Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: modsman - 26.10.2017, 22:26:44
-
Alkaa käymään rasittavaksi kun suoralla tiellä pitää korjailla ohjausta että kulkisi suoraan.
Korjaukset ovat äärimmäisen pieniä mut esim. tekee puhelimeen vastaamisen tai radion säätämisen vaikeaksi.
Autolla ajettu 230tkm.
Koitettu kaksilla eri renkailla jotka testattu toisessa autossa ja toimii.
Entisellä vanhemmalla vollella ohjaus oli kuin itse rauhallisuus ja suuntavakaa. Ei mitään pieniä korjauksia.
Edit: Nelipyöräsuuntaus tehty Vianorilla. Ei juurikaan vaikutusta.
-
"Tehty nelipyörä suuntaus". Mutta onko kaikki ohjausnivelet varmasti kunnossa ja kaikki alustan puslat?
-
"Tehty nelipyörä suuntaus". Mutta onko kaikki ohjausnivelet varmasti kunnossa ja kaikki alustan puslat?
Katsastuksessa ei mitään löytynyt. Ei tunnu kolinoita tai välyksiä.
-
Katsastuksessa ei mitään löytynyt. Ei tunnu kolinoita tai välyksiä.
Onko auton historia tuttu? Eli onko kyseessä kolaroitu auto? Paljonko olet sillä itse ajanut ja milloin huomasit tuon "vian"?
-
Onko auton historia tuttu? Eli onko kyseessä kolaroitu auto? Paljonko olet sillä itse ajanut ja milloin huomasit tuon "vian"?
Auto on ollut itselläni vasta vähän aikaa jotain pari viikkoa. Olin yhteydessä entiseen omistajaan ennen hankintaa.
Huomasin ohjauksen heti ensimmäisellä koeajolla. Autoliikkeessä lupasivat tehdä autoon nelipyöräsuuntauksen.
Olen nyt ajellut autolla jotain 3000km ja en ole tottunut kummalliseen ohjaukseen.
Autosta löytyy huoltokirja. Huollettu tutulla sinisellä ja muillakin lähistön autopajoissa.
Tuli mieleeni että voisiko iskarin yläpäänlaakerit takkuilla joka aiheuttaisi tuon suunnan jatkuvan korjailun..
Ei ole tietoa onko kolariauto. Kukaan ei sellaisesta ole maininnut.
Käytetyn auton ostaminen on aina riskipeliä. Myyjä ei valitettavasti aina kerro koko totuutta auton historiasta.
Voikohan asiaa jotenkin selvittää onko kyseessä kolariauto?
Edit:
Tämmöinen löytyi: https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/oletko-ostamassa-kaytettya-autoa-nain-selvitat-onko-auto-kolaroitu/5820798#gs.wGI2vXI
-
Alatukivarsien puslat kannattaa ainakin käydä läpi ja muutenkin se alusta vielä kertaalleen. Ei olisi ensimmäinen kerta kun katsastuksessa jätetään huomaamatta jokin asia...
-
Alatukivarsien puslat kannattaa ainakin käydä läpi ja muutenkin se alusta vielä kertaalleen. Ei olisi ensimmäinen kerta kun katsastuksessa jätetään huomaamatta jokin asia...
Hyvä pointti.
-
"Voikohan asiaa jotenkin selvittää onko kyseessä kolariauto?"
Jos on sinisellä tehtyjä kolarikorjauksia ne pitäisi kyllä saada sieltä esiin? Erijuttu antaako ne toisten omistajien aikaisia tietoja se pitänee tiedustella sieltä ja toki voithan kysyä entiseltä omistajalta asiaa+ oliko hänellä havainto tuosta viasta ja jos oli milloin se tuli? Kysyit niistä yläpään laakereista, kaikki kannattaa tarkastaa ja olisin melkoisen "luottamaton" tuohon katsastuksen havainnointiin katsos kun esim. Tuulilasi lehti vie käytettyjä autoja autohtori tarkastukseen ovat useamman kerran maininneet että juuri katsastettu auto ei ole edes katsastus kunnossa? En mollaa katsastusta vaan toistan heidän (Tuulilasi lehti) havaintonsa katsastuksen luotettavuudesta.
-
"Voikohan asiaa jotenkin selvittää onko kyseessä kolariauto?"
Jos on sinisellä tehtyjä kolarikorjauksia ne pitäisi kyllä saada sieltä esiin?
Sinisen tiedoista löytyi että parkkitutkan antureita on vaihdettu ja maalattu. Muuta kummallista ei ollut.
Huoltokirjassa maininta etujousien vaihtamisesta jotain 20tkm sitten muualla kuin sinisellä.
-
Mulle sanoi katsastusmies juuri tuon verran ajettuna että näillä kilometereilla näissä alkaa olla alatukivarret vaihtokunnossa. Puslia olen toistaiseksi vaihtanut vaan, kulkee kuin juna.
-
Alatukivarret tai alatukivarsien puslat vaihtoon, niin kulkee taas suoraan..
-
Minun veikkaus on myös alatukivarsien puslat. Mullakin meni kahdesta katsastuksesta läpi huomautksetta, vaikka puslat oli jo osittain revenneet.
-
Menny täälläkin alatukivarren revenneet puslat ja sisempi raidetangonkinpää finaalissa s60 leimasta huomautuksetta läpi. Tuntu väljältä ohjauksessa välialueella ja kulmien säädöllä kun ei parantunu niin ronkittu ite nivelet ja puslat ja selvät viat löyty.
Nuo uusittuna ja toisen kerran säädettynä menee nyt ku juna kiskoilla ja ohjaus napakka eli tyhjät ratin keskialueella hävisi.
-
Menny täälläkin alatukivarren revenneet puslat ja sisempi raidetangonkinpää finaalissa s60 leimasta huomautuksetta läpi. Tuntu väljältä ohjauksessa välialueella ja kulmien säädöllä kun ei parantunu niin ronkittu ite nivelet ja puslat ja selvät viat löyty.
Nuo uusittuna ja toisen kerran säädettynä menee nyt ku juna kiskoilla ja ohjaus napakka eli tyhjät ratin keskialueella hävisi.
En ole laittanut merkille ratin keskialueen tyhjästä. Pitää ajatuksen kanssa tunnustella. Mahdollisesti olen saanut hartiat täpöjumiin ratin asennon korjailusta. ???
-
Onko kukaan miettinyt auton takapään vaikutusta ajettavuuteen. Ite rupesin tuumiin tuota joutuessani tekemään hurjan väistöliikkeen yhen kahjon takia. Auto meinas kertakaikkiaan lähtee lapasesta. Suositus renkaiksi on kuulemma Michelin tai Continentaal. Sittenhän sen näkee, kun alustan kaikki 69 kumipuslaa on vaihdettu.
-
Olen miettiny, tarkistanut ja pitäny omis takapään pyöräntuennan- ja vakaajanpuslat, iskarit ja jouset aina kunnossa.
Auto on kokonaisuus ja takapää vaikuttaa tietenkin etupään käyttäytymiseen, pelkästään hieman väljät puslat saa suoralla tiellä jo vaeltamaan. Peräkärryä vetäessä huomaa nopiasti missä kunnossa iskarit ja jouset on.
-
Onko kukaan miettinyt auton takapään vaikutusta ajettavuuteen. Ite rupesin tuumiin tuota joutuessani tekemään hurjan väistöliikkeen yhen kahjon takia. Auto meinas kertakaikkiaan lähtee lapasesta. Suositus renkaiksi on kuulemma Michelin tai Continentaal. Sittenhän sen näkee, kun alustan kaikki 69 kumipuslaa on vaihdettu.
Kyllä on mietitty. Ratin jatkuva korjailu tekee normiajosta rasittavaa. Mietin että tuollaisessa ääritilanteessa meikäläisen autoa olisi todella vaikea hallita kun tiellä pysyminen vaatii keskittymistä.
Entinen V70 mkII t5 oli kuin juna.
-
Mulla loppui levoton ohjaus hammastangon vaihdolla (-06 V70).
-
Mulla loppui levoton ohjaus hammastangon vaihdolla (-06 V70).
Paljonko autollasi oli ajettu kun jouduit hammastangon vaihtamaan?
-
Paljonko autollasi oli ajettu kun jouduit hammastangon vaihtamaan?
Noin 420tkm.