Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: anssi68 - 20.09.2017, 11:06:29
-
Eli tuo otsikossa kirjoitettu vaiva ei ole hävinnyt mihinkään..
Tiputtaa tyhjäkäynnin niin alas, että pitää pitää kaasulla käynnissä.
Tulevana viikonloppuna tarkoitus käydä kaasuläppä ?? ja tyhjäkäyntiventtiili ?? läpi ja tähän olisi kiva saada neuvoja..
Jostain luin että voi olla tahmausta läpän vivustossa vai onkohan tuolla imuvuoto..
Pakopuoli korjattu vaihtamalla pakosarjan jälkeinen putki ja loppuputkisto ei vuoda.
Apuja, neuvoja olisin vaille..
-
Mulla helpotti ku putsas kaasuläppäkotelon kunnolla. Siitä tötteröstä vaa nykäsee imuilman putken irti,kaasuvaijerin yms mitä tulee kiinni (pari letkua), kolme pulttia auki ja mötikkä on kädessä. Ei mee ku joku puol tuntia tms. Carb cleanerilla suihkin ja annoin vähän aikaa vaikuttaa. Sit pyyhkäsee skeidat veke nukkaamattomalla rätillä. Uus tiiviste tai jotain "gasket makeria" jos entinen näyttää viel suht ookoolle. Ei löytyny motonetin tiskiltä tiivistettä ni ostin 0,8mm tiivistepaprua ja leikkasin siitä uuden.
Toki voi olla kyse mistä tahansa muustakin mut mulla riitti toi.
-
Täytyy napata mjotoori irti tuossa viikonlopun aikana..
Päivittelen tähän miten kävi.
-
Tämäkin taisi olla huonon hoidon aikaansaannosta:
Uusi etuputki pakosarjan jälkeen ja tankattu 98-laadun bensaa, niin nyt ei ole hävittänyt tyhjäkäyntiä kuumana.
-
Ja parani vaan, kun jakohihna vaihdettiin..
Kävi vaan ylii 1000 rpm, mutta sain ruuvaamalla sieltä ruiskusta tipahtamaan 850-900 rpm....