Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: dislokaatio - 15.10.2017, 02:46:08
-
Eli siis huomasin tossa että kun auton käynnistää niin AC:n Off-valo sekä kiertoilmavalo vilkkuvat noin parikymmentä sekuntia. Järjestelmä tuntuisi toimivan kuitenkin ihan normaalisti, itse en ainakaan ole huomannut mitään epänormaalia.
Onko tietoa mistä tämä voi johtua? Tai onko tämä semmoinen asia minkä voi antaa olla, sillä ilmastointi kuitenkin toimii? Tietääkseni nämä ilmastointien fiksaamiset ei ole halvimmasta päästä korjauttaa, joten jos tämä ongelma on ainoastaan vilkkuvat valot käynnistyessä, mielelläni antaisin asian vain olla mikäli tämä ei kieli jostain vakavemmasta.
Pientä tikitystä kuuluu ratin alueelta jostain kun laittaa tuuletuksen päälle, en tiedä sitten liittyykö tämä asiaan sen kummemmin.
-
Joku suuntausläppä jumittelee tai sitten puhallin on nihkeä lähtemään pyörimään. Puhallin on helpossa paikassa hanskalokeron takana, jalkatilasta pääsee käsiksi.
Voi toki olla muutakin, mutta jos toimii eikä häiritse niin ajelee vian ulos. Sehän löytyy sitten kovilla pakkasilla esimerkiksi. :)
-
Puhallin on helpossa paikassa hanskalokeron takana, jalkatilasta pääsee käsiksi.
Juu, kun ottaa hanskalokeron pois.
-
Haistelija tukossa mikä sijaitsee juuri säätöpaneelin vas. puolella sen ritilän takana, Sinne vaan varoen paineilmaa tai jotain.
-
Haistelija tukossa mikä sijaitsee juuri säätöpaneelin vas. puolella sen ritilän takana, Sinne vaan varoen paineilmaa tai jotain.
No ei noin. Jos sen haluaa putsata niin tunkee pienen meisselin jolla jumittaa sen ropelin ja sit imurilla pölyt pois. Jos vedät paineilmaa niin sehän pyörii hulluna ympäri-> alkaa toimia generaattorina ja pahimmassa tapauksessa tappaa ilmastoinnin ohjauselektroniikkaa.
Parempi on jos ottaa koko anturin irti ja putsaa pöydällä.
Sent from my SM-G930F
-
Haistelija tukossa mikä sijaitsee juuri säätöpaneelin vas. puolella sen ritilän takana, Sinne vaan varoen paineilmaa tai jotain.
Sen voi ottaa ja putsata. Lähtee mankan aukosta käsi sisään liitin irti ja kääntää. Sit vaan varovasti purkaa ja pesu sille imun tekevälle siivelle. Siihen pakkaa kunnolla pölyt pintaan ja toiminta huononee. Lämpölangan pää onkin vähän tarkempi tehdä mutta onnistuu ilman suurennuslasia.
-
Jos pikahuollon haluaa niin painoitus sanalla Varoen.
-
Noniin eli pistin tänään paineilmalla tuohon yllä mainittuun reikään ilmaa, ja näyttäisi että tämä fiksasi tuon ongelman. Toistaiseksi ei ainakaan ole enää valot vilkkunut käynnistäessä autoa.
-
Mun mielestä se moottori oli hankala irrottaa johtuen tukevista sormista mutta tein sen kumminkin ja totesin ongelman konkreettisesti. Pelkästään keskisormi ei oo tukeva :2funny:
-
Eli siis huomasin tossa että kun auton käynnistää niin AC:n Off-valo sekä kiertoilmavalo vilkkuvat noin parikymmentä sekuntia.
Onko tietoa mistä tämä voi johtua? Tai onko tämä semmoinen asia minkä voi antaa olla, sillä ilmastointi kuitenkin toimii? Tietääkseni nämä ilmastointien fiksaamiset ei ole halvimmasta päästä korjauttaa, joten jos tämä ongelma on ainoastaan vilkkuvat valot käynnistyessä, mielelläni antaisin asian vain olla mikäli tämä ei kieli jostain vakavemmasta.
Pientä tikitystä kuuluu ratin alueelta jostain kun laittaa tuuletuksen päälle, en tiedä sitten liittyykö tämä asiaan sen kummemmin.
Syy valojen vilkkumiseen selviää lukemalla vikakoodit. Syymahdollisuuksia on melkoisesti. Keskikojelaudasta kuuluva tikitys viittaa siihen, että yksi tai useampi läpänkääntömoottoriin sisältyvä asennonmittauspotentiometri pätkii. Kun ottaa moottorin irti, purkaa sen ja hitusen taivuttaa liukukontaktia, voi moottorin saada uudenveroiseksi. Liukukontaktin suunnittelija japanilaisella Alpsin tehtaalla ei ole ollut parhaassa terässään, kun on sen suunnitellut. Vähäinenkin kuluma aiheuttaa katkomista.
-
Mun mielestä se moottori oli hankala irrottaa johtuen tukevista sormista mutta tein sen kumminkin ja totesin ongelman konkreettisesti. Pelkästään keskisormi ei oo tukeva :2funny:
Kiitä onneasi ettei siellä ollut RTI:tä edessä :P
C70:seen kattelin puhaltimen vaihto-ohjeita juutuubista ja totesin "Helppo homma". K*rpä oli otsassa siinä vaiheessa kun huomaa että siinä on RTI:n yksikkö edessä ja se pitää irroittaa että pääsee ottamaan puhaltimen irti >:(