Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Miuzo - 24.09.2017, 13:41:17
-
Missäs mahtas olla onkelma kun vaihtelin m47 tilalle m90 ja etenkin 1 ja 2 vaihteet tuntuu menevän tahmeesti päälle? Oon päässy koeajamaan tuon m90 ennen purkua ja toimi mielestäni silloin loistavasti. Laatikko makas purettuna suulissa varmaan vuoden päivät ennen kun sain paikalleen. Pesin lodjun ja vaihdoin jotkut mobilin öljyt sisään. Pottapyörän kaverina perinteinen setti sre ja deekun levy. Painelaakeri tais olla m90 kuuluva. Pallonivelen alle laitoin prikkoja faqin mukaan. Jostain syystä vaan tuntus ettei kytkin irrota kunnolla. Ilmattu on monesti. Yks epäilys on ne kepin muoviholkit mutta en tiiä tekiskö ne tällästä?
Kytkimen pääsylinteri sama kuin m47 kanssa en siis vaihtanut sitä ja työsylinteri oli se mikä m90:ssä alkujaankin oli
-
Kylmä laatikko ja väärät öljyt?
-
Ei irrota, raivokkaampaa ilmausta (letku vaan takasin säiliöön) ensitestiksi ja toisaalta voit myös kokeilla ilmata sillain, että käsin painelet työsylinteriä niin kasaan kun se menee ja toinen pumppaa kytkintä, tuollain oon ite saanu useamman heräämään toimimaan niinkon kuuluu.
-
Ei irrota, raivokkaampaa ilmausta (letku vaan takasin säiliöön) ensitestiksi ja toisaalta voit myös kokeilla ilmata sillain, että käsin painelet työsylinteriä niin kasaan kun se menee ja toinen pumppaa kytkintä, tuollain oon ite saanu useamman heräämään toimimaan niinkon kuuluu.
Paljonko laitoit prikkaa kuulamutterin alle? Itsellä sama paketti, ekalla kerralla laitoin sellasenaan kun lootan edellisen omistajan jäljiltä oli prikat kuulamutterin alla. Oli +10mm, todella hyvä käyttää mutta luisti. Painelaakeri kantoi asetelmaan.
Kaverilla taas vaati samalla paketilla ton +10mm että sai irrottamaan... Mikä sitten erona, en tiedä. Omat osat oli Sachsia kaikki, kaverin levy oli taas LUKin valmistama :idiot2:
-
Ei mulla ole prikkaa kuulamutterin alla, mutta mulla on se muovikäikäle haarukan ja pallon välissä, ja toisaalta mulla on 240mm asetelma mallia e34 M5.
-
Ei mulla ole prikkaa kuulamutterin alla, mutta mulla on se muovikäikäle haarukan ja pallon välissä, ja toisaalta mulla on 240mm asetelma mallia e34 M5.
Lienee ns. vakioasetelma eikä SRE?
-
Lienee ns. vakioasetelma eikä SRE?
Jep, e34 M5 asetelma.
-
Jep, e34 M5 asetelma.
Onks sulla kaksoismassa-vauhtis vai mikä?
-
Onks sulla kaksoismassa-vauhtis vai mikä?
Sileäksi ajettu LH-potta, johon tehty "765" jako.
-
On juu kokemusta tönköistä öljyistä kovassa pakkasessa. Sillon tuntu et vaihteet menee päälle mutta kuin hidastetusti. Tässä taasen tuntus ettei nimenomaa irrota kunnolla. Täytyy varmaan vaan koittaa vielä ilmata. Onnistusko ilmaus niin että koittais jumittaa männän? Olisko sillon samanmoinen ilmata kuin jarrut yleensä? Eihän nuo prikat vaikuta kuin siihen että männän liike riittää?
Voishan niitä öljyäkin koittaa vaihtaa... Mobiluben 75w90 siellä nyt on.. Mikkä sinne sitten kuuluis?
-
Meneekö ne pykälät kone seis paremmin päälle mitä kone käynnissä.
Jossei eroo ni luulis tangoissa tai nivelissä olevan vikaa.
-
On juu kokemusta tönköistä öljyistä kovassa pakkasessa. Sillon tuntu et vaihteet menee päälle mutta kuin hidastetusti. Tässä taasen tuntus ettei nimenomaa irrota kunnolla. Täytyy varmaan vaan koittaa vielä ilmata. Onnistusko ilmaus niin että koittais jumittaa männän? Olisko sillon samanmoinen ilmata kuin jarrut yleensä? Eihän nuo prikat vaikuta kuin siihen että männän liike riittää?
Voishan niitä öljyäkin koittaa vaihtaa... Mobiluben 75w90 siellä nyt on.. Mikkä sinne sitten kuuluis?
Nimen omaan jossei se männän liike riitä niin eihän se voi irroittaa. Omalla kohdalla suurta hämmennystä aiheutti se että mulla joku 8mm vähemmän prikkaa kuin kaverilla ja käytös hyvinkin sama.
-
Niin ja toki toinen mikä varmaan nahistais pykälien päälle menoa on se siirtäjätangon pään kohdalla lootassa pultin alla oleva kuula + jousi? Jotain kakkaa, ruostetta ???
-
Jotain siirtäjien muoviholkkeja kuulemma hajoilee M90 sisältä.
-
Jotain siirtäjien muoviholkkeja kuulemma hajoilee M90 sisältä.
Näin kävi veljellekkin että siirto haarukasta katos muovit askin sisältä... mutta kolmonen oli ainut mikä vittuili ???
-
Onks tämä ratkennut viel ???