Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Joni87 - 04.10.2017, 19:25:32

Otsikko: v40 kansi
Kirjoitti: Joni87 - 04.10.2017, 19:25:32
onko 1.8i ja 2.0t4 ; sama kansi? ELK
Otsikko: Vs: v40 kansi
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 04.10.2017, 19:36:38
Eikös noissa ole vuosimalli kohtaisia eroja paljonkin, kuten uudemmissa turboissa on VVT-nokkapyörä pakopuolella, vaparissa imupuolella. Tuota 1.8 moottoriakin ollut 5 erilaista mallia, sekä 2 mitsubishin tekemää 1.8 GDI konetta ja 2.0 T4 on uudempi B4204T5-moottori, jossa on luultavasti pakopuolen VVT-nokkapyörä. Pakoventtiilit saattavat olla myös natriumtäytteiset.

Suurin ero taitanee olla tuo VVT-pyörä ja sen sijainti tai puuttuminen.
Otsikko: Vs: v40 kansi
Kirjoitti: Joni87 - 04.10.2017, 21:26:07
tuossa 2.0 ainakin moottorin tyyppi B2404T
Otsikko: Vs: v40 kansi
Kirjoitti: The_OttoB - 04.10.2017, 21:48:07
Hydrauliset nostimet vanhoissa. Kovat uusissa. Taitaa mennä samaa tahtia VVTn kanssa?
Otsikko: Vs: v40 kansi
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 04.10.2017, 22:52:53
Ettei se moottori kuitenkin olisi B4204T ?...tuo on 2.0 matalapaineturbo, ei T4. Tuollainen taitanee olla vielä kiinteillä nokkapyörillä.

Tuollakaan ei tuollaista B2404T moottoria mainita: https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Engine_Architecture
Otsikko: Vs: v40 kansi
Kirjoitti: The_OttoB - 05.10.2017, 07:48:39
Noi on paljon uudempia koneita.
Otsikko: Vs: v40 kansi
Kirjoitti: Joni87 - 05.10.2017, 11:37:00
Noi on paljon uudempia koneita.


olihan se tuo B4204T   ;D pieni näppäily virhe tuli