Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: late2 - 22.10.2017, 18:50:08
-
vm 93 lohkolämmitin rikki, on siinä öljynsuodattimen ja lämpöanturin välissä pakosarjan alla.
Pakosarjaa en rupea irrottamaan, muutama pultti katkeaa tietysti.
Pääseekö sen vaihtamaan alakautta, vielä jos öljynsuodattimen irrottaa
-
pääsee!
-
Vaihtoehtona olisi laittaa se imusarjan puolelle. Mulla on siinä etummaisessa.
-
Vaihtoehtona olisi laittaa se imusarjan puolelle. Mulla on siinä etummaisessa.
Siinä olisi tosiaan paljon hyvää tilaa.
Pitäisi vaan proppu irrottaa. Jos poraa reiän ja vääntää meisselillä pois.
Mutta onko sisälle tippuvat metallin pärskeet ongelma
-
Siinä olisi tosiaan paljon hyvää tilaa.
Pitäisi vaan proppu irrottaa. Jos poraa reiän ja vääntää meisselillä pois.
Mutta onko sisälle tippuvat metallin pärskeet ongelma
ei ole,terävä ruuvarikin menee siitä läpi kun siihen lyö!
-
No. tietysti se kysymys, miksi alunperin laitettu hankalampaan paikkaan, kun yläpuolella tilaa yllinkyllin
-
Lämmittäiskö se paremmin öljyjä siellä ???
-
Lämmittäiskö se paremmin öljyjä siellä ???
Tä?
Vesi tilassa nuo lämmittimet ovat? Sen mitä ysejä itsellä ollut niin imusarjan puolella aina ollut.
-
Sitä varmaan meinattiin että kun on lähempänä öljynsuodatinta niin lämmittäisi sitä paremmin.
En usko että on huomattavaa vaikutusta.
-
Siinä olisi tosiaan paljon hyvää tilaa.
Pitäisi vaan proppu irrottaa. Jos poraa reiän ja vääntää meisselillä pois.
Mutta onko sisälle tippuvat metallin pärskeet ongelma
Tuurnalla kun lyö vesimarkan reunaan, niin se saattaa kääntyä vinoon, jolloin siitä saa pihdeillä otteen.
-
Tä?
Vesi tilassa nuo lämmittimet ovat? Sen mitä ysejä itsellä ollut niin imusarjan puolella aina ollut.
Juu kyllä tiiän että vesitilassa on vastus. Ja samoin omassa FT-ysissäkin on vastus imusarjan puolella. Tosin vanha tihkuva vastus on pakosarjan puolella edelleen typistettynä.
Sitä varmaan meinattiin että kun on lähempänä öljynsuodatinta niin lämmittäisi sitä paremmin.
En usko että on huomattavaa vaikutusta.
No tämä. Suodatinta ja painekanavaa lämmittäisi rahtusen...
-
Lohko lämpiää 2h ajassa kokonaan vesi johtaa lämpöä letkuja pitkin syyläriin ja se öljy joka on lämminnyt siinä suotimessa saa sekaansa startatessa kylmää öljyä. Et se siitä. Haaroittimella säteilyvastus öljypohjaan ni on molemmat nesteet lämmitettävissä.
-
Lohko lämpiää 2h ajassa kokonaan vesi johtaa lämpöä letkuja pitkin syyläriin ja se öljy joka on lämminnyt siinä suotimessa saa sekaansa startatessa kylmää öljyä. Et se siitä. Haaroittimella säteilyvastus öljypohjaan ni on molemmat nesteet lämmitettävissä.
Paitsi, että öljy lämpeää väkisinkin jonkun verran ja säteilyvastukset on ihan onnettomia, johan teho kertoo niistä kaiken...