Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: Tome- - 04.09.2011, 08:40:39
-
Etsimällä en löytänyt aihetta, joten kysytään.
Tarjolla olisi yksi V70 ilman lisälämmitintä, mutta mites tuolla pärjää talvisin? Riittääkö lämpöä? Asia erikseen tietysti volvon ardic, joka ilmeisesti toimii jos on sillä päällä..
Mitäs esim. webaston asentaminen sitten tollaiseen maksaa? Kellolla tai kaukosäädöllä. kello kuitenkin vähintään saisi olla.
-
Mulla ei tuossa omassa ole ja oon pärjänny.
En tosin haluakkaan sellasta vikapesäkettä omaani. ;)
Tarve on tosiaan henk.koht. asia. Mulla se käyttö mahdollisuuskin on todella vähäistä.
Akun sais ainakin tyhjennettyä. :D
-
tuossa d5:ssa kyllä pärjää kunhan sen vaan lämpeää.
ardic kyllä löytyy mutta viime syksynä palo puhki ja nesteet tuli pihalle. korjattu ja pelaa.
reilu 2000€ ois maksanu asennettuna kaukosäätimellä oleva webasto
-
Mulla on säteilijä ja sitten kylmimmäksi ajaksi olen laittanut ylägrilliin ja alas maskisuojan jonka olen tehnyt kaupankassan kuljetinhihnasta ja niitä ns. pörhösiä saa Volkkarin
liikkeestä ja tulee siistin näköinen.Onhan siihen saatavilla myös letkulämmitin Defa mallissa tyyppi 701 ja Calixin RE 480,on vaan hyvä muistaa että ilmaa hyvin ettei jää kuplia
vesitilaan koska silloin kärähtää vastus.Hyvinhän tuolla on pärjännyt tosin kovemmilla pakkasilla olisi matkaajossa ajettava 100km tunnissa nopeutta että nousee tappiinsa
lämpö.
-
unohtu sanoa että säteilylämmitinki löytyy.
keulan olen kans ruukannu tukkia lisävaloilla ja pahvilla että ei niin raakaa ilmaa tule.
mutta tosiasiahan se on että ku kulutus vedetään minimiin niin ei taho enään riittää lämpöön energiaa.
-
Tuo säteilijä on sitten näiden uudempien D5 / 2,4D koneiden juttuja, otsikon mukaiseen TDI / 2,5D koneeseen saa ihan perinteisen lohkolämmittimen.
Minä olen omallani ajanut 5 vai onkohan niitä jo 6 talvea ilman pa-lämmitintä. Olisihan se kiva joo, mutta ilmankin on pärjätty. En ole toistaiseksi nähnyt sitä niin tarpeellisena, että viitsisin maksaa suht. paljon laitteesta asennettuna.
Kerran olen talvella jäänyt työmatkalla hotellin pihaan, siinäkin tapauksessa varsinaisena syynä oli startin hajoaminen.
-
Minä olen ajatellut webastoa puhelin ohjauksella. Kaks vuotta sitten oli tarjous 1400€ kuopiossa.
Ja puhelin ohjaus siksi, kun rahtihommissa en ikinä tiedä millon kotiin pääsee, sitten kun tietää niin osaa soittaa ja pistää näin auton lämpiämään.
-
Kunhan lämppärikenno on kunnossa eikä tukkeessa ja vuoda glykolihöyryjä tuulilasiin. Silloin lämmin moottori kyllä jaksaa lämmittää. Onhan lohkolämmitin autossa, ja sisäpistoke, ettei tarvi ihan 0-tilanteesta lähteä? Paransin auton kylmäominaisuuksia vielä täällä esitellyllä hehkumodilla joten saan sen hehkuttamaan vaikka nyt 10 asteen lämmössä, tai lohkon lämmitettyä anturin liian lämpimäksi. Tosin jää katsottavaksi vaikutttaako EGR:n tulppaaminen negatiivisesti, uskon sen vain parantaneen ajettavuutta ja heikentäneen savutusta, polttoainetta menee jatkuvasti 7 l/100 km seka-ajossa motarilla ja pk-seudulla...
-
Kovia äijiä oletten. Mulla oli V70 tdi -00 muutama vuosi sitten. Mulle tullessa ardic ei pelannut "yllätys" ja kyllä se oli kylmin auto mitä minulla on ollut ikinä. No kunnostin Ardicin, maksoi muutaman kympin ja hieman opiskelua sen sielun elämästä. Enää en harkitsisi diesel autoa ilman lisä lämmitintä.
-
Kovia äijiä oletten. Mulla oli V70 tdi -00 muutama vuosi sitten. Mulle tullessa ardic ei pelannut "yllätys" ja kyllä se oli kylmin auto mitä minulla on ollut ikinä. No kunnostin Ardicin, maksoi muutaman kympin ja hieman opiskelua sen sielun elämästä. Enää en harkitsisi diesel autoa ilman lisä lämmitintä.
Ton takia en halua ardiccia >> ei toimi.
Kyllä sulla oli sit jotain vikaa sitten. Eihän toi mikään sauna ole mutta tarkenee ainakin näillä pakkasilla mitä nyt tässä on parina talvena ollu.
Uudemmilla ei sitten tarkenekkaan.