Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: hjpl - 13.10.2017, 14:52:09
-
Tervehdys !
Autona V70 2.0D vm 08, ajettu 250.000km
Alkoi tuossa pari viikkoa sitten ilmoitella moottorijärjesetlmän ja DTSC :n vaativan huoltoa ja sytytteli tuota moottorivaloa. Katosi ennenmmin tai myöhemmin ja kerran nollasinkin sen itse OBD lukijalla. Nyt tuntuu palavan pidempään kuin ennen (koitan toki vielä nollata tuon P0489 koodin).
Katselin että tuo viittaa EGR:ään, mutta viittaako mekaaniseen vai sähkövikaan, ja miten tuota voisi kotikonstein lähestyä ?
TAustatietona sen verran että 50.000km sitten EGR venttiili jumitti likaantumisen takia ja vaihdettiin uuteen. Eli ei tunnu todennäköiseltä että tuo olisi jumissa taas, jos edellinen kesti 200.000km.
-
Nuo saattaa jumia 5000km ajolla jo, että kyllä se voi olla jumissa.
-
Mitenkäs tuota kannattaisi sitten lähestyä kotikonstein?
-
Motonetistä 35 € obd bt-lukija ja puhelimeen esim. Torque-ohjelma (huom. maksullinen versio) Sillä voi seurailla mm. Egr:n toimintaa livenä. Itse juuri painin autoni Egr:n sekoilun kanssa. Saa nähdä, paljonko osia vaihdetaan, ennenkuin vika löytyy!! >:(
-
tota voisi ehkä kokeilla, kun nyt käytössä aivan simppelein koodinlukija jolla ei livenä näe mitään.
Tällainenko sulla siis on: http://www.motonet.fi/fi/tuote/493148/OBD-II-testeri-Android-Bluetooth
-
Just tuo.