Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Voimansiirto (kytkin, vaihteisto ja peräkeskustelut) => Aiheen aloitti: juha-vallin - 01.10.2017, 11:43:02

Otsikko: 940seen m90 kardaani.
Kirjoitti: juha-vallin - 01.10.2017, 11:43:02
Täytyykö etsiä jostain kardaanin etupätkä jos vaihtaa m47:n tilalle m90:n vai käykö alkuperäinen etupätkä
Otsikko: Vs: 940seen m90 kardaani.
Kirjoitti: vippe - 03.10.2017, 07:22:26
m90 etupätkä on aavistuksen pidempi kuin m47, mutta m47 etupätkälläkin saa toimivan kun muokkaa tukilaakerin kannaketta tai vaihtoehtoisesti laittaa paksun hardyn kiekon/ tekee siihen spaceria. pituusero huonosta ulkomuistista jotain 40-50mm luokkaa.
Otsikko: Vs: 940seen m90 kardaani.
Kirjoitti: juha-vallin - 03.10.2017, 08:38:55
Okei. Kiitoksia tiedosta!
Otsikko: Vs: 940seen m90 kardaani.
Kirjoitti: Jambo - 03.10.2017, 11:17:19
Ainakin Retroturbolta saa käypäsen spacerin jolla M47:n kardaani sopii M90-lootan kaveriksi valmiina.
Toki hintaa joku 80€ ja rahdit päälle että melkeen ennemmin ettii sen M90 etupätkän jostain...
Otsikko: Vs: 940seen m90 kardaani.
Kirjoitti: TVS - 04.10.2017, 14:06:45
Pistää sen 5mm paksumman M5 hardyn niin se helpottaa hiukan, mutta toimii kyllä vakioromuillakin ihan M47 kardaanilla. Kannatinlätkää joutuu tosiaan customoimaan ja se takapätkä tulee etuosasta aika reilusti ulospäin, mutta pooria ei tule yhtään ulos näkyviin -> rokrok.