Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Adi - 30.09.2017, 18:05:37
-
Eli siis eilen töistä lähtiessäni havahduin siihen että käynnistäessä kuulu pakoputkesta kauhea kilinä,katalysaattorin kenno irtipoikkipaskana. Ajelin hallille ja otin hajonneen kennon pois jonka jälkeen kemppiliimalla kansi kiinni ja tyhjä pönttö takasin kiinni,kun ei tähän hätään ole uuttakaan saatavilla.
Nyt toki palaa taulussa se moottorin "Lambdan" vikavalo,mutta muuten auto tuntuu olevan ennallaan.
Kysymys kuuluukin: Uskaltaako tolla nyt ajella tuollaisenaan,siihen asti että ensviikolla saadaan uus siivilä tökättyä paikalleen,vai onko mahdollista että esim seokset menee niin päin helvettiä että jotain hajoaa tai muuta hallaa pääsee tapahtumaan?? :o
-
Uskaltaa ajaa ilman kattia, päästöt ovat vain huonommat. Oliko autossa lambda kiinni katissa? Ei kai siihen tullut mitään vaurioita? Lue vikakoodit niin selvinnee, miksi vikavalo palaa.
-
On joo Lamda katissa... Pitänee lukea huomenissa. Valo sytty noin 5km ajon jälkeen,ennen ei oo valo syttyny kertaakaan..
-
Vikavalo ei johdu katin poistosta. Näissä ei ole toista lambdaa katin toiminnan varmistamiseen.
-
Antaa vikakoodin 2-2-1 Seos liian laiha osakuormalla... Pakostikkin nyt liittyy jotenkin.. tosiaan itse anturissa ei ollut mitään jälkiä että ois kennon palaset osunut siihen tai mitään.. Koskaan ei ole ennen eilistä syttyny vikavalo..
Pitää varmaan ostaa uus anturikin varmuuden vuoks siihen uuteen kattiin.. :idiot2:
-
Ennen anturin vaihtoa ota akunkenkä hetkeksi irti. Se nolllaa ecun ja vikakoodit. Jos vika tulee uudestaan, on siellä häikkää. Myös vuoto ennen kattia tekee tuota
-
Okei.. täytyypi kokeilla,kiitoksia vinkistä :) Kyselen taas tyhmiä jos tulee jotain/inffoon jahka saa pelaamaan..
-
Ennen anturin vaihtoa ota akunkenkä hetkeksi irti. Se nolllaa ecun ja vikakoodit. Jos vika tulee uudestaan, on siellä häikkää. Myös vuoto ennen kattia tekee tuota
Tai jos ei halua akunkenkii ruuvailla nii sulake nro 1 irti
-
Painin muuten ihan saman ongelman kanssa täl hetkel :2funny: eilen olin lambdaa vaihtamassa mutta nylppäsin sitten kulmat siitä ja samalla putkee riuhtoessa kuulu kolinaa , katistä lähteny romut liikkeelle :buck2:
Oma ei kehitä edes vikoodeja :-\
-
Johan siinä meni jumalauta 3vk että osasivat ruotsista lähettää sen katin :nohnoh Varmaan joku swen polki sen fillarilla sieltä tänne.. Mutta nyt on lambda ja häkäpönttö vaihdettu,ja taas vanhus toimii moitteetta. :) Polttoaineen kulutus oli melko järkyttävällä tasolla,kun oli anturi rikki.. 15l kun tankkas niin sillä ajoi max 50km ;D