Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Minemac69 - 25.09.2017, 12:24:57
-
moi,
Kannattaako tuohon vaihtaa vaihdelaatikon öljyjä kun vaihdettu viimeksi 120tkm kohdalla ja nyt 330tkm mittarissa?
-
moi,
Kannattaako tuohon vaihtaa vaihdelaatikon öljyjä kun vaihdettu viimeksi 120tkm kohdalla ja nyt 330tkm mittarissa?
Manuaali vai automaatti ??
Ainahan öljyjen vaihto kannattaa varsinkin automaattiin..
-
Juu unohdin mainita, tomaattihan tuo. Huolettaa vaan ne kauhutarinat kun laatikko onkin alkanut temppuilemaan öljynvaihdon jälkeen.. 200tkm ajettu noilla öljyillä nyt
-
Minä vaihtaisin sinne sen 20 litraa Mannoilia että näkisi öljyjen kirkastuvan ja vaihtelisin kepin asentoa P-D-R vaihdon aikana, jos sitten tulisi kökköjen irtilähdöstä ongelmia niin pesuaineiden kanssa uusi vaihto.
-
Vaihtoon vaan. Omallani oli ajettu 280tkm ennen öljynvaihtoa, mutta ei mitään ongelmia ennen eikä jälkeen öljynvaihdon. Jos ne öljyt näyttää kovin tummuneilta niin tosiaan kunnon huuhteluvaihto tuolla Mannoililla ja sitten vielä esim tuhannen kahden kilsan jälkeen vielä huuhtelisi laatikon tuolla 20 litralla Mannoilia. Tuo Mannoil on sen verran halpaa, että itse vetäisin tällä kaavalla ns. "varman päälle".
-
Hyvä kuulla ettei oo liian myöhästä
Ite en niitä vaihda, autosalpa vaihtaa, 250€ hintaan en pidä hirveän pahana
-
Pidä huoli sitten, että Autosalpa lotraa sitä öljyä varmasti tarpeeksi. Useimmiten nuo tuppaavat huuhtelemaan vain about 10 litralla, ja omien havaintojeni mukaan se ei vielä riitä siihen että tummuneet öljyt kirkastuisivat täysin.
-
Ite vaihdoin manuaaliin, tiedä onko ikinä vaihdettu. Oli täysin mustaa vanhat öljyt. >:(
-
Tsekkaa ensin missä kunnossa vanhat öljyt, siitäkin saa osviittaa että uskaltaako huuhdella. Jos paljon maantieajoa ja ei ole vedetty raskasta kuormaa, niin laatikko ja öljyt päässeet helpommalla.
Jos todella huonokuntoiset öljyt vaihtaa huuhtelemalla uusiin, niin laatikko voi rueta luistamaan, koska vanha öljy on aiheuttanut kitkapintojen ennenaikaisen kulumisen. Laatikko saattaa vielä toimia vanhoilla öljyillä, koska kitkapinnoista irronneet hiukkaset ovat öljyn seassa. Eli vanha öljy estää kuluneiden kitkapintojen liiallisen luistamisen.
Uudet öljyt eivät ehjää laatikkoa riko, vaan tuhon on täytynyt tapahtua jo ennen huuhtelua.
-
Pidä huoli sitten, että Autosalpa lotraa sitä öljyä varmasti tarpeeksi. Useimmiten nuo tuppaavat huuhtelemaan vain about 10 litralla, ja omien havaintojeni mukaan se ei vielä riitä siihen että tummuneet öljyt kirkastuisivat täysin.
Täysin samaa mieltä, 12 litraa minimi vaikka ois kuinka hyväkuntoiset öljyt.
-
Öljyn vaihto noin 60tuhannen kilometrin jälkeen ja jonkun lisäaineen kanssa.
-
Ok, täytyypä huomenna kattella vielä niitten öljyjen kunto, vissiin siitä keltapäisestä tikusta joka on siinä kuljettajan puolella alhaalla ?
-
Siitäpä juuri.
Pyyhkäiset tikun paperiin, että minkä väristä öljy on ja haiseeko palaneelle.
Linkkinä hyvä video, niin tiedät mitä öljyn väri kertoo.
https://www.youtube.com/watch?v=o690DovjDAc (https://www.youtube.com/watch?v=o690DovjDAc)
-
Juu, ei sen laatikon hirveen huonossa kunnossa pitäs olla, täyskaasukiihdytyksessäkin täsmällisiä vaihtoja eikä tunnu luistavan. Mutta katsotaan :)
-
onko kokemuksia tästä aineesta? kuulema jatkaa laatikon ikää ja irrottaa turbiinista lasittumaa. laatikkoöljyn vaihdon yhteydessä pitäisi ilmeisesti lisätä..
uskaltaakohan tuota laittaa 6-vaihteiseen geartroniciin
https://vaihteistokauppa.fi/product/297/lisaaine-instant-shudder-fixx
(https://thumb.ibb.co/d8BAuz/1684picture2_Upload.jpg) (https://ibb.co/d8BAuz)
-
Lainataan vanhaa ketjua kun edellinen meni väärään paikkaan..
Elikkäs auto on V70 2.4D -07. Kuusi vaihteinen jossa ei enää ole lootalle mittatikkua vaan ylimääräinen öljy lasketaan pienemmästä ropusta auton alta. Torx T40.
Kysymys: Pitääkö auton olla kuuma vai kylmä kun lasketaan pohjaropusta ylimääräiset öljyt?
-
Muistaakseni 60-70 asteista pitää olla öljyt, kun tason tarkistaa.
-
Muistaakseni 60-70 asteista pitää olla öljyt, kun tason tarkistaa.
Kiitos tiedosta! Auto oli hetken matka-ajon jälkeen tallissa kun kerkesin jo tarkistaa. Öljyt oli lämmintä muttei tosi kuumaa.