Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Eronezky - 11.10.2017, 11:07:52
-
Eli b230f kannen madalluksen (2mm) jälkeen vissiinkin jää hihna löysäks? Löysin täältä foorumin syövereistä että fordin ohc koneen hihna ois käypänen mutta se on pyöreä hampainen. Eli onko volvolla pyöreä hampaiselle hihnalle pyöriä? Vai mitenkä on kikkailtu kiristimen kanssa että saa kireälle omalla hihnallaan?
-
Volkkarin golf/jetta mk1 ja 2 kiristintä on käytetty omalla hihnalla. Kiristys tapahtuu sitten käsin eikä jousen voimalla. Foortin remmi rokkaa hyvin Volvon kanttihampaisilla pyörillä. Nokan ja apuakselin hihnapyöriä löytyy pyöreä hampaisina esim. Janicoil Racingiltä, kampiakselin raattaan löytyminen onkin sitten vaikeampaa.
-
Volkkarin golf/jetta mk1 ja 2 kiristintä on käytetty omalla hihnalla. Kiristys tapahtuu sitten käsin eikä jousen voimalla. Foortin remmi rokkaa hyvin Volvon kanttihampaisilla pyörillä. Nokan ja apuakselin hihnapyöriä löytyy pyöreä hampaisina esim. Janicoil Racingiltä, kampiakselin raattaan löytyminen onkin sitten vaikeampaa.
Aivan no sitäkin vois mallailla kun yks jetan raato löytyy. Mutta menis tuolleensakin siis kun kerkesin tuon fordin hihnan ostaa ja säädettävä nokkapyöräkin tuli kantti hampainen jo aiemmin ostettua? Osa vaan sano että ei pidä ja osa sanoo että pitää että onko kokemusta kuinka paljon?
-
Eli onko volvolla pyöreä hampaiselle hihnalle pyöriä?
N. -93 eteenpäin on pyöreähampaiset.
-
En oo ikänä kuullu että ois ollu mitään ongelmaa remmin takia jos on laitettu voortin remmi volvoon, ja on niitä itelläkin ollu ja niitä moottoreita on vongutettu kuitenkin aikaslailla säälimättä kilpurissa!
-
N. -93 eteenpäin on pyöreähampaiset.
Eikö niis oo eri hammasjako sitte taas jo?
Voorttin remmi menee volvon kanttihampaisilla pyörillä hyvin vakio kiristimellä.
-
Eikö niis oo eri hammasjako sitte taas jo?
Ei.
-
Kiitoksia vastauksista! Laitetaan nippuun tuolla foordin hihnalla.