Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jen - 03.10.2017, 12:34:04
-
taas satanut niin .. tanasti ja lasit vetää huuruun kun sataa tai satanut yöllä paljon,ilmastointipäällä ei sitä tee,kun ajaa parkkihalliin niin loppuu huurtuminen pikkuhiljaa,mielestäni ongelma alkoi rintapellin vaihdon jälkeen,nyt vaan tuli mieleen että oisiko muovi mikä ilmanottoaukon päällä niin jäänyt pois tai huonosti paikoilleen,silloinhan tuulilasilta vesi valuu lämppäriin?? ;)
-
Tuulilasi vuotaa ? Ilmastointi kuivattaa sisääntulevaa ilmaa kovasti. Onko lattiamatot, ne karvamatot märät ?
-
Tuulilasi vuotaa ? Ilmastointi kuivattaa sisääntulevaa ilmaa kovasti. Onko lattiamatot, ne karvamatot märät ?
ei vuoda lasi,vuosi sitten vaihdettu,auto sisältä täysin kuiva oli matot pois,tänään taas sato niin saatanasti ja huuruun veti ilman ilmastointia,ajoin parkkihalliin sateensuojaan,auto kävi noin 15 min ja huurtuminen loppui vaikka ac ei päällä,epäilen että rintapellin alla lämppärin ilmanoton päällä oleva muovikäikäle oikeessa nurkassa ei ole niinkuin kuuluu vaan tuulilasilta valuva vesi valuu lämppärin moottoriin suoraan ja sitäkautta putkiin mitkä ohjaa ilman lasille, ei huurru ikinä vaikka ois kuinka kosteeta tahansa,vain ja ainoastaan kun sataa/on satanut kun auto seissyt paikallaan,rintapelti vaihdettiin keväällä ja sen jälkeen tämä alkoi,nyt syksyllä tietysti korostuu hurjasti,mulla oli se muovi sieltä irti mutta en muista tiivistinkö etureunan siitä vai heitinkö sen vaan sinne,ainakin se oli butyyliteipillä kiinni sen muistan,lämpösenä kun auton jättää sateeseen ja katsoo tunninpäästä niin vesi on höyrystynyt juuri ilmasuulakkeiden kohdalle ihan tipoiksi mistä valuu alas,pitkään tätä mietin et mistä johtuu mut sit tuli mieleen et pelti vaihdettiin ja muovisuoja oli pois,mut otan pellin pois ja katson miten se muovi siällä on,vahva epäilys et en oo miettinyt muovin tarkotusta ja heittänyt sen sinne vaan!
-
Mut eikös näissä ole sellaine kaulus siinä muovin alla. Joka nostaa sen puhaltimelle menevän aukon reunaa ylemmäs jottei valumavesi putoo tuonne puhaltimelle. Sen päällä sit se muotoon taivuteltu muovilevy.
Vedenpoisto aukothan on kummassakin reunas siä ja jos ne menee tukkoon ni tulee varmasti puhaltimelle sadevedet.
-
Mut eikös näissä ole sellaine kaulus siinä muovin alla. Joka nostaa sen puhaltimelle menevän aukon reunaa ylemmäs jottei valumavesi putoo tuonne puhaltimelle. Sen päällä sit se muotoon taivuteltu muovilevy.
Vedenpoisto aukothan on kummassakin reunas siä ja jos ne menee tukkoon ni tulee varmasti puhaltimelle sadevedet.
syvennyn huomenna aiheeseen ja katon mikä se systeemi siellä on,nyt tuli muuten mieleen että kun on käynyt harjakoneessakin niin lasit vetänyt samointein huuruun,ja kun pesusta päästy vex niin huurutkin kaikonneet,kiitos vinkeistä huomenna tutkin juttuu!
-
Jos huono matto takaluukussa tai muita esteitä niin farkun ilmanvaihto on aika tukossa.
Aika surkeahan se on muutenkin tietyillä keleillä. :-\
-
luulen että ongelma poistui nyt,otin rintapellin pois ja alla kaikki ok,mutta rintapellin etupäässä oleva tiiviste oli todella huonosti paikallaan eikä oikeastaan ollenkaan vastannut konepeltiin,liimasin sen paikalleen ja nyt vastaa.
http://i5.aijaa.com/b/00351/14464421.jpg
eli rintapellin ja konepellin välistä puhalsi lämmintä kosteeta ilmaa suoraan ilmanottoaukkoon ja sisäflekti imi sen sisään, sateellahan se vielä korostui,tunsi kädellä hyvin et lämmintä ilmaa tulee raosta varsinkin kun sähköflekti lähti päälle ja imi märkien kennojen läpi kosteaa ilmaa pataruumaan ja tosta nousi suoraan ilmanottoaukkoon!
http://i1.aijaa.com/b/00016/14464424.jpg
katotaan nyt mitä se tekee jatkossa mutta nyt ainakin tallilta himaan noin 20km ei vetänyt laseja huuruun vaikka ilmastointi oli kokoajan vex!,se oli jännä vielä jos lasit oli auki ja auto liikkeellä niin jos ei ollut silloin huurussa niin kun pysähty esim liikennevaloihin niin välittömästi veti lasit huuruun mikäki satoi,aattelin kun auto liikkeessä niin painaa ilman auton alle ja kun pysähtyy niin ilma nousee konepellin raosta ylös ja lämppäri imee sen sisään,en tiiä onko järkeä mut nyt vaikuttaa paremmalta!
-
Jos huono matto takaluukussa tai muita esteitä niin farkun ilmanvaihto on aika tukossa.
Aika surkeahan se on muutenkin tietyillä keleillä. :-\
Tämä.
Ilmanvaihtuvuus ei vain piisaa, esim pidennetyissä käytetään pumppua apuna, jotta ilma saadaan poistumaan autosta. Liikkeellä ollessa patopaineen vaikutus yleensä riittää työntämään ilman pois autosta, mutta paikallaan ei.
Jos haluaa parannusta asiaan, niin laittaa sinne takakotelon venttiilille ilmanvaihtopumpun avuksi.
Löytyy esim biltemasta sopivaa, joku veneen moottoritilan ilmanvaihtopumppu, ei ole kallis
Tämä siis http://www.biltema.fi/fi/Veneily/LVI/Ilmanvaihto/Moottoritilan-tuuletin-2000020322/
http://pukema.com/volvos90pullmanlimousine1998.htm
Sopii kyllä oireet myös sisäilmakierto päällä ajeluun :D