Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Ruosteämpäri244 - 22.10.2017, 19:37:50

Otsikko: 200srj korotus
Kirjoitti: Ruosteämpäri244 - 22.10.2017, 19:37:50
Neuvokaa neuvotonta miten tommose 200srj laise korottais että menis alle 16" allterrainit 8) eikös akse jokku farkun kuormajuoset ja eteen diisselin tai vee 6 jouset nousisko noilla romppeilla tarpeeks kyayn täältä ennenku ostan. *taavih->
Otsikko: Vs: 200srj korotus
Kirjoitti: estate - 22.10.2017, 20:16:44
Jos ne on jotkut kunnon röpelökumit tyyliin 31x10,5x16 niin edessä rupeaa jousen alalautanen ahdistamaan. Eli lautasta pitäs nostaa tolpassa. Sitten rupee ulosjoustot kärsimään kun iskarista loppuu varat. Taakse pidemmät jouset jostakin tai korotuspalikat tukivarren ja jousen väliin / jousen ja korin väliin ja pidemmät iskarit. Takakaarille joutuu varmaan antamaan lekaa.  Kuormajousilla ei nouse kun pari senttiä.
Otsikko: Vs: 200srj korotus
Kirjoitti: Ruosteämpäri244 - 22.10.2017, 21:26:31
Juutuupissa oli yks pistäny jokku toiset jouset taakke ja etotolpissa lautaset 2 tuumaa eteepäi saman aattelin tehä itel
Otsikko: Vs: 200srj korotus
Kirjoitti: Ruosteämpäri244 - 22.10.2017, 21:28:28

(https://thumb.ibb.co/jL4go6/20171022_151352.jpg) (https://ibb.co/jL4go6)

Siis tässä kummit
Otsikko: Vs: 200srj korotus
Kirjoitti: racor - 02.11.2017, 23:15:23
Itselläni on kans samansuuntaisia ajatuksia; tarkoitus olisi korottaa 245:a n. 50mm ja tehdä siitä maasturihenkinen kulkine. Nyt autossa on 215/75R14 rengastus ja juuri mahtuu pyörimään edessä, vain muutama milli väliä jousen lautaseen.

Etupäähän ajattelin laittaa dieselin jouset sekä jatkaa tolppia, taakse kuormajouset ja korotuspalat jousien alle. Facebooksissa löytyy ryhmä nimeltään Lifted Volvos josta löytyy vertaistukea.


(https://thumb.ibb.co/cN1BHb/IMG_20171005_211237.jpg) (https://ibb.co/cN1BHb)
Otsikko: Vs: 200srj korotus
Kirjoitti: estate - 14.11.2017, 15:33:33
Tuosta mallia
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=118277 (http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=118277)

Takana korotuspalikka rungon ja jousikupin välissä, takaiskarin yläpäätä siirretty alemmas ja edessä korotuspalikka korin ja ylälausen välissä. Helpohko homma sanoisin. Jarruletkut nyt pitää muistaa katsoa että riittää pituus. Kaariakin näköjään on leikelty.

(http://www.garaget.org/archive/54351/66068/66068-602381.jpg)

(https://i.pinimg.com/736x/76/0d/4c/760d4c8ab3ba77abcd6d5d67c8eaa3fb--volvo-x-volvo-wagon.jpg)