Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: jusk@ - 18.09.2017, 11:45:29
-
Tervehdys foorumilaiset!
Tuli laitettua kakkosautoksi -00 mallinen V40, 2-litran bensa ja automaatti.
Ilmastoinnin kompressori pitää "raklatusta" kun ilmastointi on päällä. Ääni vähenee kun kompressorin kytkee pois päältä, mutta ei silti häviä kokonaan. Mitä ilmeisimmin laakerit sökönä? Kysymys kuuluukin, voiko laakereita vaihtaa erikseen vai onko ostettava koko paketti uusi? Jos pitää, niin mistä suosittelette ostettavaksi?
Auton tyhjäkäynti on aika "reipas", n. 1000r/min. Tämä korostuu varsinkin kun vaihde on D:llä, ryömii aika iloisesti eteenpäin. Mikä tässä mallissa säätelee tyhjäkäyntiä? Voiko asialle tehdä jotain? Kun laitat vaihteen D:ltä P:lle pomppaa kierrokset n. 1400r/min josta sitten pikkuhiljaa laskevat tuohon 1000r/min tuntumaan. Aamulla käynnistettäessä kierrokset pomppaa 2500r/min ja sieltä pikkuhiljaa alaspäin. Jotain häikkää tuntuisi siis olevan..
Moottorin lämpömittari ei nouse kuin ensimmäisen viivan kohdalle, kuitenkin kabiiniin hönkää lämpöä ihan kunnolla, joten mietin että voiko vika olla lämpötila-anturissa? Missä ko. anturi mahtaa sijaita konehuoneen puolella? Voiko sitä testata jotenkin?
-
Lämpötila-anturi termarikotelossa kiinni.
Omas kattellut välillä lukijalla ( on line ) lämpötilaa, mittausarvoja en tiedä.