Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: T0NTS4 - 04.09.2011, 23:05:30
-
tämmösen viestin laitto ystävätär minulle.
Tiivistettynä kaikki tapahtui niin, että diagnosoitiin ensin yhtenä päivänä, vaikka maanantai, että moottorilämpötila-anturi rikki kun lämpömittari rupes rullaan edes takaisin ja tuttu kävi lukemassa vikakoodit. Seuraavana päivänä lähdin tämän kehoituksesta autolla töihin ("joo ei ongelmaa, pystyy hyvin ajamaan"), ja auto yritti kiihdytellä itsekseen, eli kesken ajon rupesi itsestään nostamaan nopeutta ja ei totellut jarrua kovin hyvin ennen kuin seisoi koko painolla polkimen päällä(teki tätä edellisenä päivänä pari kertaa, tosin vain niin että yritti liikennevaloista itsestään lähteä - ei totellut jarrua aivan stoppiin asti joten sammutin auton, ja sen jälkeen ei meinannut startata enään). Heitin auton vapaalle aina kun rupes kiihdyttelemään ja jarru löytyi taas, mutta kone saattoi huudattaa silti kierroksia 2000-4000 välimaastossa hetken ja laski ne sitten. (Niin ja toi mun vole on siis automaatti).
oisko jollain jotain ideaa mikä mättää?
-
Vaikka joku murtuma alipaineletkussa/putkessa?
Esim. jarrutehostajalle menevässä..
Alipaine katoaa tehostajasta ja vetää ylimääräistä ilmaa moottoriin.
-
jotain saman tapasta ajattelin kanssa, mutta ajattelin kysyä täällä viel ennenku meen tutkimaan sitä ::)