Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: rautasydän - 25.09.2017, 14:44:54
-
2.0 t4, 260th ajettu. Pätkii ja paukkuu turbossa/ etuputkessa kenkää antaessa, eli 4000 rpm kohdalla alkaa rykiminen. Luetutin tänään koodit ja antoi lambdan ja maffin. Nollattiin mutta kotona omalla laitteella kattoessa oli jo maf koodi takaisin mutta lambdan koodia ei enää. Puhdistin maffin ja tyhjäkäynti parani, sekä toimivuus pienillä kierroksilla. Edelleen rykii isommasti polettaessa. Vikavaloa noista kumpikaan ei ole sytyttänyt.
Jos ja kun noita rupeaa vaihtamaan niin onko mitään hajua tarvikelambdoista ja maffeista, että toimiiko niistä joku tämän kanssa vai onko ostettava alkuperäiset ja tuhottoman kalliit osat?
Oli sitten kuitenkin alipainevuoto bensan paineensäätäjän letkusta. Letku vaihdettu ja rokkaa taas kaikilla hevosilla:)
-
Uutta orkkisvalmistajankn (oe numerolla) osaa saa esim saksa, viro jne halvemmalla ku siniseltä.
Viallinen Maf saanee tuon lambdankin säätöalueelta pois ja ite uusisi ensin maf ja seuraisin miten lambda pelaa.
Tuos saabis ostanut kaikki anturit ja bypassin jne orkkisvalmistajan kun eivät vaan toimi muilla kunnolla,. Lambdankin myös aito Bosch ja yleismallisena ( liitos tehtävä itse) ad varaosat sai 90€ kun Bolt on liittimellä sama osa 160€ marmorin hinta.
Volvojen tarkkuudesta halpaosiin en tiedä mutta mua neuvottu pitemmän linjan x40 harrastajien suunnalta panostaa esim puolissa, tulpat, by-pass jne orkkis laatuun niin toimii varmasti ja kestääkin kunnolla.
-
Samaa mietin tuon maffin osalta, että josko sekottaa lambdan. Puhdistus ei auttanut, joten uusin sen aluksi. Kiitokset!
-
Uutta orkkisvalmistajankn (oe numerolla) osaa saa esim saksa, viro jne halvemmalla ku siniseltä.
Viallinen Maf saanee tuon lambdankin säätöalueelta pois ja ite uusisi ensin maf ja seuraisin miten lambda pelaa.
Tuos saabis ostanut kaikki anturit ja bypassin jne orkkisvalmistajan kun eivät vaan toimi muilla kunnolla,. Lambdankin myös aito Bosch ja yleismallisena ( liitos tehtävä itse) ad varaosat sai 90€ kun Bolt on liittimellä sama osa 160€ marmorin hinta.
Volvojen tarkkuudesta halpaosiin en tiedä mutta mua neuvottu pitemmän linjan x40 harrastajien suunnalta panostaa esim puolissa, tulpat, by-pass jne orkkis laatuun niin toimii varmasti ja kestääkin kunnolla.
Näissäkään ei toimi nuo lambdat.
-
Oli sitten kuitenkin alipainevuoto bensan paineensäätäjän letkusta. Letku vaihdettu ja rokkaa taas kaikilla hevosilla:)
-
Itselläni ei vikavaloja mut vähän kaasul tuntui puutuneelta, pintakaasul nyppi ja keskikulutus 12.5-13.5l/100km tippui Maffin putsauksella 11.0-11,5l/100km tasolle. Edes talvirenkaat alle ei nostanu tuota kulutusta 11,5 yli..
Auto lehdenjaossa työväline niin keskikulutus korkeampi kuin normi kaupunkiajossa.
Verrokkina Vectra b 2.0 gt16v -98 vei 11,0-12.0l 100 km, 2kpl og900S 11,0-12,0l/100km ja ja 2.3T tonnarit 11,5-12,5/l100km.