Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: rautasydän - 26.09.2017, 16:48:25
-
V40 t4, 1997. Vikakoodeissa oli lambda ja maf ja pari muuta koodia. Poistettiin koodit. Maf koodi palasi kotimatkalla, sen putsasin ja poistin koodin omalla lukijalla. Nyt ei koodeja mutta kiihdyttäessä edelleen rykii ja paukkuu turbossa. Voiko tässä olla lambda paskana vaikkei vikavalo palakkaan? Jossain aikasemmassa autossa näin oli ja tuo halppislukija ei silloinkaan näyttänyt lambdan koodia. Ei vaan viittis kokeeksi vaihella noita aikas kalliita palikoita.
-
Onko puolat ja tulpat kunnossa? Yleisin vika näiden nykimisoireisiin.
-
Tulpat on tuoreet ja puolat silmämääräisesti ehyet, ei halkeamia. Tulpat tosin varaosaliiterin hyllyltä. Kai vaihdan tuon lambdan ja jos ei auta niin alkuperäset tulpat seuraavaksi. Osaako kukaan vastata tuohon vikavaloon vs lambdan toimivuus?
-
Paitsi, että tulpat kuitenkin ensin, 4x halvempaa, kuin lambda:(
-
Kai se MAF on alkuperäinen siemens ?..nämähän olivat herkkiä tarvike maffeista ja eivät välttämättä toimineet kunnolla, jos ollenkaan. Tarvike lambdakaan ei näissä tainnut kunnolla toimia. Ne 2 tulpanjohtoa kannattaa kans katsoa etteivät ole haljennut tai lyö läpi.
-
Tulpat vaihdettu ja ei vaikutusta..
-
Voipi olla se maffikin tiensä päässä eikä lambda enää kerkee tai pysty korjaamaan.