotta saisi b200e:n pois keulalta ja siitä varastettua kannen isolohkoon. Sitten vain kasaten ja pakoputkisto täytyisi vielä rakentaa tuon läpimädän tilalle. Onko haittaa jos suoraan tekee 3" röörin niin ei tarvitse toista kertaa tehdä, jos ajattelee pitkällä tähtäimellä kunnon turbotusta... ::)

H-nokka tulossa ensi viikolla myös :)
Otsikko: Vs: b23e lisäpollet??
Kirjoitti: hammer_man - 06.09.2011, 13:56:38
Vapaapäivän kunniaksi käytin aamupäivän sateettoman sään hyväksi ja kävin nostamassa volvon nokalta moottorin pois. Sain b200e koneen talliin tuon b23e viereen ja silmiin pisti vauhtipyörät. Vissiin tuosta isolohkon pyörästä sorvattu hiukan tavaraa pois?
(http://img856.imageshack.us/img856/566/img4770d.jpg)

Onkos sitten väliä kumpaa kantta tässä vapariprojektissa käyttää, isolohkossa tällä hetkellä kiinni 398 joka näyttäisi siltä että vinkua olisi kanaviin näytetty. Pikkulohkosta saisi 530 kannen kun ei muuta käyttöä koneelle ole...
Otsikko: Vs: b23e lisäpollet??
Kirjoitti: HembalanD - 06.09.2011, 14:00:39
Kymppisarjan koneissa (B2X) on tuollainen littupyörä vakiona, satasarjalaisissa (B2XX) koneissa pottapyörä (14kg(?))
Otsikko: Vs: b23e lisäpollet??
Kirjoitti: hammer_man - 06.09.2011, 14:06:27
Onkos tuo pottapyörä sit se joka tarvitaan jos lh:ta asentaa? Kun sellainenkin tuolta nurkista löytyy niin tietää ettei heitä menee mahdollisesti joskus tarvittavia osia...
Otsikko: Vs: b23e lisäpollet??
Kirjoitti: HembalanD - 06.09.2011, 14:12:47
Onkos tuo pottapyörä sit se joka tarvitaan jos lh:ta asentaa? Kun sellainenkin tuolta nurkista löytyy niin tietää ettei heitä menee mahdollisesti joskus tarvittavia osia...
Kyllä mutta ei riitä että on potta, vaan pitää olla LH 2.4 rei'itys kehällä eli 60-2 reikää  :)