Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: s73 - 03.09.2011, 12:19:58
-
miten lähtee ne penkin takapuolen suojamuovit irti?
-
se muovilätkä joka kiskon päällä ?
jos se niin, suoraan taaksepäin vänkäämällä jollain apuvälineellä.
-
:)juuri se, kiitos.
-
kiskossa onkin putkisokka ja muovia kammetaan sivulle päin molemmin puolin muovissa olevievien kolojen kohdalta sitten vedetään pois.
-
joo omani taisin vetää väkisin pois :P mut hyvä että läks .
-
mikä ruuvi pitää paikallaan penkkiä kiskojen päistä otin jo kaikki,keskikonsolin puoli on vielä jossain kiinni? Miten ne penkin säätöpyörät irtoavat?
-
Eihän säätöpyörää tartte ottaa pois. Edestä 2 pulttia, takaa 2 pulttia ja irti on ::).
-
joku pitää edelleen vastaan, onko se turvavyön vastakappale? säätöpyörät siksi kun korjataan penkkiä.
-
Säätöpyörä taitaa olla samalla tavalla kuin 240:ssä. Eli siitä pyörästä se iso lätkä pois ja siellä näkyy sellainen 4 hampainen sokka. Minä olen lyönyt ruuvarilla hampaat suoraks ja sen jälkeen pitänyt oikoa niitä jotta saanu taas kiinni. Olisko kellään fiksumpaa keinoa? ???
Onko se penkki miten tukevasti vielä kiinni?
Ja ethän nyt yritä liu'uttaa sitä kiskoilta pois? Se lähtee kiskoineen kun ottaa ne neljä pulttia pois. Turvavöiden vastakappalekkin lähtee mukana. Johdot tietysti kannattaa irroittaa ettei mene poikki ::)
-
mikä ruuvi pitää paikallaan penkkiä kiskojen päistä otin jo kaikki,keskikonsolin puoli on vielä jossain kiinni? Miten ne penkin säätöpyörät irtoavat?
siellon molemmin puolin sellaset urat joissa on penkin kiskoista tappi läpi jossa prikka päässä.. vedä koko jakkaraa taaksepäin ja sit nousee kun uran isompi pää kohdallaan..
tässä kuvassa jakkaran pultinreikien välissä
(http://img96.imageshack.us/img96/5060/dsc01230u.jpg)
-
Säätöpyörä taitaa olla samalla tavalla kuin 240:ssä. Eli siitä pyörästä se iso lätkä pois ja siellä näkyy sellainen 4 hampainen sokka. Minä olen lyönyt ruuvarilla hampaat suoraks ja sen jälkeen pitänyt oikoa niitä jotta saanu taas kiinni. Olisko kellään fiksumpaa keinoa? ???
Peitekansi pois, näkyy se sakarajuttu, sitä vaikka kärkipihdeillä käännät kolojen kohdalle niin pyörä putoo käteen. Sama päinvastoin kun paikalleen. Ei tarvii särkee mitään.
-
Aa eli se on muuttunu 240:n kiinnityksestä :)
Pyörä on vaan tasan samannäköinen vielä 960:ssäkin ::)
-
Aa eli se on muuttunu 240:n kiinnityksestä :)
Pyörä on vaan tasan samannäköinen vielä 960:ssäkin ::)
Juu no niistä en vanno mutta noin toimii 700 ja 940 sarjat. On niin monta kertaa joutunut laittaan uudelleen sen säätöpyörän alla olevan selkänojan alareunan muovisuojan, on joku "isokenkäinen" ollut takapenkillä :D... Pitää vähän pudottaa niihin lenksuihinsa eikä onnaa jos säätöpyörä on kiinni...
-
kiitos kaikille, tämä selvisi. Penkistä istuinosa halki ja langat löysällä. Ristiselän säätö on kierteellä ja alla oleva muovi nostetaan pois. Vasemmalla etupuolen pultin vieressä sähköliittimiä 2kpl. Piilossa. Huomenna verhoomoon korjattavaksi ja korjataan käsinoja. Osat sinisellä kolme vuotta sitten n.170e. Mitään ei hajonnut.
-
penkki korjattu, käsinojaan laitettu huppu, mukitelineet jäi piiloon. Case closed.
-
Miksi piilotit käsittämättömän kalliin ja kolmanneksi parhaan varusteen? O_o
-
oli pinta halkeillut keinonahasta ja telineelle ei ole käyttöä. Purkaminen olisi ollut ihan oma juttunsa, 30e tuntivelotuksella viitsi kauaa ihmetellä.