Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: far960 - 17.10.2017, 13:59:05
-
Onko kokemusta ja tietoa miten vika paikallistetaan?
Airbägeihin vikakoodinlukumahdollisuutta?
(muuta antanut kuin1 2 2 imuilmanlämpöanturi sekä 1 1 2 LH ohjausmoduuli viallinen.mitä ja missä nuo komponentit ovat?.-eri purkeista tuli.)
-
Tuossa eli B5
AW 30-43 A1
Motronic 1,8 A2
ABS A3
Cruise Control B2
SRS B5
Power seat B6
-
Mihin tökätään johto,kaksi askia,kymmenisen vaihtoehtoa?
Okei,siis A-purkki,B-purkki? Täytyypä testata kun ehtii ja osaa.
Tuo"LH" oli vanhalta foorumilta tulosteessa.
Motronic 1.8 tämä,LH onko 2.4?
Jotain erojakin?
Sori,loppu meni vähän ohi aiheesta SRS-varoitusvalo.
-
Motronic 1.8.
A-purkki -> musta
B-purkki -> harmaa
Vikakoodin luku:
- laita johto ko. pinniin
- virta ON
- paina nappia 1 - 3s
- lue välähdykset
- toista sama, onko lisää hälyjä
- virta OFF
- johto irti
Vikakoodien nollaus:
- laita johto ko. pinniin
- virta ON
- paina nappia yli 5s
- päästä nappi
- LED syttyy 3s päästä
- paina nappia yli 5s
- päästä nappi
- virta OFF
- johto irti
SRS Diagnostic Trouble Codes (DLC)
Code Fault
111 No faulty
112 Internal fault in sensor unit
127 SRS lamp, short circuit or break in circuit
211 Steering wheel module, short circuit in wiring
212 Steering wheel module, break in wiring
213 Steering wheel module, short circuit to ground
214 Steering wheel module, short circuit to battery voltage
221 Passenger module, short circuit in wiring
222 Passenger module, break in wiring
223 Passenger module, short circuit to ground
224 Passenger module, short circuit to battery voltage
231 Seat belt tensioner left, short circuit in wiring
232 Seat belt tensioner left, break in wiring
233 Seat belt tensioner left, short circuit to ground
234 Seat belt tensioner left, short circuit to battery voltage
241 Seat belt tensioner right, short circuit in wiring
242 Seat belt tensioner right, break in wiring
243 Seat belt tensioner right, short circuit to ground
244 Seat belt tensioner right, short circuit to battery voltage
eikun testaamaan...
-
Kiitos tosiaan tyhjentävistä vastauksista :)
Sain tosiaan "tyhjennetyksi" ;D koodit.
Valo toimii normaalisti,ainakin yhden illan,eli ei pala,onkohan se palanut ;D
112 xxx Fault In Sensor Unit;kuulostaa huolestuttavalta.Pitäisikö olla huolissaan ;)
-
Jos ei toistu niin ei minusta tarvitse olla huolissaan.
Voihan sitä hankkia toisen keskusyksikön hyllyyn varalle.
Näitä on sitten monia erilaisia eri vuosina ja onko matkustajan bägiä vai ei.
Eli katso vanhasta varaosanumero ja liittimen väri uutta (käytettyä) hommatessa, yksikköhän on kuskinpenkin alla.
Tuossa on -95 kahdella bägillä ja paukkuvöillä.
(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/965%201992%20B6304FS/2015/406%20SRS-sensori.JPG?img=smaller)
-
Iso kiitos taas.
Penkin alle on mennyt :DJakkarakin on ollut vuosia sitten ulkona autosta,korjauksessa-yli400000km,on nää heikkoja.
Eipä ensimmäiseksi olisi tullut mieleen kurkata sinne,sillä silmällä.
Kuskin jalkatilan yläpuolella on kaikenlaisia boxeja :o
Kolme ja puoli vuotta sitten vaihdoin ratin bägeineen sekä kuskin paukkuvyön.Juu apukuskilla omat.
Jonniin aikaa vierähti ennenkuin alkoi herjaamaan.Ei vaan...
Polttimo pois,ainakin leimaan?Tai sitten vaihtaa sensor unitin?
Apu täällä forumilla on huippulaatuista.
-
Ole hyvä.