Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Murswin - 02.10.2017, 05:30:38
-
Elikkä lisänä siis viel et vm 95 ja b5204t kone. Alkutilanne oli se et auto toimi eli ei pätkiny tai mitään, sit kävin ohjelma boksii hommaa ni jos en väärin muista ni n2vk siitä meni bensapumppu ja sen jälkeen alkoi pätkiminen, en muista tarkkaan alkoko ohjelman vai pumpu jälkeen.. Noh ajattelin et olis sytkäosat heikos kunnossa mut nyt vaan asia paheni kun tuli vaihdettua tulpat, johdot, pyörijä, virranjakajankansi ja bensasuodatin, (bensapumppu vaihettu joku 3viikkoo sit)tosiaan heti kun osat oli vaihdettu niin ei toimi enää niinkään miten aikasemmin!!. Ja tosiaan sit ku painaa kaasun pohjaa niin alkaa pätkimään/puutuu eikä suostu menee, tosiaan aikasemmin ei myöskään pöllöyttäny mustahkoa kun pätkiminen alko nyt pölläyttää sillon kun pätkiminen alkaa ::)
Ja pätkii vaikka lyö tyhjää ja se alkaa siinä 0,5-0,6 baari kohdilla.
-
Tuli pikasee luettua koodit jos nyt oikein katoin niin seuraavat tuli ja kun google kääntäjästä ei kauheemmin,apua ole niin osaisko,joku kertoo mitä meinaa, eli A2:312 A7:122, 113, 231 ja B1: 414,417. Löydetty koodeille selitykset mut mikään ei viittaa tohon oireeseen.
-
Nyt on puolakin vaihettu eikä auttanu sekään. Tää on nii kumma vika >:( eikös nyt mitään apuja tippuis?! Ku sais edes testattua toisella boksilla mut ei tunnu samanlaista oikeen löytyvän :-[
-
Ja jos on T5 2.0 niin kone taitaa kumminkin olla B5204T.
-
Nokka-akselin tunnistin viittais lämpimänä temppuiluun , eiköhän siinä boxissa ou tosiaan se vika kun sitä on kerran rustattu viittais siihen kun pätkiminen alko sen jälkeen.
-
Ja jos on T5 2.0 niin kone taitaa kumminkin olla B5204T.
Joo niin on, mulla käyny moka :-\
-
Nokka-akselin tunnistin viittais lämpimänä temppuiluun , eiköhän siinä boxissa ou tosiaan se vika kun sitä on kerran rustattu viittais siihen kun pätkiminen alko sen jälkeen.
Kuuluisko antaa vikakoodia tosta? Niin no alkaa olla itelläkin vahva epäillys sen boksin suhteen kun osaa vaihettu jo jonkun verran. Harmi vaan kun noita bokseja millä koodilla toi on ni ei vaan kenelläkään tunnu olevan.
-
314 on nokan vikakoodi ,aukasehan se ja tarkasta ettei ole likanen eihän tuo ota jos ei annakkaan taitaa olla nuo 2 litraset harvinaisempia.laitoitko vastaavat tulpat kuin ennen tahtoo jotkut olla ranttuja niistä varsinkin turbot. ??? Eihän siellä boxissa ole juotoksia irti,lämmetessään eivät saa kontktia kunnolla.
-
Itse kun lastutin EEC-IV ecun niin se pätki ja sit ei pätkinyt pitkään aikaan mutta 5 kertaa motarin laidassa jälkeen vahingossa sormeni osu yhteen jumpperiin lastussa ja auto pätkäs. Näky kun auton ecu jääty kun ei tullut arvoja ulos.
Sinuna laittaisin vain päälle ja koettaisin vähän tökkiä (järjen kanssa) mitä on sörkitty. Jos eeprom vaihdettu niin onko kylmäjuotos jne... tökkää eepromia ja jos pätkäsee niin tiedät.
Kysyisin ihan heti lastuttajilta neuvoja (kun ovat sörkkineet) sinuna ensimmäisenä.
-
Itse kun lastutin EEC-IV ecun niin se pätki ja sit ei pätkinyt pitkään aikaan mutta 5 kertaa motarin laidassa jälkeen vahingossa sormeni osu yhteen jumpperiin lastussa ja auto pätkäs. Näky kun auton ecu jääty kun ei tullut arvoja ulos.
Sinuna laittaisin vain päälle ja koettaisin vähän tökkiä (järjen kanssa) mitä on sörkitty. Jos eeprom vaihdettu niin onko kylmäjuotos jne... tökkää eepromia ja jos pätkäsee niin tiedät.
Kysyisin ihan heti lastuttajilta neuvoja (kun ovat sörkkineet) sinuna ensimmäisenä.
Tohon ei laitettu mitään lastua vaan ajettiin kokonaan uusi ohjelma. Ja koko boksin olen pariin kertaan ottanu pois ja laittanu takas mut joo en tiiä.
-
314 on nokan vikakoodi ,aukasehan se ja tarkasta ettei ole likanen eihän tuo ota jos ei annakkaan taitaa olla nuo 2 litraset harvinaisempia.laitoitko vastaavat tulpat kuin ennen tahtoo jotkut olla ranttuja niistä varsinkin turbot. ??? Eihän siellä boxissa ole juotoksia irti,lämmetessään eivät saa kontktia kunnolla.
Mä en muista mistä löysin mut A312 tai muutkaan ei mun mielestä ollu mitenkää moottoriin liitoksissa, tosin mun hakutaidoilla/muistilla en tota varmaksi menis kumminkaan sanoo :) täytyy kait kumminkin ottaa irti ja ainakin putsaa se. Tulpat ei oo samat mitkä siellä oli mut ei se pätkiny tosiaan ennen ton ohjelman asennusta ja on kokeiltu vanhoilla tulpilla myös.
-
Puola enkä tarkota maata :D lämpiääkö, muuten nostan kädet pystyyn viisaammat jatkaa
-
Tohon ei laitettu mitään lastua vaan ajettiin kokonaan uusi ohjelma. Ja koko boksin olen pariin kertaan ottanu pois ja laittanu takas mut joo en tiiä.
Oih pahoittelut tietämättömyyttäni. Tosissaan näköjään siihen löytyy konstit vetää piuhaa pitkin uusi ohjelma. Vilkasin äskettäin. Jos ei satu olemaan vanhempi jossa EPROM piiri jota ei pysty ohjelmoimaan uudelleen sähköisesti. :)
Harmi kun et voi koettaa ohjelmoida vakio ohjelmaa ja kahtoo onko kaikki kunnossa.
-
Nyt kiinnostaa. Miten -95 vuosimalliin voi ajaa ohjelman kun ei ole obd?
Tai no, on toki loppuvuodesta -95 jolloin on -96 malli ja se nk obd.
En ole kenenkään kuullut onnistuneen ohjelmassa noihin vanhoihin, voisikohan olla että jos on loppuvuosi -95 niin on sössitty tökkäämällä töpsä kiinni ja ajamalla jotain outoja juttuja--> paska ohjelma.
Tuon ikäisissä pitäisi kait aina uusia eprom.
Jos tuohon pystyy laittamaan piuhalla ohjelman(Ennen obd-porttia) niin voisi joku tässä sen kertoa kun en ole tuollaisesta kuullutkaan.
:)
Tässä kai on tehty se jollain ihmetavalla ja tulos on juurikin tämän ketjun aihe...
-
Puola enkä tarkota maata :D lämpiääkö, muuten nostan kädet pystyyn viisaammat jatkaa
Ei oo kyllä tullu testailtua et lämpiääkö, juu tää on kyl aika mysteeri ja hermot menettävä vika :o
-
Oih pahoittelut tietämättömyyttäni. Tosissaan näköjään siihen löytyy konstit vetää piuhaa pitkin uusi ohjelma. Vilkasin äskettäin. Jos ei satu olemaan vanhempi jossa EPROM piiri jota ei pysty ohjelmoimaan uudelleen sähköisesti. :)
Harmi kun et voi koettaa ohjelmoida vakio ohjelmaa ja kahtoo onko kaikki kunnossa.
Yrittäny just sen takia ettiä toista boksia mut ei oikeen tunnu löytyvän. Ehkä tää viel jossain vaihees iloks muuttuu :-\
-
Nyt kiinnostaa. Miten -95 vuosimalliin voi ajaa ohjelman kun ei ole obd?
Tai no, on toki loppuvuodesta -95 jolloin on -96 malli ja se nk obd.
En ole kenenkään kuullut onnistuneen ohjelmassa noihin vanhoihin, voisikohan olla että jos on loppuvuosi -95 niin on sössitty tökkäämällä töpsä kiinni ja ajamalla jotain outoja juttuja--> paska ohjelma.
Tuon ikäisissä pitäisi kait aina uusia eprom.
Jos tuohon pystyy laittamaan piuhalla ohjelman(Ennen obd-porttia) niin voisi joku tässä sen kertoa kun en ole tuollaisesta kuullutkaan.
:)
Tässä kai on tehty se jollain ihmetavalla ja tulos on juurikin tämän ketjun aihe...
Ite henkilökohtasesti olin paikalla kun tähän se uusi ohjelma asennettiin mutta siihen tehtiinkö oikein vai väärin niin en osaa sanoa kun en noista ite mitään ymmärrä siis ohjelmoinneista. Iso luotto on että oikein se tehtiin.
-
Ite henkilökohtasesti olin paikalla kun tähän se uusi ohjelma asennettiin mutta siihen tehtiinkö oikein vai väärin niin en osaa sanoa kun en noista ite mitään ymmärrä siis ohjelmoinneista. Iso luotto on että oikein se tehtiin.
Niinno, olisko jotain mennyt vähän poskelleen kun ongelmat alkoivat siitä.
Uskallatko kertoa missä tuollainen ----a osattiin tehdä?
Niin ja onko sulla se obd siinä kolikkolokeron alla jos kerran luet vikakoodit vilkkuledillä? Ei varmaankaan.
Jos on se lediboxi konehuoneessa niin miten ihmeessä siihen alkuperäiseen epromiin mitään ajaa?
Ja mistä?
Epäilykseni on että se boksi on jotenkin osattu pilata.
Jk. Yleensä noita oireita tekee viallinen imm.
-
Niinno, olisko jotain mennyt vähän poskelleen kun ongelmat alkoivat siitä.
Uskallatko kertoa missä tuollainen ----a osattiin tehdä?
Niin ja onko sulla se obd siinä kolikkolokeron alla jos kerran luet vikakoodit vilkkuledillä? Ei varmaankaan.
Jos on se lediboxi konehuoneessa niin miten ihmeessä siihen alkuperäiseen epromiin mitään ajaa?
Ja mistä?
Epäilykseni on että se boksi on jotenkin osattu pilata.
Jk. Yleensä noita oireita tekee viallinen imm.
No siihen en ota kantaa kuka teki ja miten. Vikakoodit luen kyllä siitä lediboksista. Ecu tyhjennettiin kokonaan ja ajettiin uusi ohjelma kokonaan. Täytyy tota autoa alkaa uudemmin ihmettelee ku olot antaa periksi ja kattoo mikä sen imm tilanne uudestaa on.
-
Onko se bini vedetty esim. tuolta (http://www.chip-tuner.hu/original_ecu_files/files/Volvo/) ja modattu siitä? Ekana tulee mieleen, että onhan se varmasti oikee bini. Se on vanha chippi, mikä siellä on ja sekin on voinu hajota siinä flashauksessa. Onko noissa 2.0 -koneissa sama Motronic 4.3, kuin 2.3:ssa? Jos on ja siellä on 4.4:n softa nyt sisällä, niin tossa 4.4:ssa on 128k muistia (vs. 4.3 64k) ja kartat on varmasti viturallaan.
Mut tosiaan, jos ECU:n saa irti ja se on Motronic, niin kyllä sinne sen softan saa tungettua ;D On tullu tehtyä ja auto toimi paremmin ja kone kävi rauhallisemmin. Tarvike lambda + immu sit lienee olleet ne, jotka sytytti lambda-yleisvalon tauluun. Mä tilasin tosin C70 T5:n ECU:n Ebaysta (alle satasella tullimaksujen kera jenkeistä kotiin) ja sen flashasin ja sit vaan kiinni 850:een.
(https://thumb.ibb.co/jEccCb/IMG_1240.jpg) (https://ibb.co/jEccCb)
-
Nyt on kokeiltu uusilla tulpilla(denso ik20), toisella eculla tosin ei samanlaisesta vaan ärrän volvosta ja sillä ainakin sama tapahtu eli ei sekään auttanu ja nyt vaihettu säädettävä bensanpainesäädinki mut siihen tarvii toinen mittari hommata kun välistä näyttää eri lukemia niin sit kun saanu siihen mittarin mikä toimii ni tietää oliko siitä ollenkaan apua, tuskin on :'(
Ja sytytystulpa johdot mitattu varmuudeks ja kunnossa on.
Hermot menee aivan justiinsa tähän autoon.
-
Tuli puhallettua/imettyä bybassi alipaineletkuun ja ei mitään vastusta ollu. Täytyy siihen nyt keksiä jostain peitelevy ja laittaa dumppi kiinni, ja joo tiedän kovasti porukka huudellu ei toimi mutta on se joillain toiminukkin niin lähdetään kokeilemaan omaa onnea tässä. Kuhan vaan sais jostain sen peitelevyn ::) onkohan tästäkään mitään apua :-[
-
Ihan mielenkiinnosta onko bypass noihi miten hirveän hintava? Itse ettisin vaikka ehjän käytetyn tai kaverilta jos löytyy lainaan testiin ja kattoon korjaantuuko.
Ite bypass ostanut uuden orkkisvalmistajan bosch sekä saab 9000 45€ että s40 80€. Nuo vehkeet toimisivat myös dumpillaki mut
jonku äänen takia mulla niille ei kiitos.
Jos näissä 850 ilmamäärämittari niin sekoaa seokset ja sakkaa ahdin hyvin kun puhaltaa jo mitatut ilmat mäkeen.
-
No tossa yritin googletella ja ei osunu suomalaista sivua ainakaan mulle kohilleen paitsi joku mis oli halvin jtn 150€ luokkaa, joten nyt täytyy keksiä ratkasu kun ei ole tommosta summaa nyt käyttää kyllä.
Joo on imm ja toisilla on dumppi toiminu ja toisilla ei joten kyllä mä kokeilen tota dumppia asentaa tohon kun semmonen löytyy jo valmiiks. Tosin mun tuuril ei toimi kumminkaa ::)
-
Nyt on dumppia kokeiltu ja ei toiminu, sit on pässin kalvoki korjattu eikä sekään auttanu jaja bensanpainesäätimeenki hommattu toimiva nestevaimennettu mittari. Täytyy nostaa tän auton kanssa kädet pystyy jos nyt ei jostain imm saa halvalla sen kokeilen vielä ja sit annan olla koko romuläjän.
-
Nyt on dumppia kokeiltu ja ei toiminu, sit on pässin kalvoki korjattu eikä sekään auttanu jaja bensanpainesäätimeenki hommattu toimiva nestevaimennettu mittari. Täytyy nostaa tän auton kanssa kädet pystyy jos nyt ei jostain imm saa halvalla sen kokeilen vielä ja sit annan olla koko romuläjän.
Nyt on toista imm testattu ei auttanu! Semmonen asia huomattu et kun painaa kaasuu kunnolla ni lähtee bensanpaineet nousee mut sit laskee, toinen pumppuki ostettu ja ei auttanu :'(
-
Nyt on huohotusjärjestelmäki uusittu ja samalla alipaineletkuja eikä toimi >:(
Sekä vikakoodit luettu mötikästä uudestaan ja seuraavat tuli eli A3: 312 ja 141 A7: 231,122 ja 113 B1:414 ja 417.
-
Oletko kokeillu toista kampiakselin asentotunnistinta?
Joskus itellä.kans t5 pätki ja vika oli siinä.
Joo ja kyllä noihin saa ajettua ohjelman ecuun, joskus siitä tälläki foorumilla kirjottelin vaan eihän sitä kukaa uskonu. Ku ei se sitä tarkota että jos minä en osaa, ettei kukaan muukaan osaa. :)
-
Oletko kokeillu toista kampiakselin asentotunnistinta?
Joskus itellä.kans t5 pätki ja vika oli siinä.
Joo ja kyllä noihin saa ajettua ohjelman ecuun, joskus siitä tälläki foorumilla kirjottelin vaan eihän sitä kukaa uskonu. Ku ei se sitä tarkota että jos minä en osaa, ettei kukaan muukaan osaa. :)
Näimpä juuri et kyllä sinne sen ohjelma saa, ja tosiaan en ole kokeillu toista kun ei ole millä kokeilla ja alkaa rahat ja hermotki olla aika loppu. Jälkiviisaus on pahasta mut olis varmaa alkujaa ennenku alko osia uusimaa ni pitäny viiä johki korjaamolle toi auto ni olis todennäkösesti jo kunnossa. Siis sitä mä en vaan ymmärrä et kun lyö tyhjää niin ei pätki mut sit kun vedot päällä niin pätkii. Ja toisekseen bensanpaineet on 3bar ja sit kun painaa kaasua kunnolla niin ensin lähtee nousee mut sit tipahtaa johki 2,6-2,7bar. Olisin vaan nii kiitollinen jos löytyis joku auttava henkilö pk-seudulta joka ymmärtäis näistä enempi kun minä ja siihe ei paljoo vaadita :D
-
Noilla pa paineilla pitäs mielestäni pelata, sulla on kuitenki alle baarin ahdot eikö? Mites muuten ahtopaineet käyttäytyy kiihdytyksessä ja kun alkaa pätkiä?
Olin lukevinani ketjusta että syttyosat on sulla uutta, tulpat, pyörijä, kansi, johdot..
Sillon ku pyörät sutii kuormitus katoaa moottorilta se voi selittää miks ei silloin pätki. Tulpat/ muut sytkäosat viallisena aiheuttaa monesti sitä että kovemmassa kuormassa alkaa pätkiä vaikka muuten pelaa
-
Noilla pa paineilla pitäs mielestäni pelata, sulla on kuitenki alle baarin ahdot eikö? Mites muuten ahtopaineet käyttäytyy kiihdytyksessä ja kun alkaa pätkiä?
Olin lukevinani ketjusta että syttyosat on sulla uutta, tulpat, pyörijä, kansi, johdot..
Sillon ku pyörät sutii kuormitus katoaa moottorilta se voi selittää miks ei silloin pätki. Tulpat/ muut sytkäosat viallisena aiheuttaa monesti sitä että kovemmassa kuormassa alkaa pätkiä vaikka muuten pelaa
Ahdot nousee n1,2-1,3bar ja siis olen yrittäny niitä samalla silmäillä mutta en nyt muista mitä tapahtu jos tapahtu kun ei ole vähäänaikaan taas tullu poljettua kun ei järkeä kun ei toimi. Joo kaikki sytkä osat uusia, eli johdot, pyörijä, tulpat, puola virranjakajankansi. Ja 2eri puolaa, pyörijää, tulppia ja virranjakajankantta kokeiltu. Siis ennen uusien osien asennusta jo pätki eikä niistä ollut apua. Jos tosiaan joku vähän enempi ymmärtävän henkilö sais ihmettelee tota romua ni olis niin hyvä. Ite en keksi enää ollenkaa mitään. Ja bensapumpun relekki vaihettu just.
-
Yllättävän kovat ahtopaineet minusta? Onko sulla vakio ahtopaineensäädin vai joku bleedi? Oletkos kokeillu laskea ahdot alle barin? Ku mitä mulla noita teevitosia ollu niin vakiokilkkeillä ei oo ollu hyötyä nostaa ahtoja yli baarin. En tiiä mikä ohjelma sulla siellä on mutta jos se tyrkkää fuelcuttia noin isoilla ahdoilla?
Sit tuli mieleen vielä että ootko kokeillu miten käyttäytyy lambdan johto irti jolloin mennään varmasti karttojen mukaan.
Arvailua kaikki mutta ite asun kaukana helsingistä eikä mulla nyt tuu tämän parempia ideoita mieleen.
-
Yllättävän kovat ahtopaineet minusta? Onko sulla vakio ahtopaineensäädin vai joku bleedi? Oletkos kokeillu laskea ahdot alle barin? Ku mitä mulla noita teevitosia ollu niin vakiokilkkeillä ei oo ollu hyötyä nostaa ahtoja yli baarin. En tiiä mikä ohjelma sulla siellä on mutta jos se tyrkkää fuelcuttia noin isoilla ahdoilla?
Sit tuli mieleen vielä että ootko kokeillu miten käyttäytyy lambdan johto irti jolloin mennään varmasti karttojen mukaan.
Arvailua kaikki mutta ite asun kaukana helsingistä eikä mulla nyt tuu tämän parempia ideoita mieleen.
No onhan tohon joku asentanu ruuvin niin perjaatteessa voisin laskea niitä ahtoja, siitä ohjelmasta en tiiä mitään muutaku monella muullakin on se laitettuna ja niin olen ymmärtäny että on toiminu, osaisko joku sanoo meneekö toi ohjelma sit jotenkin sekasi jos laskee ahtoja?. Lambdan anturia en ole irrottanu joten senkin voisin kyllä tehdä, mitä se niinku sit merkkaa tarkalleen jos toimiski ilman lambdan anturia? Sori jos on tyhmä kysymys, mutta niinku aikasemmin olen sanonukkin niin jos sais jonkun vähä fiksumma ihmettelee tota koslaa kun oma ymmärrys on loppu.
-
Jos toimis ilman lambdaa niin sitte luultavasti se sotkee eli vika vois olla siinä, vaikka täyskaasukiihdytyksessä mielestäni kartoilla mennään vaan mistä näistä ikinä tietää...?
Se ohjelma ei tiedä että sulla on bleedi eikä se voi tietää painettakaan mihin se on bleedillä säädetty. Eikö ole tallessa alkuperästä paineensäädintä jolla kokeilla?
Jos mustaa pöläyttää pätkimisen aikana niin kertois kyllä siitä että soppaa saa liikaa/ei sytytä kunnolla.
Käy motonetistä se kampparin asentotunnistin ja palauta jos ei pelaa. Ilmanen kokeilu :)
-
En ole kerenny viel kokeilla ilman lambdaa, mut ruuvasin melkein kiinni ruuvista mut ei mtn tapahtunu piikki ahdot siltiki yli 1bar. En tiiä onko toi edes oikein laitettu menee hukkaportin kelloon jos se nimi kyseiselle osalle on oikea :-\
-
Nyt en ihan tarkkaan muista kun on vuosia aikaa mutta hukkaportinkellolle menee yks letku, sitten paine pitäs tulla ja yks jos oikein on ulos.
Toimikohan se vielä niin päin että kun ruuvia kiristää niin ahdot nousee en muista varmaksi(voi olla kummin vain toimivia?) Yleensä ruuvissa pitäs olla merkit. Ja onko siinä erillinen rajapaineventtiili vai onko ruuvin kanssa samassa molemmanlaisia kait on. Oman kokemuksen mukaan ne halvat jossa rajapaineventtiili on erikseen joita biltemat yms myy on aika paskoja. Ja se rajapaineventtiili muistaakseni yleesä on yhteen baariin asetettu. Ainaki itse totesin aikoinaan että alkuperänen on parempi.
Tämmöstä, toivottavasti pääset ongelmassa eteenpäin.
Ja korjatkoon joku jos on tuoreemmassa muistissa tietoja!
-
Tossa on nyt kuva siitä säätimestä ja kuva mihin letku sit jatkaa eli kait siihen kelloon :-\. Täytyy siis kait kokeilla avata sitä jos sillä sitten lähtis laskuun :-\ siinä on kyljessöä semmonen reikä siis säätimessä en tiiä mikä sillä on merkitys. Tosta päästä olevasta reijästä saa säädettyä tota.
(https://thumb.ibb.co/j765gb/IMG_20171230_123025.jpg) (https://ibb.co/j765gb)
(https://thumb.ibb.co/hxsE7G/IMG_20171230_123054.jpg) (https://ibb.co/hxsE7G)
-
Tossa kuva nyt mistä lähtee toi letku mis toi ruuvi ja siit reijästä kuvaa. Eipä auttanu mitään vaikka oon ruuvannu tos ruuvin ihan aukiki ni kaikki tuntuis olevan samalla lailla ku aikasemmi. Pitääköhän ton ruuvi olla jossain tietys asennos vai onko aivan sama? En tajunnu laittaa muistii ollenkaa monta kierrosta olin ruuvaillu, tosin tota tuli kyllä niin monee kertaa ruuvailtua et ois varmaa ollu iha turhaan.
(https://thumb.ibb.co/fDEQgb/IMG_20171230_155940.jpg) (https://ibb.co/fDEQgb)
(https://thumb.ibb.co/k4JqEw/IMG_20171230_155826.jpg) (https://ibb.co/k4JqEw)
-
Mutta tuossa yhessä kuvassa näkyy olevan alkuperänen ahtopaineensäädin jos en ihan väärin nää?? Minkähänlainen systeemi sinne on rakennettu...
Melkein kokeilisin ottaa tuon säätömötikän pois ja laittasin tuon alkuperäsen toimintaan.
Jos nyt oikein mietin ja kuvista ja selostuksistasi käsitän niin sulla ei pelaa tuolla virityksellä hukkaportti lainkaan.
-
Mutta tuossa yhessä kuvassa näkyy olevan alkuperänen ahtopaineensäädin jos en ihan väärin nää?? Minkähänlainen systeemi sinne on rakennettu...
Melkein kokeilisin ottaa tuon säätömötikän pois ja laittasin tuon alkuperäsen toimintaan.
Jos nyt oikein mietin ja kuvista ja selostuksistasi käsitän niin sulla ei pelaa tuolla virityksellä hukkaportti lainkaan.
Joo multa tulee varmaan teksti aika epäselvänä mutta semmosta se on kun ei näistä ehkä senkään vertaa tiiä kun pitäis ja sit kun pitäis saada jotenki selitettyä vika jne niin ehkä menee teksti puuromaiseksi :o mutta siis joo ei toimi ollenkaan sit kait kun ei tapahdu mitään jos säätää tosta ruuvijutusta, ehkä mun pitää laittaa siihen kokonaan uus letku ja toi ruuvi kokonaan pois, voiko edes käytännössä olla mahdollista että vika voisi siitä johtua? Jos joku nyt sattuu lukee tätä ja saattais haluta auttaa miestä mäessä niin ilmoittele ittestäsi vaikka yv kun olisi todellakin avulle tarvettä ja vähän enempi ymmärtävälle henkilölle tän prkl romun kanssa.
-
Nyt on vaihettu kokonaan uus letku, mutta ei siitä ainakaa ollu apua. Tosin mitä tossa pariin kertaa kokeilin niin ei enään ahtanu ku max1bar.
-
Niin ei tietenkää sillä letkun vaihdolla ole merkitystä jos sulla roikkuu vaan tuo ruuvi letkun päästä. Sinne hukkaportin kellolle pitäs mennä paine.
Eli kompressoripuolelta pitää olla paine ahtopaineensäätimelle, josta paine hukkaportin kellolle.
Kai se vois teoriassa olla mahdollista että vika tuostaki johtuu etenkin jos pudottaa paineet kiihdytyksessä, koska nythän sulla aukee hukkaportti pakopaineesta. Tälleen ymmärrän asian.
-
Niin ei tietenkää sillä letkun vaihdolla ole merkitystä jos sulla roikkuu vaan tuo ruuvi letkun päästä. Sinne hukkaportin kellolle pitäs mennä paine.
Eli kompressoripuolelta pitää olla paine ahtopaineensäätimelle, josta paine hukkaportin kellolle.
Kai se vois teoriassa olla mahdollista että vika tuostaki johtuu etenkin jos pudottaa paineet kiihdytyksessä, koska nythän sulla aukee hukkaportti pakopaineesta. Tälleen ymmärrän asian.
Kyllä tosta ahtopaineensäätimestä menee letku hukkaportin kellolle(uusittu letku jossa oli se ruuvi myös kiinni) ja sit toinen letku jos en väärin muista. Säätimen kuvassa olevat mustat letkut siis menee.
-
Hommahan on nyt niin että jos sulla on kunnollinen uusi ohjelma, et tarvitse mitään erillistä turboruuvia, se vain sekoittaa homman.
Kunnon ohjeman max ahdot ovat luokkaa 1-1.1 bar.
Jos mennään tuon yli, vaaditaan muitakin muutoksia.
Jos ei toimi ja ennen ns ohjelmaa toimi niin syyllinenhän on selvä.
-
Hommahan on nyt niin että jos sulla on kunnollinen uusi ohjelma, et tarvitse mitään erillistä turboruuvia, se vain sekoittaa homman.
Kunnon ohjeman max ahdot ovat luokkaa 1-1.1 bar.
Jos mennään tuon yli, vaaditaan muitakin muutoksia.
Jos ei toimi ja ennen ns ohjelmaa toimi niin syyllinenhän on selvä.
En ollu ite sitä ruuvia edes laittanu kun joku edellinen omistaja ja senhän mä otin pois, sit siitä ohjelmasta siis on ihan toimiva ainakin muilla kelle se on laitettu. Sitähän mä en tiedä jos saisin kokeilla toista samanlaista boksia että miten sitten on mut ainakaan eri numerosarjalla olevalla boksilla teki aivan samaa kuin nyt ja se boksi otettii ajossa olevasta autosta. Ja ahdot on nyt max1bar. Ja tosta boksista vielä sen verran et olen yrittänyt ettiä täysin samanlaista mikä omassa on mut kun ei vaan tunnu mistään löytyvän.
-
Pientä päivitystä jälleen eli auto pätkii vaikka lyö tyhjää ja pätkiminen alkaa siinä 0,5-0,6 baari kohdilla.
-
En jaksa enää lukea koko ketjua tarkasti mutta b-pumppu oli vaihdettu? Mikä pumppu ja onko mitattu b-paine kiskosta sen jälkeen?
-
En jaksa enää lukea koko ketjua tarkasti mutta b-pumppu oli vaihdettu? Mikä pumppu ja onko mitattu b-paine kiskosta sen jälkeen?
Kyllä on vaihettu ja on mittarillinen b-säädin. Itse kiskon päästä en saa mitattua enään paineita kun menin jälleen kerran käyttää vähä liikaa forcee ja siitä venttiilistä meni ne väkäset hajalle joten en saa sitä sieltä enää pois :idiot2: mulla on kyllä v70 otettu kisko mut en vaa tajuu miten sen saa tohon laitettua kun siinä ei ole paikkaa sisäänmenolle, kyllä paluu paikka on mut ei sisäänmenoa.
-
mulla on kyllä v70 otettu kisko mut en vaa tajuu miten sen saa tohon laitettua kun siinä ei ole paikkaa sisäänmenolle, kyllä paluu paikka on mut ei sisäänmenoa.
Systeemi vaihtukin joskus -97, ei sovi keskenään. Bp-säädin eri paikassa.
Oisko kuitenkin niin että on sisäänmeno mutta ei paluuta?
-
Systeemi vaihtukin joskus -97, ei sovi keskenään. Bp-säädin eri paikassa.
Oisko kuitenkin niin että on sisäänmeno mutta ei paluuta?
No voihan se olla niinkin mutta säädin siinä on paikallaan. Se on ihan samanlainen kun 850 Kisko ainut ero et päässä ei ole sisäänmenoa vaan se on umpinainen, harmi kun ei ole siitä kuvaa nyt.
-
Päästöt oli ok, sit oon putsannu kampiakselin ja nokan asentotunnistimet ja niillä ei ainakaan ollu vaikutusta.
-
Taaskaan en jaksa kahlata ketjua mutta olit kokeillut toisella ilmamassamittarilla?
Itsellä noita on kypsynyt eikä aina sytytä vikavaloa, kuormittaessa meno hyytyy..
Luin ehtiessäni, imm oli kokeiltu, eipä sitten mitään.
Bensapulahan siinä on tai anturivika.
-
Taaskaan en jaksa kahlata ketjua mutta olit kokeillut toisella ilmamassamittarilla?
Itsellä noita on kypsynyt eikä aina sytytä vikavaloa, kuormittaessa meno hyytyy..
Luin ehtiessäni, imm oli kokeiltu, eipä sitten mitään.
Bensapulahan siinä on tai anturivika.
No bensaa saa tarpeeks tosin sitä en tiedä miksi ne paineet kovemmalla polkasulla lähtee laskuun mut anturit vaihdan seuraavaks kun saan aikaseksi.
-
Nyt on vaihettu kampiakselin asentotunnistin ja siitäkään ei ollu apua :'(
-
Kumma tuo bensanpaine kun käsittääkseni sen pitäisi nousta ahtojen mukana eikä laskea...
-
Kumma tuo bensanpaine kun käsittääkseni sen pitäisi nousta ahtojen mukana eikä laskea...
Joo niin sen pitäiski mut eipä vaan niin käy. Tosiaan alkuun lähtee nousee mut sit se lähtee laskemaan. Syytä en tosiaan tiiä miks niin tekee. ???
-
Nyt sitten sain hommattua vihdoin samanlaisen ecun mikä autossa on ja sillä ei pätki joten ohjelmassa on vika sit kai :( meinaan kumminkin yrittää ratkoa jos auton saisi toimimaan tolla ohjelmoidulla eculla mikä tosin voi olla turhaa. Nyt kumminkin toimii tosin laiskahan toi on :-\
-
Jaahas, tämäkin topicci on taustalla päivittyny. Mitkäs ne on ne sun ECU-numerot: siinä mikä nyt toimii ja siinä mikä on flashattu? Tälleen software-defined aikana kuulostaa järjettömälle, että tietokoneen hardiksessa olis eroja eri moottorien välillä, mutku silloin joskus muinoin asiat oli vaan toisin :) Mä kattelin noita ECU-listoja ja tossa on Motronic 4.3, joka on 2.3 -koneeseen 0 261 203 077 Sulla toi lihavoitu 203 pitäs olla 200 molemmissa ECU:issa.