Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: laku64 - 28.10.2017, 17:10:30
-
240 vm.-87, B200K.Ei lähde käyntiin. Startti pyörii hyvin, akussa riittää virtaa. Ei tule kipinää puolalta. Tulpat, tulpanjohdot, puolanjohto, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Sitten ohjausyksikkö ja puola, sen jälkeen vielä koko virranjakaja TZ-28H(jos vaikka hall-anturi olisi ollut rikki) vaihdettu. Puolalle tulee 12 volttia startatessa. Myös puolan -navassakin on 12V. Pitäisikö puolan saada maata hall-anturin kautta? Ohjausyksiköltä->hall-anturille johto ehjä, mitattu vastusmittarilla. Ohjausyksikön - on rungossa, kaikki muutkin johdot ovat ehjät, moottorin maadoitus toimii myös. Voiko virtalukon pohja tehdä tämän, ettei puola anna kipinää vaikka saa virtaa?
-
tuleeko puolalle kumminkin virta?
-
Kyllä tulee reilu 12 volttia, mutta kun kummassakin navassa on se 12V. Elikkä pitäisikö puola -navan saada maata ohjausyksiköltä?
-
Yksikössä irto johto joka menee maahan ja puolalta maa yksikköön on vierekkäin.seuraavat johdot menevät jakajaan.oletko koittanut suoraa 12v tuleeko kipinä ja pyörijä on pohjassa .oliko etuvastus sellainen valkoinen lyijykynän paksuinen.
-
Löysin tuon ohjausyksikön(Bosch 0 227 100 139) kytkentäkaavion, https://www.justanswer.com/car/1hzpo-think-defective-coil-connected-one.html,(täällä myös puolan vastusarvot) eli 1 nastaan puolan 1 liittimeltä(Bosch 1 220 522 011) virtaa sisään ja siitä 2 nastasta maihin, kun piirin sisällä oleva transistori vetää, jolloin puolan suurjännitejohto antaa kipinää. Hall-anturi kautta pitäisi saada transistori vetämään ja siten puola varautumaan ja purkautumaan. Näin itse ymmärsin tämän toiminnan, en tiedä onko näin? Epäilen nyt, että sain romikselta viallisen virranjakajan, jossa hall-anturi myös viallinen. Pystyykö hall-anturia mittaamaan mitenkään? Tämän mallin puolassa on etuvastus todennäköisesti kiinteänä. Täytyy vissiin lähteä romikselle, vaihtamaan virranjakajaa(TZ-28H) toiseen.
-
http://www.overdrive.fi/forum/threads/hall-anturin-testaus-muuta-kivaa-ongelma-auton-avittamiseksi.235662/
-
Kiitti, toi on hyvä linkki.
-
Ei oo Volvo lähtenyt vieläkään käyntiin. Vaihdettu jo toinen virranjakaja ja puola, ei auttanut. Ohjauspiiri toimii, puola saa ohjauksen sieltä, ei vaan tuu kipinää.