Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: JennaH - 19.10.2017, 13:31:27
-
Auto on 2002 (disel). Tullut taloon vaja 2kk sitten. Alkuun oli jo ongelmaa 1-2 välillä automaatissa eli nykäisi hieman, mutta ei joka kerta edes huomannut. Kun rauhallisesti lähti liikkeelle "vikaa" ei huomannut. Auton kanssa on nyt ajettu minulla ollessa kohta 9tkm ja eilen sillä oli ongelmia nousta pihasta. Tuntui kun veto olisi loppunut kesken ja kesti hetken, että löysi D vaihteen kun olin peruttanut pihasta tielle, mutta koneen lämmittyä ongelma katosi ja auto toimi moitteetta.
Tänään sitten sai useampaan kertaan yrittää peruttaa pihasta pois. Eteenpäin lähti laiskasti ja pienen hetken (vaja 1km) ajettua auto teki hätäjarrutuksen. Tässä kohtaa ei vika valoa ei vika ilmoitusta taulussa, ajattelin sen olevan vain jotain omaa sähellystä ja koneen kylmänä olemisen ongelmaa, mutta ajettuani 4km ja hätäjarrutuksia tähän väliin mahtui 6kpl pysäytin auton ja sitten ei enää liikkunut. Kierroslukumittari nousee, kun kaasua painaa, mutta auto ei liiku. Jätin hetkeksi sammuneena sen siihen miettien mitä tekee. Kokeilin käynnistää ja auto lähti hyvin käyntiin ja liikkui sen verran, että sain sen ympäri ni aivan normaalisti. Meinasin kotiin takaisin ajaa, mutta hätäjarrutus alkoi taas ja lopulta se jätti 2,5km päähän. Enää ei sammutuksista ja akun kengän irrotuksista huolimatta liiku mihinkään (tarkastettu myös sulakkeet 8 ja 11, että ovat kunnossa). Käynnistyy ja käy normaalisti, mutta ei liiku. Nyt on vika kolmio syttynyt (oranssi valo) ja teksti vaihdelaatikko viasta se kertoo.
Onkohan edessä koko laatikon vaihto? ja montahan tonnia sekin tekee...? ::)
-
Kannattaa lukea/luetuttaa vikakoodit, koska sieltä voi paljastua tietoa josta on hyötyä.
Öljyjen vaihdosta tietoa onko vaihdettu lootaan ??
-
Mulla temppuili oma samalla lailla reilu vuosi sitten.viaksi löyty venttiilikoneisto mihin ei oltu varmaan ikinä vaihdettu öljyjä ja mittarissa oli 250tkm.venttiilikoneiston tiivisteet oli kovettunu aikojen saatossa ja öljyt rupes lämpiämään liikaa ja sillon meni laatikko vikatilaan eikä liikkunut mihinkään.reilu puoli tuntia kesällä kaupunki ajoa niin laatikon öljyt liian lämpimät ja laatikko vikatilaan.
-
Soittelin eri huoltoihin ja noin 3000€ tulisi olemaan kustannusarvio kun lähdetään korjaamaan. Jos toinen vanha vaihdetaan tilalle on summa vähän pienempi. On kuulema hyvin tuttu ongelma 300tkm kohdalla automaateissa tämä.... :/
Omallani mittarissa siis 314tkm
anssi68
Edellinen omistaja on vaihtanut öljyt ja kuitit löytyy asiasta.
-
Koodit lukuun. Omalla ajettu 700tkm ja laatikkoon ei ole koskettu. Monta ollu noita 400-700tkm ajettuna ja kaikissa ollu alkuperäinen laatikko.
-
409tkm mittarissa ja vaihteisto kunnossa. Öljyt vaihdettu 80tkm välein. Recro Latviassa korjaa parilla tonnilla. Venttiilikoneiston vaihto paljon halvempi.