Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: volovoja - 21.09.2017, 17:10:42
-
Kun noissa uusissa koneissa on ilmennyt öljyn kulutusta, ainakin enempi ajetuissa. Olisiko kellään varmaa tietoa, onko Volvo tehnyt asialle mitään? Tarkempi tieto öljyn kulutuksesta kiinnostaisi myös.
On tarkoitus hakea ihan lähiaikoina V60 automaatti joko Ruotsista tai Saksasta. Vaihtoehtoina 2016 150hv ja 2013-2014 136/163hv. Tiedosta P>
-
Monikin asia parempi kun tekee vaikka 15tkm välein huollon sen 30tkm sijaan.
-
Monikin asia parempi kun tekee vaikka 15tkm välein huollon sen 30tkm sijaan.
Eipä vaikuta ainakaan noihin uusien VEA-koneiden EGR-ongelmiin, joita on ollut aika lailla varsinkin tuotannon alkupään koneissa.
-
Eipä vaikuta ainakaan noihin uusien VEA-koneiden EGR-ongelmiin, joita on ollut aika lailla varsinkin tuotannon alkupään koneissa.
Merkistä riippumaton asia.
-
Egr ongelmia on vähän joka merkillä, tulee välillä sutta egr tehtaalta. Mutta öljyn kulutuksesta en tykkää, kun nykyisellä vollella 2008 v50 d5 aut 202tkm ei oikein tikusta erota onko syönyt öljyä vai ei. Vaihdot tehty n. 20tkm välein.
-
Egr ongelmia on vähän joka merkillä, tulee välillä sutta egr tehtaalta. Mutta öljyn kulutuksesta en tykkää, kun nykyisellä vollella 2008 v50 d5 aut 202tkm ei oikein tikusta erota onko syönyt öljyä vai ei. Vaihdot tehty n. 20tkm välein.
Eipä ole aikaisemmin ollut ongelmia EGR:ien kanssa. Edellisessä 60tkm matkalla EGR putsattiin kahdesti ja kerran vaihdettiin. Vaihtoon mennessään alkoi taas nilkuttamaan. Kyllä kun noita ulkolaisia foorumeja lueskelee on ongelmia ollut harvinaisen paljon juuri näissä uudemmissa dieseleissä.
-
Egr ongelmia on vähän joka merkillä, tulee välillä sutta egr tehtaalta. Mutta öljyn kulutuksesta en tykkää, kun nykyisellä vollella 2008 v50 d5 aut 202tkm ei oikein tikusta erota onko syönyt öljyä vai ei. Vaihdot tehty n. 20tkm välein.
Onko poistettu virisoftalla hiukkassuodatinta? Noissa suodatinta polttaessa menee dieseliä öljyn joukkoon. Sen takia noissa jopa lisääntynyt öljy. Korjaus oli että ohjelma tunnistaa nyt ylärajankin ja hälyttää.
-
Enne ei ehkä menny egr venttiileitä niin paljoa mutta oli sitten päästötkin hiukan eriluokkaa. 2010 mallinen D5 +200g päästöt. Ja kyseinen vea D4 117g siinä on jäätävä ero.
Egr on isossa osassa. Joka tuottaa tekniikalle myös tuskansa.
-
Enne ei ehkä menny egr venttiileitä niin paljoa mutta oli sitten päästötkin hiukan eriluokkaa. 2010 mallinen D5 +200g päästöt. Ja kyseinen vea D4 117g siinä on jäätävä ero.
Egr on isossa osassa. Joka tuottaa tekniikalle myös tuskansa.
EGR ei liity noihin grammapäästöihin vaan muihin myrkkyihin.
Ulkomaiselta foorumilta luin myös joskus, että 2016 VEA EGR:ään olisi tullut parempaa parannusta. Tästäkin olisi 'kiva' kuulla, jos joku tietää tarkemmin. Onkohan osa sitten jotenkin muutettu.
-
Ei ainakaan oma V90 D5 AWD vie öljyä, nyt ajettu autolla 26 000 km ja öljy oli 3/4 kohdassa uutena ja nyt 1/2 kohdalla eli sen huoltovälin 30 000 km pääsee kepeästi ilman öljyjen lisäilyä. Yritäppä moista jollain VAG:n moottorilla ;). Nuo ERG venttiilit on muuttuneet (varmistin aiemmin omamekaanikolta) siintä kun tuo Volvon nelisylinterinen moottoriperhe tuli markkinoille mutta en valitettavasti tiedä milloin muutos tapahtui.
-
D4 tuplaturbo 2016 käyttöön otettu kilometrejä on takana vajaa 14000 ja yhtään ei ole mittariston grafiikassa öljyn pinta pudonnut kas kun näissähän ei ole öljytikkua ollenkaan. :)
-
30 000 km pääsee kepeästi ilman öljyjen lisäilyä. Yritäppä moista jollain VAG:n moottorilla ;).
No kun on ollu tapana vaihtaa 15000km välein öljyt tuohon 2.5D pataan, niin en oo yrittäny. Kyllähän tuo tietysti sisäänajettuna jo sen verran syöpi että pitää jo kymppitonnin kohdalla lisätä.
-
Minulle oli oleellista että autossa on vanhan liiton 2.4L D5. En olisi ottanut tuota VEA. Olisi varmaan kuluttanut dieseliä vähemmän mutta niin paljon oli juttua alkupään koneiden ongelmista että ei kiinnostanut
-
Minulle oli oleellista että autossa on vanhan liiton 2.4L D5. En olisi ottanut tuota VEA. Olisi varmaan kuluttanut dieseliä vähemmän mutta niin paljon oli juttua alkupään koneiden ongelmista että ei kiinnostanut
Saman päätelmän tein minäkin.
Edeltäjä -08 v50 d5 aut 202tkm toimi loistavasti, nyt valintana -13 v60 d5 aut 58tkm.
Ja tuli ostettua pitkästä aikaa (13v) ihan suomi-auto. Hintaero saksasta tai ruotsista haettuun jäi niin pieneksi, ettei haku olisi oikein kannattanut.
Edelliset kolme oli omia hakuja suoraan saksalaisista merkkiliikkeistä ja kaikki olivat kyllä hintansa väärtejä.